Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt bagstykke til en "Pentax 67 II" ?~
Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 07-11-04 02:46

Hej NG,

Er der nogle der ved om man kan få et digitalt bagstykke til en "Pentax 67
II" ?

- eller er det muligt at få den "ombygget" til et digital-kamera?
- Er der et sted man kan læse om den slags?

Mvh,
Anders Nielsen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-11-04 07:33

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> II" ?
>
> - eller er det muligt at få den "ombygget" til et digital-kamera?
> - Er der et sted man kan læse om den slags?

Du kan prøve at kontakte Phase One, og høre om nogen af deres bagstykker kan
tilpasses:
http://www.phaseone.com/content/p1digitalbacks/compatibility%20chart.aspx

Bo //

Fra : CS

Dato : 07-11-04 08:59

Nu foreslår Bo jo at du ser på PhaseOne, og ingen tvivl om at det er okay.

Der er bare een ting som jeg synes du skal tænke på - specielt når du har et
kamera som måske skiftes ud på et tidspunkt og det er : Hvis du køber
PhaseOne, så køber du et bagstykke hvor bagstykket er specielt udviklet til
montering på Hasselblad CM, eller MamiyaRZ og i dit tilfælde Pentax 67.

Hvis du nu fik lyst til at skifte model eller kameramærke, skal du med andre
ord også ud og købe nyt bagstykke.

Leaf og andre gør det på en anden måde - der er det blot en adapter der skal
skiftes og så kører du med det gamle bagstykke igen.

Har du lige vundet i lotto

Claus

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 07-11-04 23:03

> Hvis du nu fik lyst til at skifte model eller kameramærke, skal du med
> andre
> ord også ud og købe nyt bagstykke.

Ja, det har du ret i, men jeg har nu ikke tænkt mig at skifte det ud. Har
kun haft det i 6 - 7 år (fra nyt)
Du ved nok...sådan en sag er sgu ikke helt billig...ej heller objektiverne.

> Leaf og andre gør det på en anden måde - der er det blot en adapter der
> skal
> skiftes og så kører du med det gamle bagstykke igen.

Har "Leaf" en hjemmeside? - eller hvor er der ellers noget info?

> Har du lige vundet i lotto
>
> Claus

Jeg må inmdrømme at jeg ikke har nogen idé om hvad de forskellige bagstykker
koster.
- men din bemærkning lyder lidt "faretruende" )

Jeg kan ikke se, ud fra deres hjemmeside, om "Phase one" laver noget til
Pentax...gør de overhovedet det?

Noget helt andet er : I hvor høj en opløsning kan man få de forskellige
bagstykker? - og er chippen "full size"?

Anders

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-11-04 23:21

> Jeg kan ikke se, ud fra deres hjemmeside, om "Phase one" laver noget til
> Pentax...gør de overhovedet det?

De har til Mamiya RZ67, og det forekommer mig at jeg har hørt ordet "pentax"
fra en Phase One mand. De kan sikkert lave en addapter til dit kamera, hvis
de ikke har en.

> Noget helt andet er : I hvor høj en opløsning kan man få de forskellige
> bagstykker? - og er chippen "full size"?

Det ligger i 22Mpix, svarende til ca 35 x 50mm. Pixelstørrelsen er 9x9um,
eller ca 10 gange større end de fleste digicams, hvilket giver meget lav
støj.

Et studiebagstykke fra Phase One starter vel omkring de 120.000kr, men ring
og få en snak med dem. Jeg kender et par af mænderne i udv afdelingen.

Bo //

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 09-11-04 01:21

DAMN!!!

Det var godt nok dyrt...det havde jeg IKKE regnet med. Jeg tror at jeg
venter lidt. Hvorfor faen er det så dyrt at fremstille de dér CCD
sensorer...???...mon ikke det bliver billigere om nogle få år!!!?

Anders

Fra : CS

Dato : 09-11-04 17:34

Og nu får du ikke en 22MP til 120.000

Prisen er nok nærmere 300.000 for en 22 mp

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-11-04 17:55

In article <cmp2hs$eg1$1@news.cybercity.dk>, Anders C. Nielsen wrote:
> [...]
> venter lidt. Hvorfor faen er det så dyrt at fremstille de dér CCD
> sensorer...???...mon ikke det bliver billigere om nogle få år!!!?

Næh, så kører folk med dSLR i stedet. Bagstykkerne er dyre da der
ikke laves mange af dem. Hvis du vil aftale 10.000 så falder prisen
nok en del.