Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste digitalkamera der findes?
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 07-11-04 00:52

Jeg sad og drømte lidt da jeg surfede rundt på nettet forleden og faldt
bl.a. over et digitalkamera ved navn "Canon EOS-1Ds" (11 mega pixel kamera!)
til en svimlende pris (30.000 kr. i USA - hvad koster det i Danmark)!

Så var det jeg tænkte om dette er det bedste digitalkamera man kan få i dag,
eller om der findes noget endnu mere eksklusivt?

Og når vi nu er ved det, hvilket objektiv kan man så få til sådan en fætter?

Blot en drøm/tanke....undskyld forstyrrelsen :)

Mvh
Morten

Fra : OCB

Dato : 07-11-04 00:59

"Morten Munk-Jensen" <munk_jensen@-detteskaltagesvæk-yahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:418d636e$0$68995$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> fætter?
>
> Blot en drøm/tanke....undskyld forstyrrelsen :)

Prøv at check www.canoneos.com - Der finder du svar på alle dine spørgsmål.
Mht pris i DK - gang med dagens kurs i $ og læg så told og skat oveni når
det skal ind i landet...

Mvh
Ole Condrup Boesen
www.condrup.dk

Fra : Per O.

Dato : 07-11-04 06:21

Morten Munk-Jensen wrote:
> [...]
> faldt bl.a. over et digitalkamera ved navn "Canon EOS-1Ds" (11 mega
> pixel kamera!) til en svimlende pris (30.000 kr. i USA - hvad koster

Et hurtigt kig på www.edbpriser.dk siger 62507 spir !

Per O.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-11-04 07:54

"Morten Munk-Jensen" <munk_jensen@-detteskaltagesvæk-yahoo.dk> wrote in
message news:418d636e$0$68995¨

> Så var det jeg tænkte om dette er det bedste digitalkamera man kan få i
dag,
> eller om der findes noget endnu mere eksklusivt?

Kig på det danske firma Phase One, de laver digitale bagstykker til bl. a.
Hasselblad med en påløselighed på ca 5.400 x 4.000 pixels og 16 bit pr pixel
i farvedybde.

Start med at købe et Hasselblad, med noget Carl Zeiss optik og se så om der
er penge til bagstykket.
www.phaseone.com

Hasselblad har i august måned købt det andet danske firma, der laver
bagstykker, Imacon, så de kan også levere.
www.imacon.dk

Den slags kameraer køber man hvis man kan tjene penge på at bruge dem. Ikke
til knipserier...

Bo //

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-11-04 08:23

In article <418d636e$0$68995$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Morten Munk-Jensen wrote:
> [...]
>
> Og når vi nu er ved det, hvilket objektiv kan man så få til sådan en fætter?
>
> Blot en drøm/tanke....undskyld forstyrrelsen :)

Hubble er oppe i den dyre ende.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-11-04 10:00

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Hubble er oppe i den dyre ende.

Ha, den overså jeg lige. Jeg tænkte mest på noget, der kunne bruges på et
mere almindeligt fotostativ, og som var i serieproduktion ))

Bo //

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-11-04 19:29

Bo Bjerre wrote:
> [...]
>
> Ha, den overså jeg lige. Jeg tænkte mest på noget, der kunne bruges
> på et mere almindeligt fotostativ, og som var i serieproduktion ))

Og så er stadset gået i stykker og garantien er udløbet!

vh
Jan

Fra : fam. Ager

Dato : 07-11-04 08:41

> [...]
> bl.a. over et digitalkamera ved navn "Canon EOS-1Ds" (11 mega pixel
> kamera!) til en svimlende pris (30.000 kr. i USA - hvad koster det i

hvad så med dens afløser, 1dsmarkII til den netto sum af 69,999 kr,-
vejledende pris hos canon....

det ville være alt andet end synd ikke at bruge canons L-objektiver til
disse pro-dslr kameraer....

torben

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-11-04 09:52

"Morten Munk-Jensen" <munk_jensen@-detteskaltagesvæk-yahoo.dk> wrote in
message news:418d636e$0$68995$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
kamera!)
> til en svimlende pris (30.000 kr. i USA - hvad koster det i Danmark)!

Det er den gamle model, den nye 1Ds MK II med 16mp. Der kommer et review om
en uge fra Michael Reichmann her http://www.luminous-landscape.com/
Den koster 7999euro her www.technikdirekt.de.

> Så var det jeg tænkte om dette er det bedste digitalkamera man kan få i
dag,
> eller om der findes noget endnu mere eksklusivt?

Ja, digitalt mellemformat.

> Og når vi nu er ved det, hvilket objektiv kan man så få til sådan en
fætter?

Canons L-serie, hvor den dyreste 1200mm koster 112000euro, men ellers findes
til priser fra omkring 650euro og opefter.

> Blot en drøm/tanke....undskyld forstyrrelsen :)

Tja, hvorfor egentlig?

Mvh, Hans

Fra : HKJ

Dato : 07-11-04 10:01

> [...]
dag,
> eller om der findes noget endnu mere eksklusivt?

Nikon har også et ret eksklusivt kamera på trapperne: D2x
Det kan nogelunde det samme som Canons to topmodeller tilsammen (ihvertfald
på papiret, hvor godt det er i praksis må tiden vise).

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_d2x.asp?dontcount=1

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-11-04 15:26

> Nikon har også et ret eksklusivt kamera på trapperne: D2x
> Det kan nogelunde det samme som Canons to topmodeller tilsammen
(ihvertfald
> på papiret, hvor godt det er i praksis må tiden vise).

Bortset fra at Nikons er på 12mp hvor Canons er på 16mp, Nikons modsvarer
stort set Canons 2 år gamle i opløsning. Men ellers ser det ud som et
absolut topkamera.
Mvh, Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-11-04 15:40

> Bortset fra at Nikons er på 12mp

Og seks mp, når den skal konkurrere med 1D Mark II på hastighed.

> Men ellers ser det
> ud som et absolut topkamera.

Jepper. Ganske spændende kombi-kamera, der både tilbyder stor opløsning og
tophastighed - desværre ikke på samme tid.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-11-04 10:49

Morten Munk-Jensen wrote:
> Så var det jeg tænkte om dette er det bedste digitalkamera man kan få i dag,
> eller om der findes noget endnu mere eksklusivt?

Man kan ikke sige at noget er det bedste.. det kommer an på bruget.

Til studieformål vil man nok finde noget mellemformat med et dyrt
digital-bagstykke bedre end 1Ds (mk1 og 2).

Til sport vil 1D mk2 (uden s) nok være bedre end 1Ds.

Til små indendørs-koncerter har jeg næsten konkluderet at mit 300D
yderst velegnet til opgaven.

> Og når vi nu er ved det, hvilket objektiv kan man så få til sådan en fætter?

http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/ef_lenses/index.asp
(samt en ordentlig bunke udgåede samt 3. parts objektiver fra
blandtandet Sigma, Tamron og Tokina.. men det vil man nok normalt ikke:)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43