Træk mig her, og træk mig der.....
Fra : Soren Pedersen

Dato : 06-11-04 19:45

Fruens 309'er er indkaldt til periodisk syn, og skal for så vidt nok klare
skærene. MEN: Ved sidste syn fik den en anmærkning for trækket, som de mente
dækkede for nummerpladen. Trækket har engang være aftageligt, men er det
absolut ikke mere.
Så nu er spørgsmålet: Dumper de den på trækket fordi den én gang har fået en
anmærkning for det, eller er der en chance for at de lader den slippe
igennem ?
Der må være en del 309 og 405 ejere her, der kender problematikken.

Mvh
Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Fra : HKN

Dato : 06-11-04 20:11

Jep, men hvorfor giver du det ikke en omgang med noget rustløsner, og så en
mukkert??

Det er jo fordi at det ikke kan komme af, at du får anmærkningen.

Jeg tror ikke du slipper igennem næste gang

Mvh
Henrik
(Hvis frue kører 405 m. aftageligt træk)

Fra : Soren Pedersen

Dato : 06-11-04 21:06

> Jep, men hvorfor giver du det ikke en omgang med noget rustløsner, og så
en
> mukkert??
>
> Det er jo fordi at det ikke kan komme af, at du får anmærkningen.

Har prøvet uden held. Kender du nogle "super midler" ?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-11-04 21:30

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev
> Har prøvet uden held. Kender du nogle "super midler" ?

Opvarme den ene del hurtigt med gasbrænder (brandfarligt måske), og slå,
eller vrid med en vandpumpetang.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Gevaldi

Dato : 06-11-04 21:34

Preben Riis Sørensen skriblede:

> Opvarme den ene del hurtigt med gasbrænder (brandfarligt måske), og
> slå, eller vrid med en vandpumpetang.

Kan du ikke stave til rørtang :)

--
/Gevaldi

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-11-04 23:00

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Preben Riis Sørensen skriblede:

> Kan du ikke stave til rørtang :)

Sagtens, men det var den forkerte jeg tænkte på
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Unlimited

Dato : 09-11-04 20:12

Vandpumpetang... Papegøjetang :)
Og det er så vidt jeg ved ikke det samme som en rørtang

Men varme og en rørtang... En STOR rørtang... Og en muggert.. Sådan fik jeg
trækket af toyotaen da det skulle af...

/F

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-11-04 22:06

In news:0E8kd.63146$Vf.3121657@news000.worldonline.dk,
Unlimited <-unlimited-@get2net.dk> wrote:

> Vandpumpetang... Papegøjetang :)
> Og det er så vidt jeg ved ikke det samme som en rørtang

Det er korrekt, det er ikke det samme..

Det du kalder for en vandpumpetang / en papegøjetang, er det der hedder
en polygriptang

En rørtang, har vidst ikke andet navn, end rørtang?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-04 23:03

> "Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev
>
> Opvarme den ene del hurtigt med gasbrænder (brandfarligt måske), og slå,
> eller vrid med en vandpumpetang.

Gasbrænder ved siden af benzintanken

--
Tom

Fra : FJ

Dato : 07-11-04 08:22

> Gasbrænder ved siden af benzintanken
>
> --
> Tom

Det bedste der kan ske for en Peugeot er vel egentlig at den brænder!??

Fra : SG

Dato : 07-11-04 09:47

"FJ" <41mazdagtv6@jubiipost.dk fjern 41> wrote in

> Det bedste der kan ske for en Peugeot er vel egentlig at den
> brænder!??

Ja for fanden.

Alle Peugoet-ejere: Af sted til Kolding!!

Fra : TGD

Dato : 06-11-04 20:19

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igennem ?
> Der må være en del 309 og 405 ejere her, der kender problematikken.

De kan sikekr finde på det, de nye pegøjter med tågelys i kofangeren og med
fast træk bliver jo dumpet med det samme da trækket dækker over tågelygten.

Fra : Torben Wridt

Dato : 07-11-04 10:07

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> fast træk bliver jo dumpet med det samme da trækket dækker over

Hej!
Kan du uddybe det?
Der kører jo en million Peugeot'er rundt med en sådan ikke-aftagelig
indretning. Og de er vel alle synet?

Mvh,
Torben, glad 206Hdi-kører.

Fra : Trine

Dato : 07-11-04 10:33

> Hej!
> Kan du uddybe det?
> Der kører jo en million Peugeot'er rundt med en sådan ikke-aftagelig
> [...]

Hej,

Da jeg for 2 år siden fik monteret fast træk(206 1.6 XR) på et aut. Peugeot
værksted fik jeg at vide at tågebaglygten skulle frakobles ved syn. På
daværende tidpunkt stod dette også beskrevet i Peugeot's tilbehørsliste -
det mener jeg ikke at det gør lænegere.

/Trine

Fra : Torben Wridt

Dato : 07-11-04 10:49

"Trine" <olle_o_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> værksted fik jeg at vide at tågebaglygten skulle frakobles ved syn. På
> daværende tidpunkt stod dette også beskrevet i Peugeot's tilbehørsliste -

Hej Trine!
Det lyder besynderligt!
Mig bekendt skal alle lygter som er monteret på vognen være i
funktionsdygtig stand......
Lygten skulle måske spartles over....... )

Mvh,
Torben.

P.S. Jeg har, som skrevet, en 206'er med fastmonteret træk, og hvis
leverandøren har lavet en fejl kommer han til at skifte trækket ud med et
aftageligt.....u/b.

Fra : Trine

Dato : 07-11-04 11:31

Hej,

I tilbehørs-prislisten(Peugeot 206 02-04-2003) står der:

*********************
Anhængertræk til 206 XR/XT m.res.hjul:

Aftagelig kugle 9627 FJ 3.315,00

Fast kugle (tågelygte skal frakobles ved evt. syn) 03.8020 1.922,00

*********************

Nu står der selvfølgelig "ved evt. syn" - måske tror Peugeot ikke selv på at
bilen holder i 4 år.

/Trine

Fra : Torben Wridt

Dato : 07-11-04 11:48

> [...]
>
> *********************
>
> Nu står der selvfølgelig "ved evt. syn" - måske tror Peugeot ikke selv på

Hej igen!
Mange tak for informationerne.....!
Jeg har lige lidt jeg skal ha' talt med min forhandler om, hoho.

Med venlige hilsner!
Torben, Sønderborg.

Fra : TGD

Dato : 07-11-04 14:23

"Torben Wridt" <tow@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Kan du uddybe det?
> Der kører jo en million Peugeot'er rundt med en sådan ikke-aftagelig
> indretning. Og de er vel alle synet?

Det har været i TV-Avisen, da der kører en masse pegøjter rundt med fast
træk.

Det faste træk dækker anhængertrækket og man kan derfor ikke få sin bil
godkendt hos SBI når man skal til syn.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-11-04 14:35

In news:ilpjd.62773$Vf.3092691@news000.worldonline.dk,
TGD <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

> Det faste træk dækker anhængertrækket og man kan derfor ikke få sin
> bil godkendt hos SBI når man skal til syn.

Det faste træk dækker anhængertrækket ?!? Hvad snakker du om *GG*

Fra : TGD

Dato : 07-11-04 14:43

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:418e248b$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

<KLIP>

> Det faste træk dækker anhængertrækket ?!? Hvad snakker du om *GG*

TÅGELYGTEN he he

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-11-04 18:40

TGD wrote:
> "Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
> skrev i en meddelelse
>
> <KLIP>

> TÅGELYGTEN he he

Måsk, - tror nu mere på at det er fordi krogen dækker nummerpladen, specielt
da tågelygten ikke er lovbefalet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Torben Wridt

Dato : 07-11-04 18:53

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Måsk, - tror nu mere på at det er fordi krogen dækker nummerpladen,
> [...]

Æhhmmm.... trækkrogen dækker ikke nummerpladen på en 206'er....., ikke på
min ihvertfald.

Venligst,
Torben W.

Fra : TGD

Dato : 07-11-04 21:50

> [...]

<KLIP>

> Måsk, - tror nu mere på at det er fordi krogen dækker nummerpladen,

Nej det er pga tågelygten når denne er installeret skal den overholde
detailforskrifterne, derfor hjælper det hellere ikke at slå den fra.

Fra : Torben Wridt

Dato : 08-11-04 15:45

> [...]

med
> fast træk bliver jo dumpet med det samme da trækket dækker over

Hej!
Har d.d. talt med Statens Bilinspektion's hotline.
Her fik jeg oplyst følgende: Dels er der ikke fastlagt standarder for
tågelysets styrke, og dels kan man betragte trækkrogen som en genstand som
"deler" tågelygten i to, og da det er tilladt at have to tågebaglygter,
kunne man ikke se, at det kunne udvikle sig til et problem.

Mvh en glad 206-ejer,
Torben

Fra : Leonard

Dato : 08-11-04 17:31

> [...]

>"deler" tågelygten i to, og da det er tilladt at have to tågebaglygter,
>kunne man ikke se, at det kunne udvikle sig til et problem.

Imponerende!

6.03.005 TÅGEBAGLYGTER
(1) Tågebaglygte
a) skal afgive lys af rød farve,
b) skal være anbragt bag på køretøjet og være rettet bagud,
c) skal have en lysstyrke på mellem 150 cd og 300 cd målt lige
bagfra,
d) skal være anbragt mindst 250 mm og højst 1000 mm over vejbanen, og
e) skal være anbragt mindst 100 mm fra stoplygterne.
(2)
Såfremt der kun er én tågebaglygte, skal denne være anbragt i venstre
side.

Her er fastlagt hvormeget lys der skal skinne lige bagud af lygten, og
desuden kan det undre at modellen er blevet typegodkendt med
tågebaglygten placeret ligemidtpå, når der her står at den skal være
anbragt i venstre side ...

--
Leonard

Fra : Petersen_Michael

Dato : 08-11-04 20:20

In news:dk7vo0pf5pq4q6vodj8osvsmq8kpvi0aq3@4ax.com,
Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

> Såfremt der kun er én tågebaglygte, skal denne være anbragt i venstre
> side.

Hvordan f. kan trækket så dække for den? Jydekrogen plejer man at
montere i centerlinien ?!?
Eller er de pugger bare dybt kriminelle?

Fra : ///JJ

Dato : 08-11-04 20:29

Petersen_Michael wrote:

> Hvordan f. kan trækket så dække for den? Jydekrogen plejer man at
> montere i centerlinien ?!?
> Eller er de pugger bare dybt kriminelle?

I moderne tider skal bil-designs være så symmetrisk, så de smider da bare
bagtågelygten ind midt på kofangeren :)
Om det er lovligt ved jeg ikke.

///JJ

Fra : Torben Wridt

Dato : 08-11-04 21:17

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Hej!
Æhhhmmm....., men tror du ikke, at Peskøjten er typegodkendt med tågeren i
midten???

Jeg er sq forvirret!

Mvh!
Torben W.

Fra : TGD

Dato : 09-11-04 11:37

"Torben Wridt" <tow@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hej!
> Æhhhmmm....., men tror du ikke, at Peskøjten er typegodkendt med tågeren i
> midten???

Jo problemet er faste træk men kør du til syn og håb på de ikke dumper den,
ring evt. til Pegøjts hovedkontor og hør dem.

> Jeg er sq forvirret!

Ja det er jo SBI.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 09-11-04 11:02

Så er den blevet synet (uden bemærkninger og uden krog)
Jeg spurgte prøveassistenten direkte om den var blevet dumpet hvis trækket
havde siddet der, og til det sagde han at det var den ikke da jeg var ny
ejer på bilen (siden sidste syn). Hvis den samme ejer stiller op 2 gange
uden at have rettet eventuelle anmærkninger bliver bilen dumpet.

Mvh
Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og nysynet Pug 309 W/E (WifeEdition)