Hjælp til realisering af design
Fra : TheCrow

Dato : 06-11-04 18:26

Hej gruppe

På adressen : http://www.kragereden.dk/ ligger det design som jeg skal have
realiseret. Dog skal det siges at farverne er ændret af hensyn til sebarhed
(det
kan man vist godt sige tror jeg).

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal kode det. Den foreløbige html kode
er som følger :

CSS sådan her indtil videre :

body {

}

..main {
border-width: 2px;
border-style: solid;
border-color: blue;
}

..left {
width: 30%;
border-width: 2px;
border-style: solid;
border-color: red;

}

..content {
width: 70%;
border-width: 2px;
border-style: solid;
border-color: yellow;

}

Koden er kun foreløbig og slet ikke færdig.

Umiddelbart havde jeg forstillet mig at lave venstreside fra logo`et og ned
i en div. Højre side laves ligeles i en div, mens det hele omkranses af en
div (main) hvor der så er en border på som i kan se af koden. Det er
ligeledes planen at siden skal være skalerbart. Yderligere er det planen at
menu`en skal ligge i en div.....denne er dog ikke implementeret endnu.

Mit problem er hvordan jeg får 2 div`s (left og content) til at stå ved
siden af hinanden. Ved godt det kan realiseret med relativ positionering,
men er der en mere rigtig måde på det ?

Hvordan realiseres dette ?

/TheCrow

Fra : TheCrow

Dato : 07-11-04 20:02

I skal endelig ikke holde jer tilbage med forslag *hehe* jeg vil meget gerne
have lidt hjælp med dette problem.

Det er ikke meningen i skal LAVE siden, men blot hjælpe lidt :)

På forhånd tak

/TheCrow

Fra : from south

Dato : 07-11-04 20:59

Hej The Crow.
"TheCrow" <to_nothing@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>I skal endelig ikke holde jer tilbage med forslag *hehe* jeg vil meget
>gerne have lidt hjælp med dette problem.
>
> Det er ikke meningen i skal LAVE siden, men blot hjælpe lidt :)

Starten på hjælpen kunne være http://hjemmesideskolen.dk/forside.asp en
uges tid der og du kan se et resultat. Kom så tilbage efter hjælp. Men
du må bruge nogle timer på Erik's side først. Mvh Knud

Fra : TheCrow

Dato : 07-11-04 21:23

"from south" <and@mand.invalid> wrote in message
> [...]
> uges tid der og du kan se et resultat. Kom så tilbage efter hjælp. Men du
> må bruge nogle timer på Erik's side først. Mvh Knud

Se den tanke har jeg allerede selv tænkt og har kigget på hans side det
meste af dagen efter en evt. løsning. Umiddelbart har jeg stadig ikke fundet
den endnu.

/TheCrow

Fra : inga schmidt

Dato : 07-11-04 23:44

TheCrow wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> meste af dagen efter en evt. løsning. Umiddelbart har jeg stadig ikke fundet

Jamen du skal nok ikke lede efter en færdig løsning, men siden er fuld af
redskaber, der skal hjælpe dig til selv at løse det

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : TheCrow

Dato : 08-11-04 07:54

"inga schmidt" <inga_schmidtminusspamogvirus@get2net.dk> wrote in message

> Jamen du skal nok ikke lede efter en færdig løsning, men siden er fuld af
> redskaber, der skal hjælpe dig til selv at løse det

> [...]

Det ved jeg godt.....var det én færdig løsning jeg var ude efter skulle jeg
nok bruge en template, hvilket jeg heller ikke vil. Den rigtige løsning er
jo at lave det selv. Jeg er bare i første omgang ude efter lidt guiding fra
Jer der kan lave sådan en løsning som jeg er ude efter.
Men jeg skal nok bare være lidt mere tålmodig og studere hjemmesideskolen
lidt mere. Den rigtige måde at lave det på, er at lave siden skalerbart, og
bl.a der synes jeg at have lidt problemer.....meen jeg prøver lidt endnu.

/TheCrow

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-11-04 21:38

TheCrow wrote:

> Den rigtige måde at lave det på, er at
> lave siden skalerbart, og bl.a der synes jeg at have lidt
> problemer.....

Jeg vil næsten påstå, at det er lettere at lave en side skalerbar end at
lave den sådan, at den ikke kan skaleres. Hele hemmeligheden er at undlade
at sætte faste bredder (i px eller en anden fast enhed) på noget som helst
andet end billeder og lade billederne være tilpas små.

Breddedefinition i % kan bruges, da det i sagens natur altid vil rette sig
ind efter den forhåndenværende plads. Man skal bare huske, at sidestillede
elementer ikke må udgøre mere end ca. 92% tilsammen - resten æder browserne
i det skjulte.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : TheCrow

Dato : 08-11-04 22:03

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message

> [...]
> ind efter den forhåndenværende plads. Man skal bare huske, at sidestillede
> elementer ikke må udgøre mere end ca. 92% tilsammen - resten æder

Okay det lyder jo interessant og på sin vis logisk nok, jeg skal nok bare
lige fange hvordan det hele hænger sammen. Men nu har jeg så lige et
spørgsmål til dig - er det korrekt, at man ikke kan angive height med % men
at den kun vil have andre enheder?? - eller tager jeg helt fejl? jeg synes
nemlig ikke jeg kan få det til at funke.

/TheCrow

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-11-04 22:45

TheCrow wrote:

> lige et spørgsmål til dig - er det korrekt, at man ikke kan angive
> height med % men at den kun vil have andre enheder??

Det er delvist rigtigt: Du kan ikke definere en højde i procent, hvis du
ikke først definere, hvad 100% er lig med.

Det er netop her problematikken også opstår, når man ønsker en vertikal
centrering af noget.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk