Star Wars II (headbutt edition) hvad er d~
Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-11-04 18:12

Hvad er en "headbutt edition" ?
Siden det står med fed og en stribe udråbstegn må det jo være noget
ganske specielt.

http://www11.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=2806

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-11-04 18:24

Robert Eriksen wrote:
> Hvad er en "headbutt edition" ?

I UK var der oprindelig klippet i filmen og en skalle eller to var fjernet.
Headbutt edition er uklippet.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-11-04 19:06

> I UK var der oprindelig klippet i filmen og en skalle eller to var
> fjernet. Headbutt edition er uklippet.

I Storbritanien må man gerne vise en film med folk der får hugget armen
eller hovedet af eller bliver sprængt i luften i hundredevis ad gangen, men
ikke med en skuespiller der fingerer at nikke en anden skuespiller en
skalle. Det minder dem nok for meget om deres hjemlige hooligans...
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 07-11-04 10:18

Jonas Gaarde wrote:
> [...]
> gangen, men ikke med en skuespiller der fingerer at nikke en anden
> skuespiller en skalle. Det minder dem nok for meget om deres hjemlige

Faktisk var svaret, da jeg ringede til SF Film for at høre hvilken udgave
den danske var, at det var den slags vold som børnene kunne kopiere i
skolegården, hvorfor det var klippet ud. Det skal dog siges at da jeg
ringede til SF vidste de intet om det (et par dage før dvd release), så hun
ringede til England og spurgte.
hygge,
Nicolai

Fra : Morten DH

Dato : 07-11-04 14:52

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men ikke med en skuespiller der fingerer at nikke en anden skuespiller en
> skalle. Det minder dem nok for meget om deres hjemlige hooligans...

Og i USA er blod, død og ødelæggelse ikke noget problem; men f(y) ord og
bare bryster = uha uha... og her hjemme i dammen er vi næsten helt sikre på
at få et par skud af kønsdele og folk på toilettet når man ser danske film -
vi skal vist blot glæde os over der er lidt for en hver smag