mondeo ventil???
Fra : Anders E. Larsen

Dato : 06-11-04 15:07

Hej....

jeg har idag da jeg var ved at skifte olie på min mondeo opdaget at de ca.
midt i motorrummmet lidt lidt over midten op ad er en dims dvs. et låg man
kan skruge af om inden under ... ja det lydder i mine øre dumt, men der
sidder en ventil ligesom den der er på et dæk,

hvad i hel.... laver sådan en dims i mit motorrum????

Anders.

bilen er en mondo 94 med 1,8 motor

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-04 15:19

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der sidder en ventil ligesom den der er på et dæk,
>
> hvad i hel.... laver sådan en dims i mit motorrum????

Det bliver gætteri ud fra hvad du ikke særlig godt beskriver.
Men jeg vil tro du taler om EFI fuel bar = Elektronisk indspøjtning -
brændstof rammen. Den har en ventil til at måle trykket samt evt udlufte
systemet. Hvis du trykker på ventilen vil benzinen sikkert fise ud lige ind
i dine øjne.

--
Tom

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 06-11-04 16:00

Tom skrev.

Det bliver gætteri ud fra hvad du ikke særlig godt beskriver.
Men jeg vil tro du taler om EFI fuel bar = Elektronisk indspøjtning -

Jeg kan ikke beskrive der bedre end at den sidder og stiker lige op i
vejret der går en slange fra den mod føresiden af bilen og ned bag ved
motoren jeg har ikke set om den også går den anden vej, eller om hvor den
ender henne. men denhar en udformning lieg om den der er på et dæk!!!!!
jeg har ikke trykket på den da jeg var bange for hvad der ville se om bilen
evt. ville falde helt sammen og jeg skulle til at puste den op igen

Anders

Fra : Mogens

Dato : 07-11-04 09:19

> Jeg kan ikke beskrive der bedre end

Som med så mange andre ting så læs
instruktionsbogen, når alt andet glipper :)
(eller få fat i een, hvis du ikke har den!)

Fra : Mikael L

Dato : 06-11-04 16:05

> [...]
> sidder en ventil ligesom den der er på et dæk,
>
> hvad i hel.... laver sådan en dims i mit motorrum????

Er der aircondition i bilen? Det kunne være en af påfyldningshanerne.

Mikael

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 06-11-04 16:09

Nej det er der ikke ikke det jeg ved af der står ikke ac nogle steder på
den!!!!