MS Windows
briani 27239
Media Player og data cd
Fra : Lexus

Dato : 06-11-04 11:35

Hej Gruppe !
Jeg har tidligere i Media Player 9 Series indlæst en hel masse musik som jeg
efterfølgende har lagt ned på en cd som "data cd".
Jeg har netop opdaterer til version 10 og kan nu ikke finde ud af hvordan
jeg får denne data cd indlæst / lagt ind i biblioteket hvorefter jeg skal
have lavet lyd cdér
Kan en af jer hjælpe ? Så takker jeg
Hilsen fra Lene

Fra : JacobS.

Dato : 07-11-04 11:27

"Lexus" skrev d. 06-11-04 11:35 dette indlæg :
> [...]
hvordan
> jeg får denne data cd indlæst / lagt ind i biblioteket hvorefter jeg

Når du sætter cdén i drevet så burde der komme en lille box hvor der
står nogle forskellige ting, det kommer an på om det er en bærbar eller
stationær computer! hvis du har bærbar står der kopiere filer til
computer og hvis det er stationær så står der lav en lyd-cd! eller noget
i den stil!

Håbr det kunne hjælpe

JacobS.

http://www.kandu.dk/

Fra : ///JJ

Dato : 07-11-04 13:43

JacobS. wrote:
> [...]
> eller stationær computer! hvis du har bærbar står der kopiere filer
> til computer og hvis det er stationær så står der lav en lyd-cd!

Det der lyder mærkeligt...
Hvordan finder Windows lige om du har en bærbar eller en stationær?! Eller
en industri-pc eller en pc som fx. en Shuttle (http://us.shuttle.com/)

///JJ

Fra : JacobS.

Dato : 07-11-04 18:04

"///JJ" skrev d. 07-11-04 13:43 dette indlæg :

> Det der lyder mærkeligt...
> Hvordan finder Windows lige om du har en bærbar eller en stationær?!
> [...]
Det kan den fordi at hvis det er en staditonær computer med brænder har
den to drev og hvis det er en bærbar så har den kun et!
SMARTE!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : ///JJ

Dato : 07-11-04 19:14

JacobS. wrote:

> Det kan den fordi at hvis det er en staditonær computer med brænder
> har den to drev og hvis det er en bærbar så har den kun et!
> SMARTE!!!!!!!!!!!!!!!!

Øh hvad for noget sludder....? Hvad betegner du som et drev? Snakker vi
fysisk eller et bogstav i Windows, eller noget helt tredje. Stationære
pc'ere fås da også med kun et drev, fx. en brænder.

Og snak ordentligt, jeg forsøgte ikke at gøre grin, men at hjælpe spørgeren
fordi jeg tror du svarer på noget helt andet, end det der bliver spurgt om.

Lene spurgte:
[...]

Jeg forstår ovenstående som om hun har rippet nogle musik-cd'er til fx. MP3
eller WMA og brændt disse filer på en cd, som data-filer (ikke audio). Og nu
vil hun gerne lave en eller flere audio-cd'er. Derfor er mit råd (hvis *jeg*
forstår Lene rigtig) at kopiere data-filerne fra cd'en ind på harddisken
under "<hendes profil>\My Music". Der må Media Player kunne finde dem. Men
jeg ved ikke om v. 10 kan brænde lyd cd'er, hvis det er det hun mener med at
"lave lyd cdér. Bruger hun et brændeprogram som fx. Nero, er det ligemeget
hvor hun ligger musik-filerne på harddisken.

///JJ

Fra : Lexus

Dato : 08-11-04 09:36

Jeg takker for hjælp og interesse, og jeg har endelig løst problemet. Jeg
har en stationær pc med to drev. Jeg satte min data cd i maskinen og valgt
fra den lille boks "åben mappen for at se indholdet" jeg markerede alle
filer og valgte kopier til musik.
Jeg har altså ikke rippet noget som helst, jeg har lavet en personlig fysisk
sangbog med tilhørende musik 200 stk. og så har jeg fået overført alle vores
lydbøger fra kassettebånd til lydcdér, det er rigtig mange og for at det
ikke skulle gå tabt måtte jeg lave en kopi og valgte så at gennem dem så
datacdér da det jo fylder væsentligt mindre.
PS! Lydbøger, hjemmeoptagelser og sangbog fordi jeg har to svært
handicappede blinde børn.
Hilsen fra Lene