Kim Larsen tager et skridt i retning af da~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-11-04 11:19

Sidder netop og lytter til Dansktoppen. De tester io øjeblikket Kim Larsen
med en sang som hedder "En dejlig tøs". Da den startede troede jeg at det
var en dansktopsang. det lignede meget, med sån et baggrundskor, som brød ud
i uaahhhhh og sån. Meget dansktopagtigt. Ikke helt, men et stort skridt i
den retning, må man sige. Det havde jeg ikke lige troet om Kim Larsen.
Ellers lyder det til at der er ved at starte en periode hvor de meget
gamle danske hits bliver genindspillet. "Lille Palle" blev testet med "En
lille pige i flade sko" og den er vel 50-60 år gammel. Den var peppet op til
tidens rytmer, som vi jo kan lægge øre til hver lørdag kl. 11-12.
Næste tester blev en sømandssang "Marstalspigen" i spillemandsstil. Lød
også som noget 50-er-agtigt.
Sidste tester hører ingen steder hjemme. det er noget forvrænget tæppebank,
som tyder på u-professionalisme på dansktop-redaktionen.
Så dettt....

Hilsen Åge