MS Windows
briani 27239
NTFS partition på FAT32 disk - WIN98SE
Fra : Vidal

Dato : 05-11-04 22:22

Jeg forsøger at lave en NTFS partition på en ældre
computer med WIN98SE.

Årsagen til jeg kører SE er, at jeg bruger et ældre
ASUS grafikkort, der (tilsyneladende) ikke vil køre
under W2000 eller XP. Jeg har ledt efter en driver,
men den findes ikke.

Mit projekt er at lave nogle VHS bånd om til DivX,
indslagene varer 27 min og 32 sek, og under FAT32 kommer
4 Gb begrænsningen ind, så der kan kun være 22 min
i den påkrævede kvalitet, og det er endda lige i
underkanten.

Nå, men mit problem er, jeg kan sådan set godt få en NTFS
partition på HDen (med Partition Magic), men computeren kan
tilsyneladende ikke se den.

Er der noget jeg overser?

Efter partitioneringen er HD reduceret med de 7Gb jeg har
sat NTFS partionen til, og PM7 kan godt 'se' begge partitioner,
så den er der.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Byte Me

Dato : 05-11-04 22:43

On Fri, 05 Nov 2004 22:21:47 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Er der noget jeg overser?

Måske at Windows 98 ikke understøtter NTFS uden ekstra software

mvh BM

Fra : Vidal

Dato : 06-11-04 00:12

Byte Me wrote:

> Måske at Windows 98 ikke understøtter NTFS

Ja, det var jo nok det jeg frygtede.

> uden ekstra software

Kan du give mig et hint?

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Calle.

Dato : 06-11-04 00:31

Vidal wrote:

> Ja, det var jo nok det jeg frygtede.

> Kan du give mig et hint?
hent det lille progra der hedder readntfs.
Hvis ikke du kan finde det, så sig til
--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-11-04 10:08

Calle. wrote:

> hent det lille progra der hedder readntfs.

Det giver ikke _skriverettigheder_

Skift OS til et der understøtter moderne filsystemer.

Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-11-04 22:46

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg forsøger at lave en NTFS partition på en ældre
>computer med WIN98SE.

Det vil ikke fungere - W98 understøtter ikke NTFS....

>Årsagen til jeg kører SE er, at jeg bruger et ældre
>ASUS grafikkort, der (tilsyneladende) ikke vil køre
>under W2000 eller XP. Jeg har ledt efter en driver,
>men den findes ikke.

Det burde derimod kunne fungere - Hvilke chipset er grafikkortet bygget
over ?

Brug evt Everest til at give oplysninger om grafikkortet:

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

<mlr>

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-11-04 13:41

> [...]

>Nå, men mit problem er, jeg kan sådan set godt få en NTFS
>partition på HDen (med Partition Magic), men computeren kan
Og det kommer win98se aldrig til.

Den nemme løsning kunne være at du bruger en anden PC med w2k/XP,
laver en share på denne, og forbinder de 2 maskiner med et
netværkskabel (Og netkort i begge)
Så er det bare at mounte det sharede drev på win98 maskinen.
Din begrændsning er så win98's største filstørrelse (Som jeg ikke
husker)

/Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-11-04 14:47

Hans Kjaergaard wrote:

> Den nemme løsning kunne være at du bruger en anden PC med w2k/XP,

Eller Linux, idet Vidal så ikke behøver at bruge flere penge på
licenser.

Jesper G. Poulsen

Fra : Claus

Dato : 07-11-04 13:48

> Eller Linux, idet Vidal så ikke behøver at bruge flere penge på
> licenser.

ROFL

--
\Claus