Validering af Formmail
Fra : Dennis Munding

Dato : 05-11-04 21:30

Hej NG!

Jeg har et "mindre" problem med validering af min formmail, som ligger på
http://skovaa-munding.dk/Sider/Kontakt.html

P.t. validerer den fint i html 4.01 transitional, men jeg vil gerne have den
til at validere i xhtml 1.0 strict, da alle de andre sider gør det samme!
Spørg ikke hvorfor jeg ønsker det sådan - sådan er jeg bare - "firkantet"!

Problemet er bl.a. wrap="virtual", som jeg ikke aner hvad betyder...??

Er der nogen her, som kan hjælpe mig??

Dennis Munding
Webmaster
http://skovaa-munding.dk/ & http://mundings-memorial.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-11-04 23:59

Dennis Munding wrote:

> [...]
> have den til at validere i xhtml 1.0 strict, da alle de andre sider
> gør det samme! Spørg ikke hvorfor jeg ønsker det sådan - sådan er jeg

Du skal bare have slebet nogle kanter af. ;)
Det er helt fint at stræbe efter, at siderne er så rene i koden som muligt.
Men hvis et enkelt element på siden ikke tillader validering som xhtml 1.0
strict, kan du da vælge xhtml 1.0 transitional. Det er der da ikke noget
ondt i - især, hvis det ikke forleder dig til at sjuske med resten af koden
på siden.

> Problemet er bl.a. wrap="virtual", som jeg ikke aner hvad betyder...??

Den har du nok slet ikke brug for at have på siden. I øjeblikket er den slet
ikke til stede i din kode.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-11-04 11:00

Hej Erik!

> [...]
> strict, kan du da vælge xhtml 1.0 transitional. Det er der da ikke noget
> ondt i - især, hvis det ikke forleder dig til at sjuske med resten af

Det kan du have ret i.
Havde slet ikke prøvet at validere til xhtml 1.0 transitional - for jeg er
temmelig stædig af natur...
Men det har jeg gjort nu, og det validerer fint!
Mange tak!

> Den har du nok slet ikke brug for at have på siden. I øjeblikket er den
slet
> ikke til stede i din kode.

Havde helt glemt, at jeg havde fjernet det...
Så nej, jeg behøver den nok ikke...
Men det kunne nu være rart nok at vide, hvad det betyder...

Endnu gang mange tak for hjælpen - "Oh, du store hjælper!"