positionering af side
Fra : Søren

Dato : 05-11-04 18:01

Hej NG.

Jeg ved godt at der har været 1000 af dette spørgsmål og der finde mindst
ligeså mange toturials rundt på nettet.
Men jeg kan ikke finde hoved og hale i det mere.

Vil lave denne skabelon.
http://www.knighten.dk/vis/skabelon.html

Jeg kan ikke få den plads som indholdet skal fylde til at fylde
baggrundsfarven helt ned til footeren.
Jeg vil gerne have det sådan at ligemeget hvor meget tekst der er i enten
menu eller indhold, så skal hele siden som minimum fylde browser-vinduet
ud - altså så footeren er i bunden. Selvfølgelig kan der være så meget i
indhold at man skal scrolle ned. Men som udgangspunkt skal det fylde hele
browservinduet når indholdet er tomt. Også selvom brugerens browserstørrelse
variere.
Jeg fandt selv en ret god løsning synes jeg - lige indtil jeg definerede
min doctype, så røg det hele i vasken.

Jeg ved godt jeg skal lave en selvstændig css-fil, jeg har bare stylet
inline indtil det virker.

På forhånd tak.

Fra : Søren

Dato : 05-11-04 18:02

Glemte at sige at mit store problem egentlig ikke er at lave det - men at få
det til at validere..

Fra : Dennis Munding

Dato : 05-11-04 20:58

Hej Søren!

> [...]
> min doctype, så røg det hele i vasken.
>
> Jeg ved godt jeg skal lave en selvstændig css-fil, jeg har bare stylet

Og en ekstern css-fil er absolut Alfa og Omega!!
Jeg har selv en side, der er bygget op på samme måde - dog med den forskel,
at #top er fastlåst (fixed)!
En stor hjælp kunne være http://www.html.dk/tutorials/css/ eller
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp - dem har jeg selv haft
meget stor glæde af!

Du kan se min side på http://skovaa-munding.dk/ - den har dog ikke included
menu, da jeg mangler lidt viden om mit web-hotel...

Held og lykke med projektet!

Dennis Munding
Webmaster
http://skovaa-munding.dk/ & http://mundings-memorial.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-11-04 23:39

Dennis Munding wrote:

> Og en ekstern css-fil er absolut Alfa og Omega!!

Det er en påstand, der ikke helt holder vand. Det er selvfølgelig at
foretrække - især når flere sider skal benytte den samme css. Men det er da
fuldt lovligt med internt stylesheet eller endda inline-css.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Søren

Dato : 06-11-04 16:02

"Dennis Munding" <mail@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Og en ekstern css-fil er absolut Alfa og Omega!!

Din egen side flyder da slev med inline CSS *g*