Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vedr. køb af Compact Flash kort.
Fra : Danielsen

Dato : 05-11-04 17:07

Står for køb af nyt CF1, 512 mb kort til mit Canon kamera. Hvilket kort er
bedst / hurtigst til billeder? Samt nogle erfaringer med div. fabrikater?
Hvilke skal jeg undgå osv..

Hilsen
Michael.

Fjern "spam" i mail.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 05-11-04 17:12

"Danielsen" <pima1spam@c.dk> skrev i en meddelelse
> Står for køb af nyt CF1, 512 mb kort til mit Canon kamera. Hvilket kort er
> bedst / hurtigst til billeder? Samt nogle erfaringer med div. fabrikater?
> Hvilke skal jeg undgå osv..

Jeg ved ikke hvor hurtigt det er til Canon, men jeg er meget tilfreds med
Sandisk Ultra II, som er ekstremt hurtigt på mit D70.

MVH
Thomas

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 06-11-04 14:47

> [...]
>
> Jeg ved ikke hvor hurtigt det er til Canon, men jeg er meget tilfreds med
> Sandisk Ultra II, som er ekstremt hurtigt på mit D70.

Ligesom Thomas bruger jeg også Sandisk Ultra II. Jeg er utroligt godt
tilfreds med deres hastighed. Om det kan betale sig at give merprisen for
Ultra II afhænger af dit kamera. Er det hurtigt nok til at udnytte det
hurtigere kort, samt skyder du i en høj opløsning, der giver lang skrivetid.

Uden at have testen det, tror jeg at jeg kan downloade 1 gb billeder til min
pc hurtigere fra Ultra II end det tog for 128 mb fra et smartmedia kort i
mit gamle kamera.

Jeg har købt kortene via ebay i UK og fået dem til en pris på omkring GBP 50
/ stk.

Henrik

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 06-11-04 15:42

> Står for køb af nyt CF1, 512 mb kort til mit Canon kamera. Hvilket kort er
> bedst / hurtigst til billeder? Samt nogle erfaringer med div. fabrikater?
> Hvilke skal jeg undgå osv..

Faldt lige over denne. I nedenstående link kan du se en opsummering af tests
foretaget af brugere af Minolta A2. Ved godt at du har et Canon, men det
giver dig en ide om hastighedsforskellen. Mon ikke en gang googling kan
finde noget tilsvarende for dit kamere.

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1024&message=10924131

Henrik

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-11-04 17:20

"Danielsen" <pima1spam@c.dk> wrote in message
> Står for køb af nyt CF1, 512 mb kort til mit Canon kamera. Hvilket kort er
> bedst / hurtigst til billeder? Samt nogle erfaringer med div. fabrikater?
> Hvilke skal jeg undgå osv..

Det afhænger jo af hvilket kamera om, hvad det kan betale sig at købe. Hvis
kameraet alligvel ikke kan skrive med den max. hastighed som et dyrt kort
koster og det smide penge ud af vinduet at købe et dyrt kort. Du kan jo se
på flg.
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007
som omhandler DSLR og CF-kort hastigheder.
Mvh, Hans

Fra : Brian Lund

Dato : 05-11-04 23:59

> Står for køb af nyt CF1, 512 mb kort til mit Canon kamera. Hvilket kort er
> bedst / hurtigst til billeder? Samt nogle erfaringer med div. fabrikater?
> Hvilke skal jeg undgå osv..

Jeg ville gå efter Kingston Elite Pro - som du kan se i Hans Kruses indlæg
ligger de blandt toppen i de fleste af testsne, og det er de absolut
billigste high-speed kort på edbpriser.dk - ja faktisk er de billigere en
nogen konkurrerende low-speed CF kort!

http://tinyurl.com/3ttdg

Brian

Fra : Michael

Dato : 06-11-04 21:12

Takker for gode råd og links. Har besluttet mig for et Kingston Elite Pro
512 mb.

Michael.