MS Windows
briani 27239
Genetabelering af digital signatur
Fra : Mads

Dato : 05-11-04 16:11

Hej

Jeg er i den uheldige situation at min harddisk er gået i stykker.
Heldigvis havde jeg backup af dokumenter etc. på andet medium.
MEN jeg havde ikke backup af min TDC digital signatur.

Hvor ligger TDC digital signatur på en normal maskine? Jeg har TDC flex
certifikat.
Jeg har nemlig backup af det meste af Documents And Settings.

Venlig Hilsen
Mads

Fra : ///JJ

Dato : 05-11-04 16:15

Mads wrote:
> [...]
> Heldigvis havde jeg backup af dokumenter etc. på andet medium.
> MEN jeg havde ikke backup af min TDC digital signatur.

Hvis jeg ikke husker helt galt, kan du bare downloade din signatur fra TDC's
hjemmeside igen.

///JJ

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 05-11-04 18:04

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

///JJ <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvis jeg ikke husker helt galt, kan du bare downloade din signatur
> fra TDC's hjemmeside igen.

Så let tror jeg nu ikke, at det er. Jeg har netop selv været i samme
situation.
Løsning var at deaktivere den bestående signatur og skaffe sig en ny.
Men skulle det foreslåede løsningsforslag virkelig *holde vand*, ville det
også glæde mig at vide, hvordan man bærer sig ad med at retablere sin
digitale signatur.

Hans-Jørgen

Fra : ///JJ

Dato : 05-11-04 22:30

Hans-Jørgen Sindholt wrote:
> [...]
> Men skulle det foreslåede løsningsforslag virkelig *holde vand*,
> ville det også glæde mig at vide, hvordan man bærer sig ad med at

Jeg er ikke 100% sikker i min hukommelse, men mener at man via en af deres
sider har mulighed for at hente den lige så tit man vil.

///JJ

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 06-11-04 01:12

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke 100% sikker i min hukommelse, men mener at man via en af
> deres sider har mulighed for at hente den lige så tit man vil.

Det lyder besnærende, men hvordan mon?
Jeg har ikke spurgt TDC's folk med kendskab til de sager,
men jeg kan ikke finde noget om det på deres hjemmesider.
Jeg har derimod set, hvordan man laver en sikkerhedskopi og
kan flytte den til en anden computer. Det har jeg skam prøvet, og
det virker fint.
Mit problem er blot, at jeg inden formatering af nærværende maskine
glemte at tilvirke en sikkerhedskopi af min bedre halvdels signatur.

Kunne man nu blot hente signaturen, som foreslået, ville alt jo løst.

Hans-Jørgen

Fra : ///JJ

Dato : 06-11-04 00:30

Hans-Jørgen Sindholt wrote:

> [...]
> glemte at tilvirke en sikkerhedskopi af min bedre halvdels signatur.
>
> Kunne man nu blot hente signaturen, som foreslået, ville alt jo løst.

Det kan også godt være jeg husker forkert - jeg kan bare næsten se
skærmbilledet for mig, men jeg kan nu heller ikke finde hos TDC mere....
Men, har du stadig pin-koden, kan man så ikk bare installere den igen?
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_ms

///JJ

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 06-11-04 10:13

> [...]
> skærmbilledet for mig, men jeg kan nu heller ikke finde hos TDC
> mere.... Men, har du stadig pin-koden, kan man så ikk bare installere

Nu har jeg ikke PIN-koden længere, da den ikke kan bruges
efter egen kodes indførelse.
Sådan har jeg i hvert fald forstået tingene.

Hans-Jørgen

Fra : emj

Dato : 06-11-04 00:42

On Sat, 6 Nov 2004 00:12:13 -0000, "Hans-Jørgen Sindholt"
<sindholt@FJERNESparadis.dk> wrote:

>Mit problem er blot, at jeg inden formatering af nærværende maskine
>glemte at tilvirke en sikkerhedskopi af min bedre halvdels signatur.

Jeg har føst på året været i samme situation som dig, og henvendte mig
til supporten på
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support
Jeg husker ikke proceduren, men jeg fik da mulighed for at installere
den igen.

Hilsen emj

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 06-11-04 08:53

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support
> Jeg husker ikke proceduren, men jeg fik da mulighed for at installere

Det er korrekt, den kan dowloades igen fra TDC.
--

Med hilsen
Erik - Odense

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 06-11-04 10:11

Erik M. Nielsen <406stopspam@tiscali.dk> wrote:

> Det er korrekt, den kan dowloades igen fra TDC.

Fint nok, men kunne du så ikke beskrive metoden?
Det ville være en god hjælp

-
Med venlig hilsen
Hans-Jørgen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 07-11-04 10:22

"Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det er korrekt, den kan dowloades igen fra TDC.

Jeg har tidligere spurgt om en beskrivelse af ovenstående.
Nu har faktisk fundet ud af - i al min visdom - at der finder
en downloading af signaturen sted, når man genskaber sin
digital signatur.
Altså har citatets ophavsmand ret - ligesom andre, der har
skrevet om dette også har ret i, at man kan hente sin
signatur fra TDC.

Men det kræver, at man selv har lavet en back-up af
signaturen. Der laves åbenbart ikke en reel kopi af signaturens
indhold på den lokale computer, men derimod et html-dokument,
der skaffer adgang til signaturen hos TDC.
Hvorfra downloading efterfølgende finder sted.
-- Måske har jeg udtrykt mig lidt *kluntet*, hvilket i høj grad
skyldes, at jeg ikke er tekniker, men *dødelig* bruger af
systemet.

Tak for budene m.m.

Hans-Jørgen