filupload giver bare filename= none
Fra : Kim Schulz

Dato : 16-05-01 20:46

jeg har følgende kodestump:
<?
if (!empty($image)){

if (is_uploaded_file($image)) {
copy($image, "/home/httpd/html/xpm/");
[en smule benarbejde unden interesse]
echo
kan findes <a href=xpm/$image.html>her</A><br>hav en god
} else {
echo "Den fil er vist ikke helt ok: filenavn '$image'.";
}
}else{
?>
<head>
</head>
<h2>Generer dit eget htmlbillede ud fra en xpm fil</h2>
<FORM ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="generator.php"
METHOD=POST>
<INPUT TYPE="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="10000">
Din xpm fil: <INPUT NAME="image" TYPE="file">
</FORM>
<?
}
?>

nogen der kan se hvad der er galt? den nægter at godtage den fil
jeg har valgt via
browse knappen i min form.
$image bliver bare sat til none.
jeg har sat min maxupload i php.ini til ca. 100mb hvis det har
nogen betydning

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 16-05-01 21:22

In article <9duldj$t34$1@sunsite.dk>, Kim Schulz wrote:
> nogen der kan se hvad der er galt? den nægter at godtage den fil
> jeg har valgt via
> browse knappen i min form.

I din debugging, prøv evt at lade generator.php indeholde <?php
phpinfo(); ?> og kig så nærmere på hvilke variable der er sat.

Sig til hvis du ønsker direkte hjælp, så kan vi tage problemet
direkte og smide en forklaring til sidst her i gruppen.

mvh Thomas

Fra : Thomas Olsen

Dato : 17-05-01 14:16

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
> <INPUT TYPE="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="10000">
> jeg har sat min maxupload i php.ini til ca. 100mb hvis det har
> nogen betydning

MAX_FILE_SIZE i formen "overrider" din indstilling i php.ini ...
Som koden er nu kan du kun uploade filer optil 10.000 bytes ca. 10Kb Hvilket
nok er problemet...
Fjern MAX_FILE_SIZE og formen bruger default værdien på ca. 2 Mb (hvis jeg
ikke tager fejl

Håber det virker...
mvh Thomas

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 17-05-01 14:21

"Thomas Olsen" <thomasolsen@namnam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok er problemet...
> Fjern MAX_FILE_SIZE og formen bruger default værdien på ca. 2 Mb (hvis jeg

Arr, jeg vil godt nok håbe du tager fejl, ellers kan man jo lave diverse
angreb ved bare at sende en max_file_size der er kæmpestor, og dermed
uploade en hulens masse garbage..indtil disken til sidst bliver fyldt op...

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-05-01 15:21

Nezar Nielsen wrote:

> [...]
> angreb ved bare at sende en max_file_size der er kæmpestor, og dermed
> uploade en hulens masse garbage..indtil disken til sidst bliver fyldt op...

max_file_size gælder kun så frem den er under den værdi som er sat i
php.ini.

MEn det var forresten der min fejl lå! jeg trode det var i Kb og ikke i
bytes som det jo er

MVH
Kim

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 18-05-01 09:46

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> max_file_size gælder kun så frem den er under den værdi som er sat i
> php.ini.

:) godt.

/N