Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 50-500mm
Fra : Klaus Madsen

Dato : 05-11-04 12:41

Hej
Er der nogen der har erfaringer gode som dårlige med Sigma 50-500mm ?

Mvh. Klaus

Fra : rosenauer.dk

Dato : 05-11-04 12:52

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogen der har erfaringer gode som dårlige med Sigma 50-500mm ?

Hej Klaus!

Jeg har desværre ikke personlige erfaringer med objektivet, men har kraftigt
overvejet at købe det. Bl.a. kan jeg anbefale dig at læse
http://www.vividlight.com/articles/413.htm .. "Sigma has produced a fine
lens that does everything you could ask of it and more for the price. Now
if we can just convince the accounting department..." ..

Held og lykke, vend gerne tilbage med din egen mening :)

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-11-04 14:45

Klaus Madsen wrote:
> Hej
> Er der nogen der har erfaringer gode som dårlige med Sigma 50-500mm ?
> Mvh. Klaus

Åbenbart ja - den har været fremme her i gruppen tidligere.

Prøv at søge på Bigma - så er der nogle, der har prøvet den.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-11-04 14:59

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> wrote in message
> Hej
> Er der nogen der har erfaringer gode som dårlige med Sigma 50-500mm ?

Ikke personligt, men der en del her
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=105&sort=7&thecat=29,
hvis du ikke har set dem. Ser ud til at være et godt objektiv, specielt ift.
prisen.
Mvh, Hans

Fra : Carsten Rasmussen

Dato : 05-11-04 17:09

Jeg er meget tilfreds med min...

Hilsen Carsten

Fra : Torben Wridt

Dato : 05-11-04 21:01

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogen der har erfaringer gode som dårlige med Sigma 50-500mm ?
>
> Mvh. Klaus

Hej!
Jeg har kun positive erfaringer.
Kører en sådan "flaske" sammen med en Nikon F-100, og det fungerer perfekt!

Mvh,
Torben W.

Fra : Erik W.

Dato : 05-11-04 21:48

"Klaus Madsen" skrev i news:418b66bb$0$23067$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...

Jeg er rigtigt glad for min, har dog ikke haft den så længe. Folk nævner tit
at den er tung, men den er god både at gå med og at stå med når man skyder
håndholdt. Der er et godt stort håndtag på og kamera og objektiv er i
perfekt balance.
Jeg opfatter denne optik som et "must have" meddmindre man da er klar til at
gå opad i prisklasse.

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 06-11-04 00:52

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> perfekt balance.
> Jeg opfatter denne optik som et "must have" meddmindre man da er klar til

Tunge objektiver har også en fordel, de ligger mere stabilt, hvis man skal
bruge en langsom lukker, jeg synes i hvert fald, at de tunge objektiver er
de rareste at arbejde med, men det er vel en smagssag

MVH
Thomas

Fra : tlf:20682620

Dato : 07-11-04 01:36

Hvad er blænden, og er det ikke for langsomt?

--Michael, som helst skyder på 2.8 eller 1.8 hele vinteren.

Fra : Torben Wridt

Dato : 07-11-04 10:00

"tlf:20682620" <dont@mail.me> skrev i en meddelelse
> Hvad er blænden, og er det ikke for langsomt?
>
> --Michael, som helst skyder på 2.8 eller 1.8 hele vinteren.

Hej Michael!
Naturligvis er der givet køb på lysstyrken ift. et proff. objektiv. Blænden
går fra f:4-6,3.

Personligt bruger jeg Sigma'en i gode lysforhold og primært til fugle.
Skulle jeg have et objektiv på f.eks. f:2,8 blev prisen vel også 4-5 gange
større? Jeg gav 10.000,- for "flasken" for to år siden(så vidt jeg husker),
og jeg synes, at mine forventninger er opfyldt, pris/udbytte-forholdet er i
orden.

Mht. hastigheden synes jeg ikke, at der er problemer. Den indbyggede motor
virker præcis og hurtig, og OK til mine behov.

Mvh,
Torben,
Sønderborg.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-11-04 17:54

tlf:20682620 wrote:
> Hvad er blænden, og er det ikke for langsomt?
> --Michael, som helst skyder på 2.8 eller 1.8 hele vinteren.

Hvor mange 500mm objektiver kender du der har f2.8 eller f1.8 ? :)

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Erik W.

Dato : 07-11-04 19:40

> Hvor mange 500mm objektiver kender du der har f2.8 eller f1.8 ? :)

Canon har en 2.8'er på 400mm men den er altså stor og tung (5½) kilo og dyr
(Mindst 40 kilo)
Bigmaen er ikke superhurtigt men i solskin fungerer den fint og kan lave
rigtigt gode billeder. DEsuden er den veldesignet og god at arbejde med.

Mvh Erik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-11-04 20:12

Erik W. wrote:
> Canon har en 2.8'er på 400mm men den er altså stor og tung (5½) kilo og dyr
> (Mindst 40 kilo)

Ja, og den er ikke 500mm :)

> Bigmaen er ikke superhurtigt men i solskin fungerer den fint og kan lave
> rigtigt gode billeder. DEsuden er den veldesignet og god at arbejde med.

Ja folk virker generelt glade for den... ville gerne have en selv,
men må nok hellere vente til jeg skal på noget ferie der kan
forsvare købet af den.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : tlf:20682620

Dato : 07-11-04 21:08

Jeg bruger selv en 70-200 2.8L til det meste. Hvis jeg skal tættere på,
flytter jeg mig. Jeg syntes at man oftest har brug for mere lys, selv ved
2.8 ISO 800, så jeg ville ikke købe en f/6.0, da jeg ikke tror at jeg ville
kunne finde mig i at det var så langsomt.

--Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-11-04 21:43

In article <cmlv9f$h17$1@news.cybercity.dk>, tlf:20682620 wrote:
> Jeg bruger selv en 70-200 2.8L til det meste. Hvis jeg skal tættere på,
> flytter jeg mig.

Hvor lærer man at gå på vandet ?

> Jeg syntes at man oftest har brug for mere lys, selv ved
> 2.8 ISO 800, så jeg ville ikke købe en f/6.0, da jeg ikke tror at jeg ville
> kunne finde mig i at det var så langsomt.

Tag en snaps mere, så kan du måske holde kameraet stille :)

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-11-04 23:25

Povl H. Pedersen wrote:

> Hvor lærer man at gå på vandet ?

Du har vel sådan et sæt her i din foto-taske - right ?
http://graphics8.nytimes.com/images/2004/08/02/business/02pate.xl.jpg

--
Mvh Henrik.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-11-04 21:57

tlf:20682620 wrote:
> Jeg bruger selv en 70-200 2.8L til det meste. Hvis jeg skal tættere på,
> flytter jeg mig. Jeg syntes at man oftest har brug for mere lys, selv ved

Hvad så hvis der er et hegn ?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : tlf:20682620

Dato : 07-11-04 23:54

Så sætter jeg min 2xTC på, og får en 400mm f/4.0

--Michael

Fra : Peter Rongsted

Dato : 08-11-04 03:33

"tlf:20682620" <dont@mail.me> wrote:

>Så sætter jeg min 2xTC på, og får en 400mm f/4.0

En 70-200 f/2,8 med en 2xTC bliver nu til 140-400 f/5,6.

Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-11-04 09:15

Peter Rongsted wrote:
> En 70-200 f/2,8 med en 2xTC bliver nu til 140-400 f/5,6.

Ja jeg skulle lige til at skrive det...

Men bortset fra det virker en TC - både 1.4x og 2x - nu udemærket
på en 70-200 f2.8.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-11-04 16:08

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogen der har erfaringer gode som dårlige med Sigma 50-500mm ?
>
> Mvh. Klaus
+++++++++++++++++++

Hej.

Kan det passe, at man kan få den til ca. 833 $ ?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 06-11-04 16:54

On Sat, 6 Nov 2004 16:07:55 +0100, "Jørgen Nielsen"
<jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote:

>"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> skrev i en meddelelse

>Hej.
>
>Kan det passe, at man kan få den til ca. 833 $ ?

Det skal nok passe, sidst jeg checkede B&H kostede det $989.

Jeg har lige fundet een der sælger et brugt for £375 ! Det prøver jeg
nok at få fingrene i.

MVH Tommy