Fejl 1157 ved PHP+Apache opsætning.
Fra : Svante

Dato : 16-05-01 17:07

Hej PHP gruppe.

Når jeg forsøger at installere PHP 4.0.5 sammen med min apache (1.3.19)
server får jeg følgende fejl:

Syntax error on line 990 of
c:/programs/servers/web/apache/conf/httpd.conf:
Cannot load
c:/programs/servers/web/apache/modules/php4/sapi/php4apache.dll into
server: (1157) One of the library files needed to run this application
cannot b
e found:

Note the errors or messages above, and press the <ESC> key to exit.
27...

Jeg har dog gjort præcist hvad der står i den medfølgende
installations-fil, men ligemeget hjælper det.

De relevante dele af installations filen er her:

- dlls
Some DLLs that are required for PHP and some extensions. Please copy
them to your to your windows/system (Win9.x)
or winnt/system32 (WinNT, Win2000) directory.
If you already have these DLLs installed on your system, overwrite them
only if something is not working correctly.
Before overwriting them, it is a good idea to back them or move them to
another folder - just in case something goes wrong.

Installtion instructions
------------------------

Apache:
1. Stop the Apache Webserver.
Edit the httpd.conf and put in these lines, modified to your
environment:

# for the apache module
LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php4

#for the cgi binary (you can use that one compiled with force cgi
redirect too)
ScriptAlias /php4/ "C:/php/"
Action application/x-httpd-php4 "/php4/php.exe"
AddType application/x-httpd-php4 .php

2. Unzip the Package to c:\php, now move php4ts.dll to the
windows/system(32) directory, overwritte any older file!

3. Copy the php.ini-dist to your sysroot (directory where you installed
windows), rename it to php.ini, and
edit the php.ini to fit your needs.

4. Restart the Apache server.

Er der nogen der har oplevet ovenstående, og kender en løsning på
problemet?

M.v.h. Svante
--
And remember. Smoking stinks.

Fra : --{BLOOD}--

Dato : 16-05-01 23:30

Prøv med dette "program"

http://sourceforge.net/projects/phptriad/

Programmet heder PhpTriade og indholder Php, Mysql og php

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-05-01 00:38

> [...]
> c:/programs/servers/web/apache/modules/php4/sapi/php4apache.dll into
> server: (1157) One of the library files needed to run this application

Den fejl fik jeg også....
Så jeg slettede simpelthen linien hvor den prøver at indlæse den dll fil...
og min Apache ville så gerne starte, samt PHP virkede

jeg mistænker at den dll fil er et levn fra 4.04pl1... anyone ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Svante

Dato : 17-05-01 06:46

> [...]
> og min Apache ville så gerne starte, samt PHP virkede
>
> jeg mistænker at den dll fil er et levn fra 4.04pl1... anyone ?

Jeg kunne godt få serveren til at køre ved at fjerne linien. Nu får jeg
istedet at vide at odbc32.dll mangler, når jeg forsøger at hente en php
side i en browser. Det kan vel ikke passe, installationen bør vel levere
alle de filer der er nødvendige, eller hvad?

M.v.h. Svante
--
And remember. Smoking stinks.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 17-05-01 16:38

> [...]
> side i en browser. Det kan vel ikke passe, installationen bør vel levere
> alle de filer der er nødvendige, eller hvad?

Kommer an på om du downloader den uden extensions. Se
http://php.net/downloads.php

Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

Fra : Svante

Dato : 17-05-01 19:56

> Kommer an på om du downloader den uden extensions. Se
> http://php.net/downloads.php

Jeg downloadede den store pakke, og der var ingen filer kaldet
odbc32.dll indeholdt i denne.
Jeg opdagede hvad der gjorde at jeg fik fejlen.
Hvis jeg i httpd.conf tilføjer:

AddType application/x-httpd-php4 .php3

og dermed alt i alt har:

#for the cgi binary (you can use that one compiled with force cgi
redirect too)
ScriptAlias /php4/ "C:/programs/Servers/Web/Apache/modules/php4/"
Action application/x-httpd-php4 "/php4/php.exe"
AddType application/x-httpd-php4 .php
AddType application/x-httpd-php4 .php3

så får jeg odbc fejlen. Hvis linien ikke er tilfæjet bliver min .php3
side ikke præprocesseret

En sjov ting jeg faldt over i php.ini:

;Note that MySQL and ODBC support is now built in, so no dll is needed
for it.

Gør jeg noget forkert i forhold til den linie jeg har tilføjet? Eller
hvad sker der?

Jge har også prøvet at udkommentere alle odbc relaterede linier i
php.ini, ligemeget hjælper det.
Der er ingen extensions der ikke er kommenteret ud som udgangspunkt i
ini-filen.

M.v.h. Svante
--
And remember. Smoking stinks.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 18-05-01 09:57

> En sjov ting jeg faldt over i php.ini:
>
> ;Note that MySQL and ODBC support is now built in, so no dll is needed
> for it.

odbc32.dll er windows "driveren" til ODBC, hvis du installerer et eller
andet program der tillader ODBC-forbindelser(f.x. MS Office), vil den som
regel blive installeret med.
Det der står i php.ini, drejer sig om php "driveren", der kan finde ud af at
snakke med windows' ODBC-driver, som så igen kan finde ud af at snakke med
de database-specifikke drivere...

PS: jeg er absolut ikke ekspert på området, så det kan være jeg tager 100%
fejl.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Svante

Dato : 18-05-01 20:16

> [...]
> snakke med windows' ODBC-driver, som så igen kan finde ud af at snakke med

Jeg downloadede og installerede odbc32.dll. Nu får jeg at vide at filen
ikke startes!?
Det bringer mig tilbage til: burde det ikke være muligt at:

1) downloade og installere apache 1.3.19
2) downloade og installere php 4.0.5
3) og så kører det bare!?

M.v.h. Svante
--
And remember. Smoking stinks.

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 19-05-01 02:19

In article <3B0574E7.C77EB7E1@right.com>, Svante wrote:
> Det bringer mig tilbage til: burde det ikke være muligt at:
>
> 1) downloade og installere apache 1.3.19
> 2) downloade og installere php 4.0.5
> 3) og så kører det bare!?

`apt-get install php4'

er sikkert nok ...på Debian GNU/Linux.

PHP har det bedst i *nix verdenen. Windows-platformen bliver svjv ikke
prioriteret ret højt - simpelthen fordi der ikke er ret mange windows-
brugere der deltager i udviklingen af PHP.

mvh Thomas

Fra : Svante

Dato : 20-05-01 07:28

Hæææloow!

> PHP har det bedst i *nix verdenen. Windows-platformen bliver svjv ikke
> prioriteret ret højt - simpelthen fordi der ikke er ret mange windows-
> brugere der deltager i udviklingen af PHP.

Ok.
Nu har jeg dog noget konkret fra error-log'en:

[Sun May 20 08:24:29 2001] [error] [client 127.0.0.1] Premature end of
script headers: c:/programs/servers/web/apache/modules/php4/php.exe

Siger det nogen noget?

M.v.h. Svante
--
And remember. Smoking stinks.

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 03-06-01 17:21

> [...]
>
> [Sun May 20 08:24:29 2001] [error] [client 127.0.0.1] Premature end of
> script headers: c:/programs/servers/web/apache/modules/php4/php.exe

Det siger ihvertfald mig noget, har du husket at kopiere php4ts.dll fra dit
php bibliotek til c:\windows\system ?

Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 17-05-01 16:37

On Wed, 16 May 2001 18:06:33 +0200, Svante <yeah@right.com> wrote:

> [...]
>c:/programs/servers/web/apache/modules/php4/sapi/php4apache.dll into
> server: (1157) One of the library files needed to run this application

<klip>

>Er der nogen der har oplevet ovenstående, og kender en løsning på
>problemet?

Prøv at udkommentere alle extensions i php.ini og tilføj dem en efter
en. Har selv været ude for at enkelte extensions kan give den slags
problemer.

--
Jonas Häggqvist