Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon 50/60/70/80/90 ???
Fra : Jimmi Wolff

Dato : 05-11-04 10:07

Hej

Hvad er forskellende på disse modeller? Hvordan fungere navngivningen?? Er
det sådan at jo højere nummer jo bedere kamera??

M.V.H
Jimmi W.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-11-04 10:32

"Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvad er forskellende på disse modeller? Hvordan fungere navngivningen?? Er
> det sådan at jo højere nummer jo bedere kamera??

Her kan du se en del om de forskellige modeller

fra 1959 til 1979:
http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/htmls/models/htmls/slrmain5979.htm

fra 1980 til 1990:
http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/htmls/models/htmls/slrmain8090.htm

fra 1991 til 1998:
http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/htmls/models/htmls/slrmain9197.htm

og 2000 her:
http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/htmls/models/htmls/slry2k.htm

Bo //

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 05-11-04 10:41

"Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad er forskellende på disse modeller? Hvordan fungere navngivningen?? Er
> det sådan at jo højere nummer jo bedere kamera??

Det er lidt svært at sige faktisk.
Generelt er det således med Nikon, at jo højere nummer, jo mere avanceret er
kameraet. Men igen, de er af forskellig dato, så alderen har også en
indflydelse. For at gøre det hele mere kompliceret, er de professionelle
kameraer angivet med F, F2, F3, F4, F5 og F6. De professionelle kameraer er
dog nemmere at have med at gøre, da jo højere nummer, jo nyere er modellen
og F6 er lige blevet præsenteret.
MVH
Thomas

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-11-04 10:48

> [...]
>
> Hvad er forskellende på disse modeller? Hvordan fungere navngivningen?? Er
> det sådan at jo højere nummer jo bedere kamera??

et F5 er et prof kamera fra 1996 (stadig i produktion)
et F50 er et amatørkamera fra 1994 (husker jeg rigtigt var det ikke et
metalhus)
et F501 er et af de første AF kameraer fra 1986 og et af Nikon's første med
indbygget motor

Kameraer med eet ciffer er prof:

F (den første), F2, F3, F4, F5, F6

Kameraerne opdateres jo løbende, så skal du i detaljer, skal du se på
varianterne også, og endelig kan serienummeret give yderligere oplysninger.

Bo //

Fra : Torben Wridt

Dato : 05-11-04 20:58

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kameraerne opdateres jo løbende, så skal du i detaljer, skal du se på
> varianterne også, og endelig kan serienummeret give yderligere

Man kan vel godt tillade sig at kalde F90 og F100 for proff.???!!!!

Mvh,
Torben W.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-11-04 23:21

"Torben Wridt" <tow@NOSPAMstofanet.dk> wrote in message

> Man kan vel godt tillade sig at kalde F90 og F100 for proff.???!!!!

Ja, man kan tillade sig meget. Mange prof fotografer bruger dem i hvertfald,
men i Nikon's terminologi er de encifrede kameraer af en mere solid og
levedygtig opbygning.

Bo //