statistikberegning
Fra : NI

Dato : 05-11-04 09:48

Jeg sidder netop med Pygmalion (Rosenthals forsøg) og må
indrømme at jeg finder det vanskeligt med alle disse statistiske begreber
han anvender i figurerne. Se dk.binaer. Hvordan regnes disse ud? Er der én
herinde som har et link eller titel på en hjemmeside eller bog, hvor jeg kan
komme yderligere i dybden med disse beregninger, for forståelsens skyld?
Gerne på dansk.

Mvh Niels

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-11-04 11:30

"NI" <hahaha@niib.dk> skrev i en meddelelse news:418b3c91$0$17603$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> [...]
> komme yderligere i dybden med disse beregninger, for forståelsens skyld?

Ved at søge på google fandt jeg noget som måske kan bruges:
Deskriptiv statistik, normalfordeling og test Karsten Juul
http://www.mat.suite.dk/Statistik.pdf

Mvh
Martin

Fra : NI

Dato : 05-11-04 13:40

> [...]
> >
> Ved at søge på google fandt jeg noget som måske kan bruges:
> Deskriptiv statistik, normalfordeling og test Karsten Juul

Takker rigtig mange gange.
Mvh Niels