Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt galleri, alle kommentarer velkommen
Fra : John Friis Løndal

Dato : 04-11-04 21:51

Jeg har sorteret lidt i mine billeder, og dem jeg bedst kan lide er nu
samlet på:
http://honor.fotopic.net/

Bemærkninger til siten og billederne er meget velkommen.

Mvh
John
www.honor.dk

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 04-11-04 22:14

John Friis Løndal wrote:

> Jeg har sorteret lidt i mine billeder, og dem jeg bedst kan lide er nu
> samlet på:
> http://honor.fotopic.net/
>
> Bemærkninger til siten

God funktionalitet, god størrelse på previews, loader hurtigt,
rædderligt baggrundsbillede ;)

Personlig favorit: http://honor.fotopic.net/p8861259.html

--
Mvh Henrik.

Fra : John Friis Løndal

Dato : 04-11-04 22:33

>God funktionalitet, god størrelse på previews, loader hurtigt,
>rædderligt baggrundsbillede ;)

Det er sand fra stranden i Jammerbugten, så lidt jammer er helt OK

>Personlig favorit: http://honor.fotopic.net/p8861259.html

Ja, det vandt også Ålborg Zoo's foto konkurence.

Mvh
john

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-11-04 22:38

John Friis Løndal wrote:

> Ja, det vandt også Ålborg Zoo's foto konkurence.

Det er jo et samkopieret billede, og det er lavet så dårligt, at en
blind kan føle det med sin stok...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-11-04 23:47

> Det er jo et samkopieret billede, og det er lavet så dårligt, at en
> blind kan føle det med sin stok...!

Helt ærligt er jeg ikke vild med det sammenkopierede billede, det virker ret
kunstigt på mig. Jeg kommer til at tænkte på 3D-rendering programmer, der
laver helt kunstige billeder.
Mvh, Hans

Fra : John Friis Løndal

Dato : 05-11-04 09:22

>Det er jo et samkopieret billede, og det er lavet så dårligt, at en
>blind kan føle det med sin stok...!

Takker for oplysningen, men jeg vidste det faktisk godt i forvejen

Desuden kan stokken sikkert læse teksten under billede!

Men hvorfor vil en blind mand puttet sin stok ind i mit billede? Jeg
forstår det ikke, men jeg kan let komme på et par ideer til hvad han
ellers kunne bruge stokken til

Jeg takken for opmærksomheden.

Mvh
john
www.honor.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-11-04 22:56

John Friis Løndal wrote:

> Det er sand fra stranden i Jammerbugten, så lidt jammer er helt OK

> Ja, det vandt også Ålborg Zoo's foto konkurence.

Mjoeh, det var jo ikke det sammenkopierede der vandt konkurrencen.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : KNL DtP

Dato : 04-11-04 22:14

"John Friis Løndal" <londal@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Bemærkninger til siten og billederne er meget velkommen.

Siden fungerer sådan set fint. Det er nemt at se hvad der hører til hvor, og
billederne hentes hurtigt. Eneste problem med siden er baggrunden. Den tager
alt for meget fokus fra billederne - ta' og vælg noget mere neutralt og
roligt!

Billederne er ganske glimrende, men der var dog lige et par, jeg ikke var så
vilde med:

http://honor.fotopic.net/p8861259.html
Det er meget tydeligt at mågen og baggrunden er to billedet, som du har
kopieret sammen - det er naturligvis tilladt, da det jo er dine fotos. Men
hvis jeg skal være helt ærlig, så er det ikke så heldigt et stykke PS-arbejde:
Den hvide kant rundt om vingerne på mågen afslører det ellers fine billede...

http://honor.fotopic.net/p8861258.html
Igen er billedet som sådan meget flot, men det er efterbehandlingen det kniber
med: Her har du sikkert eksponeret efter skyerne, for at få dem fine og
dramatiske - med det resultat, at huset ligger hen i dyb skygge. Det ser du
til at du har brugt Dodge-værktøjet i en meget stor Brush-størrelse, og så
bage give det stakkels hus en ordentlig tur. Det er helt tydeligt - selv på
thumbnailen. Hvis du gjorde dig mere umage med redigeringen, ville billederne
fremstå betydelig bedre, for billederne er af meget god kvalitet i sig selv.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : John Friis Løndal

Dato : 04-11-04 22:40

> [...]
>alt for meget fokus fra billederne - ta' og vælg noget mere neutralt og

Tak, det skal jeg overveje, men jeg var ellers så glad for min
sandstrand!

> [...]
>Den hvide kant rundt om vingerne på mågen afslører det ellers fine billede...

Kanten på den venstre vinge er bevist for at fremhæve vingen, men jeg
kan nok få det en anelse bedre.

> [...]
>fremstå betydelig bedre, for billederne er af meget god kvalitet i sig selv.

Ja, et pol filter ville have hjulp på problemet fra starten

Tak for kommetarene
John

Fra : Thor

Dato : 04-11-04 22:25

Hej John

Ser lovende ud, men der kommer fejl, nar man klikker på thumbnails, feks

http://honor.fotopic.net/p8861760.html

viser ikke noget billede hos mig.
Hilsen Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-11-04 22:29

Thor wrote:
> Hej John
>
> Ser lovende ud, men der kommer fejl, nar man klikker på thumbnails, feks
>
> http://honor.fotopic.net/p8861760.html

Det samme her, der er nogle kodefejl...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John Friis Løndal

Dato : 04-11-04 22:35

On Thu, 4 Nov 2004 22:25:00 +0100, "Thor" <thor@thor.thor> wrote:

>Hej John
>
>Ser lovende ud, men der kommer fejl, nar man klikker på thumbnails, feks
>
>http://honor.fotopic.net/p8861760.html

Ikke hos mig? hmm det må jeg lige se nærmere på.

Mvh
John

Fra : Pico

Dato : 04-11-04 23:08

John Friis Løndal wrote:

> Ikke hos mig? hmm det må jeg lige se nærmere på.

Virker fint her, IE v. 6. God og hurtig site, dog mangler jeg en lille
detalje, når man er på gallerierne er der ikke en knap/url til index,
det synes jeg er rart, hvis man ikke ønsker at klikke på det forige
eller næste billed.
Uden at have set alle dine billeder synes jeg gennemgående de er flotte,
nu har jeg heller ikke noget imod manupulerede billeder bare jeg ikke
straks siger til mig selv, der er noget galt og det synes jeg ikke er
tilfældet med dine, selvfølgelig kan det ses, men der er da ingen grund
til at anstrenge sig for at se det, det er der åbenbart nogen i gruppen
der gør
Pico

Fra : John Friis Løndal

Dato : 05-11-04 09:27

> [...]
>detalje, når man er på gallerierne er der ikke en knap/url til index,
>det synes jeg er rart, hvis man ikke ønsker at klikke på det forige

Nederst kan man trykke på det aktuelle album for oversigten, og honor
for at komme til index. Jeg giver dig ret i at tydligheden ikke er så
stor, men muligheden er til stede.

> [...]
>tilfældet med dine, selvfølgelig kan det ses, men der er da ingen grund
>til at anstrenge sig for at se det, det er der åbenbart nogen i gruppen

Jeg har den opfattelse at alle billeder er manipuleret, intet foto kan
vise virkeligheden eller blot et billede af sandheden. Det drejer sig
blot om hvad fotografen vil vise.

Mvh
John

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 04-11-04 22:36

Thor wrote:

> Ser lovende ud, men der kommer fejl, nar man klikker på thumbnails, feks
> http://honor.fotopic.net/p8861760.html
> viser ikke noget billede hos mig.

Virker fint herfra [Mozilla Firefox 1.0 PR]

--
Mvh Henrik.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-11-04 22:51

"John Friis Løndal" <londal@mail.dk> wrote in message

> Bemærkninger til siten og billederne er meget velkommen.

Velfungerende site, selvom det ikke loader lige hurtigt. Du har mange fine
billeder og din teknik er i top. Jeg bryder mig ikke om dine manipulationer,
men det er nu mere generelt, jeg ikke bryder mig om den slags.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Ole

Dato : 04-11-04 23:17

John Friis Løndal wrote:
> [...]
> samlet på:
> http://honor.fotopic.net/
>
> Bemærkninger til siten og billederne er meget velkommen.

OK billeder, men hvad med at rette årstallet?

Fra : Langgaard

Dato : 04-11-04 23:46

"John Friis Løndal" <londal@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Bemærkninger til siten og billederne er meget velkommen.

Hej John

Jeg kan kende mågen i solnedgangen, jeg placerede den som vinder i Aalborg
zoo´s foto konkurrence, hvor jeg var dommer, flot lavet !

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-11-04 23:48

> Jeg kan kende mågen i solnedgangen, jeg placerede den som vinder i Aalborg
> zoo´s foto konkurrence, hvor jeg var dommer, flot lavet !

Jeg er totalt uenig!
Mvh, Hans

Fra : John Friis Løndal

Dato : 05-11-04 09:17

On Thu, 4 Nov 2004 23:48:25 +0100, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg er totalt uenig!

Det var det oprindelige billede der vandt. Det eneste der var lavet
ved vinder billede var beskæring og størrelse + ramme.

Se:
http://www.aalborgzoo.dk/struktur/skoletjeneste/Konkurrencer/wildlife1/index.asp

Mvh
John

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-04 09:40

John Friis Løndal wrote:

> Det var det oprindelige billede der vandt. Det eneste der var lavet
> ved vinder billede var beskæring og størrelse + ramme.

> [...]

Hvorfor oplyste du så tidligere i tråden, at det samkopierede
billede var vinderbillede i Aalborg Zoo fotokonkurrence...?

Jeg synes ikke, at dit billede af mågen er et vinderbillede, og jeg
kan kan blot konstatere, at foto-oraklet langgaard ikke er kompetent
som dommer i fotokonkurrencer.

Min vurdering er, at motivet sådanset er spændende nok, men der
mangler noget sprøjt i lyset og farverne, billedet er gråt, fladt og
kontrastløst...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John Friis Løndal

Dato : 05-11-04 10:16

>Jeg synes ikke, at dit billede af mågen er et vinderbillede, og jeg
>kan kan blot konstatere, at foto-oraklet langgaard ikke er kompetent
>som dommer i fotokonkurrencer.

OT... fut -> personfnidder.dk

Mvh
john

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-04 13:57

John Friis Løndal wrote:

> OT... fut -> personfnidder.dk

Tja... hvis man ikke magter at forholde sig til substandsen i et
indlæg, så kan man jo altid kagle op om noget andet...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 05-11-04 14:13

> OT... fut -> personfnidder.dk

Hej John

Ja, så er du blevet præsenteret for N.R.E, altid en fornøjelse. jeg
undskylder på egne veje hans opførsel, men glæder mig over at du kan svare
fra dig.
Jeg har i lang tid forsøgt at få han til at være venlig og høflig i hans
fremtoning i gruppen, men det ligger fjernt for ham.
Han er en af dem der er flink så længe man har fat om halsen på ham, men når
han igen er to meter væk er han igen flabet.

Dit våben er således at lade være med at svare på hans indlæg.

God Weekend

Fra : Langgaard

Dato : 05-11-04 10:31

> Hvorfor oplyste du så tidligere i tråden, at det samkopierede
> billede var vinderbillede i Aalborg Zoo fotokonkurrence...?

Hej

Det var det sammenkopierede jeg bedømte i Zoo, hvorfor den har mistet
"farverne" på deres hjemmeside skyldes nok en fejl fra deres Webmand.

> Min vurdering er, at motivet sådanset er spændende nok, men der
> mangler noget sprøjt i lyset og farverne, billedet er gråt, fladt og
> kontrastløst...!

Ja, meget spændende, og da jeg så en kopi med sprøjt i lyset og farverne, og
som ikke var gråt, fladt og kontrastløst og oven i købet på meget blankt
papir i en god størrelse, bedømte jeg det som vinder.

Og Nils, jeg har ikke lige tid til at finde nogle link til noget af det lort
du laver, men du kan da godt lige få et par stykker:

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/oelstykke/_busskilt-02.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/gundsoe_jyllinge/_hove_send
eren-06.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/diverse/diverse/_nattehimmel-07.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/diverse/diverse/_lygtemand-45.html

Vor herre bevares, og det vil du have penge for !

Kontinuiteten af gode billeder på www.fotoktitik.dk er større end på din
side, og du kalder dig professionel !

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-04 14:14

Foto-oraklet langgaard har talt i tåger:

> Og Nils, jeg har ikke lige tid til at finde nogle link til noget af det lort
> du laver, men du kan da godt lige få et par stykker:
>
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/oelstykke/_busskilt-02.html

Tja langgaard, du magter som sædvanlig ikke at overskue, hvad det
egenlig er der debatteres.

Jeg har ikke bedt om kritik af de pågældne billeder, og jeg har
heller ikke indsendt dem til div. fotokonkurrencer.

Men det er da morsomt, at billedet af busskiltet er lavet helt
tilbage i foråret 1995, dengang var et et-megapixel kamera en vild
ting, og det pågældne billede er iøvrigt en arbejdsopgave, der var
bestilt af en lokal avis, der skulle bruge det til en artikel om
nedlæggelser af busruter i landområderne - så jeg har endda fået
betaling for det...

Problemet er, at du aldrig har fattet, at www.photo-gallery.dk ikke
er en udstilling af fotokunst, hvor billedet skal stå allene.

Mine fotos er derimod brugsbilleder, der som regel bruges sammen med
noget tekst, som de skal supplere, se f.eks. dette billede:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/indkoebscenter/_shopping-39.html
det er heller ikke som kan klare sig i en skønhedskonkurrence.

Men når det bliver brugt i den rette sammenhæng, så er det pludselig
et godt billede, som på alle måder støtter det budskab, som det skal
illustrere:
http://www.tat.coii.dk/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 05-11-04 14:31

> [...]
>
> Men når det bliver brugt i den rette sammenhæng, så er det pludselig
> et godt billede, som på alle måder støtter det budskab, som det skal

Tillykke, du har solgt et billede, men dækker dine priser egentlig sliddet
på dine cykeldæk ?

Slut herfra.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-04 14:35

Langgaard wrote:

> Slut herfra.

Hov - der kørte du vist i grøften...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-11-04 14:44

> Tillykke, du har solgt et billede, men dækker dine priser egentlig sliddet
> på dine cykeldæk ?
>
> Slut herfra.

Der er vist snart ikke nogen, der har noget at lade hinanden høre efter
denne ordduel. Det er rigtigt at Hr. Ebbesen udtaler sig nogle temmelig
direkte og i generelle termer og mange gange ud at være specifik, men det
berettiger jo ikke til at give igen med samme mønt og så ovenikøbet spille
hellig. Jeg synes snarere du skulle give igen på en saglig måde eller lade
helt være.
Mvh, Hans

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-11-04 20:08

Langgaard wrote:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Det var det sammenkopierede jeg bedømte i Zoo, hvorfor den har mistet
> "farverne" på deres hjemmeside skyldes nok en fejl fra deres Webmand.

Ikke nødvendigvis. :) Jeg skrev og udbad mig en forklaring på hvordan de
kunne lade et stærkt manipuleret billede vinde i en fotokonkurrence, endda
en fotokonkurrence med kategorien "dyr i naturen" - jeg synes det var
absolut forkert - det var jo ikke en konkurrence i billedmanipulation, og
viste noget absolut unaturligt. Aalborg Zoo svarede, at man var bekendt med
at det var en manipulation, og at dommerne havde lagt vægt på at der ikke
stod nogen steder at fotografiet ikke måtte være voldsomt manipuleret -
noget som Aalborg Zoo formentlig vil sørge for næste gang. Desuden var det
egentlig den umanipulerede udgave der havde vundet, udtalte Aalborg Zoo, og
ændrede det derefter på deres hjemmeside, hvor det i første omgang var den
manipulerede udgave der var lagt ind.

Bortset fra det, synes jeg det originale mågebillede er helt fint. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-11-04 10:33

> Hvorfor oplyste du så tidligere i tråden, at det samkopierede
> billede var vinderbillede i Aalborg Zoo fotokonkurrence...?

Jeg er enig, der er stor forskel på dette billede og så det tidligere nævnte
samkopierede billede. Dette her ser ikke kunstigt ud og det ser flot ud med
vingerne spredt ud, men lyset er ikke godt, faktisk rigtigt dårligt og
kedeligt.

Mvh, Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-11-04 11:16

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Min vurdering er, at motivet sådanset er spændende nok, men der
> mangler noget sprøjt i lyset og farverne, billedet er gråt, fladt og
> kontrastløst...!

Måger er grå, flade og kontrastløse

(ok, måske er de ikke altid flade)

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : John Friis Løndal

Dato : 05-11-04 11:44
Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-11-04 12:03

John Friis Løndal wrote:
> http://honor.fotopic.net/p8875779.html
> http://honor.fotopic.net/p8862655.html

Det er jo heller ikke normale kedelige hvide måger :)

> http://honor.fotopic.net/p8865062.html

Den er da kedelig? :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-11-04 12:07

> Ikke helt enig se:
>
> http://honor.fotopic.net/p8875779.html
>
> http://honor.fotopic.net/p8862655.html
>
> http://honor.fotopic.net/p8865062.html

Ja, enig, her er lyset da meget bedre end det omtalte vinderbillede. Du har
da absolut nogle helt fine billeder imellem!
Mvh, Hans

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-11-04 14:10

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Jeg synes ikke, at dit billede af mågen er et vinderbillede, og jeg
> kan kan blot konstatere, at foto-oraklet langgaard ikke er kompetent
> som dommer i fotokonkurrencer.

Jeg ved ikke lige, hvordan du bærer dig af, men du hopper rundt om
filteret. Øv!

Nå til svaret: Du ved intet om konkurrencen, den betingelser,
kriterier og sidst men ikke mindst: øvrige billeder.
Så du kan slet ikke udtale dig en flyvende fis om, hvad det er et
vinderbillede er i den konkurrence.
Men alligevel gør du det. Fandme skræmmende.

At du så derudover skal lave noget personfnidder...tja det viser for
mig, at du er lidt sølle.

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-04 14:26

Carsten Riis wrote:

> Men alligevel gør du det. Fandme skræmmende.

Næ det er dig der ikke har tjek på tingene, og det er skræmmende, at
en inkompatent og talentløs amatør som langgaard, bliver sat til at
bedømme en fotokonkurrence, prøv at se flg.:
- læg især mærke til hvornår det er sendt til gruppen...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-11-04 14:38

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Næ det er dig der ikke har tjek på tingene,

Har du set de andre billeder?

> og det er skræmmende, at
> en inkompatent og talentløs amatør som langgaard,

Han var/er tilsyneladende ikke inkompetent til jobbet. Eller mener du
aalborgzoo ikke kan finde ud af at vælge.

Og talentløs....hmmmmm, hvorfor indrømmer du ikke bare, at du har et
horn i siden på langgaard.

> bliver sat til at
> bedømme en fotokonkurrence, prøv at se flg.:
> - læg især mærke til hvornår det er sendt til gruppen...!

Ja og? Tillykke du har set opslaget.
Men du har vist overset det sidste kriterium: de øvrige billeder

Har du set dem?
Du kender ikke niveauet for de billeder som dommerpanelet havde til
vurdering!

Det betyder, at du ikke aner om vinderbilledet er et vinderbilled.
Men siden det blev udnævnt til vinderbilledet, så må det jo være
vinderbilledet.
Det kan end ikke du lave om på!

For Pokker Niels, kan du høre isen briste. Altså den du står på.

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-04 14:58

Carsten Riis wrote:

> Han var/er tilsyneladende ikke inkompetent til jobbet. Eller mener du
> aalborgzoo ikke kan finde ud af at vælge.

Ja en Aalborgzoo har tilsyneladne ikke haft tjek på langgaards
kompetencer eller mangel på samme, han er jo god til at udbredde sig
med selvros, og det er der nogen som køber, til trods for, at vi
endnu ikke har set et eneste af hans billeder, som hæver sig op over
at være et middelmådigt knipseri.

> Det betyder, at du ikke aner om vinderbilledet er et vinderbilled.

Prøv at genlæse denne tråd, langgaard har selv ytret, at han har
kårret det samkopierede billede som vinder, og en så dårlig
billedmanipulation bør slet ikke kunne vinde en fotokonkurrence...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-11-04 15:10

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> kårret det samkopierede billede som vinder, og en så dårlig
> billedmanipulation bør slet ikke kunne vinde en fotokonkurrence...

Har du eller har du ikke set de andre billeder?

Hvis ikke du har set det andre billeder, så kan du ikke udtale dig om
hvad det er et vinderbilled i konkurrencen.

Du har bemærket din usmarte måde at klippe på, ik?

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-04 15:18

Carsten Riis wrote:

> Har du eller har du ikke set de andre billeder?

Ja jeg har set de andre billeder, og nr. 2 er ihvertfald bedre end
det manipulerede billede...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-11-04 15:40

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Ja jeg har set de andre billeder, og nr. 2 er ihvertfald bedre end
> det manipulerede billede...!

Billedet der har vundet er jo ikke manipuleret ?

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-04 17:52

I Message-ID: <news:bt7lo0dc1tm79cv406hcp644khjgnphn2h@4ax.com>
skrev John Friis Løndal flg.:

> http://honor.fotopic.net/p8861259.html
> Ja, det vandt også Ålborg Zoo's foto konkurence.

Og i Message-ID: <news:418ab0cd$1@news.dansketelecom.com> skrev
langgaard flg.:

> Jeg kan kende mågen i solnedgangen, jeg placerede den som vinder i
> Aalborg zoo´s foto konkurrence, hvor jeg var dommer, flot lavet!

Så Jeg mener ikke det er urimmeligt, at jeg går ud fra, at det er
det manipulerede billeder som langgaard har gi'et en første præmie.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-11-04 15:15

Niels Riis Ebbesen wrote:
> endnu ikke har set et eneste af hans billeder, som hæver sig op over
> at være et middelmådigt knipseri.

Har vi set nogle af dine ? har du nogle billeder fra dit site du
synes ligger i top ?

// Hans, knipser af første grad
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-04 15:33

Hans Joergensen wrote:

> Har vi set nogle af dine ? har du nogle billeder fra dit site du
> synes ligger i top ?

Som sagt, så betegner jeg ikke mine billeder som fotokunst, og de er
heller ikke kandidater til div. fotokonkurrencer, men jeg har da nok
masser af billeder, som godt kunne begå sig i den sammenhæng.

Men du mener tilsyneladne, at man selv skal kunne gøre det bedre,
hvis man vil være kritisk...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-11-04 15:38

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> masser af billeder, som godt kunne begå sig i den sammenhæng.
> Men du mener tilsyneladne, at man selv skal kunne gøre det bedre,

Jeg undrer mig bare over hvorfor Langgaard ikke kan bedømme en
fotokonkurence uanset hvordan hans egne billeder er?

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-04 18:03

Hans Joergensen wrote:

> Jeg undrer mig bare over hvorfor Langgaard ikke kan bedømme en
> fotokonkurence uanset hvordan hans egne billeder er?

Nu forholder det sig jo sådan, at i andre tråde har langgaard oplyst
os om, hvor kompetent han er som dommer i fotokonkurrencer, og så er
det vel helt ok, at jeg tar' fat i denne bedømmelse, som efter min
mening er helt ude i hampen...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 06-11-04 08:50

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> os om, hvor kompetent han er som dommer i fotokonkurrencer, og så er
> det vel helt ok, at jeg tar' fat i denne bedømmelse, som efter min

Fair nok, men det er jo ikke det du gør, når du i den anledning skriver:

> endnu ikke har set et eneste af hans billeder, som hæver sig op over
> at være et middelmådigt knipseri.

Hvilken relevans har det for ens billedsyn, hvorvidt man selv kan tage
gode billeder ? Hvis man mener det er relevant, var der ikke mange der
kunne mene noget om (f.eks) Rembrandt's værker.

I <news:418B8F21.1010501@niels-ebbesen.net> protesterer du jo også, når
andre henviser til dit galleri, når de kommenterer dit billedsyn (en
protest jeg i øvrigt er enig i).

Som jeg ser det, benytter du blot anledningen til at kaste mudder, måske
grundet noget gammelt nag ? Hvis det er det, vil jeg håbe du kan lægge
det bag dig og komme videre. Uanset hvad der er sket, bør alle vel have
en chance for at forbedre sig ?

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-11-04 22:59

Thomas Corell wrote:

> [...]
> grundet noget gammelt nag ? Hvis det er det, vil jeg håbe du kan lægge
> det bag dig og komme videre. Uanset hvad der er sket, bør alle vel have

Kald hvad du vil, jeg synes, at langgaard opfører sig usansylig
flabet og højrøvet, han har en eller idé om, at hans viden om
fotografi, og at hans evner som fotograf, ligger betydeligt over
gennemsittet i denne gruppe, og han holder sig ikke tilbage med, at
udbredde sig om det.

Og derfor finder jeg det relevant, at jeg med jævne mellemrum
efterlyser en mulighed for at se nogle af langgaards knipserier.

Og når langgaard leger fotodommer, og kårer en dårligt udført
billedmanipulation, som vinder i en natur/dyre fotokonkurrence, så
har han dælme selv bedt om, at blive udstillet som et stort kvaj.

For vi er forhåbbenlig ikke derude, hvor natur/dyre fotografi skal
være fake billeder, af udstoppede fugle, fisk i akvarier og/eller
billeder fremstillet i en computer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 07-11-04 09:28

> [...]
> fotografi, og at hans evner som fotograf, ligger betydeligt over
> gennemsittet i denne gruppe, og han holder sig ikke tilbage med, at

Nils, jeg har aldrig sagt at jeg er en dygtig amatørfotograf, jeg har bare
sagt at du er en ynkelig fagfotograf, uddannet endda.

> Og derfor finder jeg det relevant, at jeg med jævne mellemrum
> efterlyser en mulighed for at se nogle af langgaards knipserier.

Du er velkommen på www.fotokritik.dk der kan du jo nok se mine billeder
selv om du heller ikke der kunne opføre dig så anstændigt at du kunne
vedblive at være medlem. Jeg har lagt et par billeder ind for din skyld,
ganske ordinære, jeg er jo bare en glad amatør

> Og når langgaard leger fotodommer, og kårer en dårligt udført
> billedmanipulation, som vinder i en natur/dyre fotokonkurrence, så
> har han dælme selv bedt om, at blive udstillet som et stort kvaj.

Nils jeg leger ikke, jeg er "fotodommer" når jeg får opgaven tilbudt.

> For vi er forhåbbenlig ikke derude, hvor natur/dyre fotografi skal
> være fake billeder, af udstoppede fugle, fisk i akvarier og/eller
> billeder fremstillet i en computer...

Når jeg er dommer i en fotokonkurrence, så følger jeg de regler der er
udstukket, hvis der ikke er nogle regler, ja så bestemmer jeg hvad der er
godt og hvad der er skidt, sådan er det at være dommer, desværre, men det
kan jeg jo ikke lave om på.

Der var jo også to kategorier ikke, det manipolerede billede vandt
kategorien "Dyr uden for Zoo", men så meget har du måske ikke fulgt med.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-11-04 10:48

Langgaard wrote:

> [...]
> vedblive at være medlem. Jeg har lagt et par billeder ind for din skyld,
> ganske ordinære, jeg er jo bare en glad amatør

Tja... jeg har jo den sjældne ære, at jeg er blevet excluderet fra
fotokritik.dk fordi jeg skrev reel fotokritik.

Og dine knipserier passer jo fint til standarden på fotokritik.dk,
der er sikkert mange pensionister og husmødre, som gerne vil bytte
lidt skulderklapperi med dig, de synes helt sikkert, at dit knipseri
af en bamse er nuttet.

Men hvis du rigtig skal ta' kegler på fotokritik.dk, så skal du lave
nogle knipserier af naboens datter, hvor hun er helt eller delvis
afklædt, og her gør det slet ikke noget, at du ikke er særlig
dygtig, for hvis der bare er patter og let spredte ben, så får du i
tusindvis af hit, og masser af skulderklap.

Og du tager meget fejl, der er intet som kan forhindre, at jeg kunne
oprette lige så man bruger-konti på fotokritik.dk, som jeg har lyst
til, men jeg gider ikke, og jeg har faktisk udnævnt fotokritik.dk
til et beskyttet område, en slags fotografisk kravlegård for
nybegyndere og talentløse knipsere, hvor de ikke risikerer, at jeg
kommer og gir' dem reel kritik...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 07-11-04 17:09

> [...]
> til et beskyttet område, en slags fotografisk kravlegård for
> nybegyndere og talentløse knipsere, hvor de ikke risikerer, at jeg

Jaa, du _er_ dygtig.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-11-04 21:53

Langgaard wrote:

> Jaa, du _er_ dygtig.

Og kan jeg tillige oplyse dig, at jeg også har fredet alle
"fotostafet" trådene, så der kan du også trygt deltage uden at du
risikere noget...

PS: Spørg lige Christel Dall (www.bytenoir.com), Finn Krogh
Jørgensen, Rene Asmussen og mange andre, hvorfor de alle har givet
fotokritik fingeren...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-11-04 15:47

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Men du mener tilsyneladne, at man selv skal kunne gøre det bedre,
> hvis man vil være kritisk...!

Det mener jeg ikke. Men det gør du åbenbart, når du skriver:

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-11-04 15:01

> For Pokker Niels, kan du høre isen briste. Altså den du står på.

Måske er du også ude, hvor det er lidt tyndt...har du ikke et horn i siden
på Niels?
Mvh, Hans

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-11-04 15:09

Hans Kruse wrote:

> Måske er du også ude, hvor det er lidt tyndt...har du ikke et horn i siden
> på Niels?

På mandens debatteknik, ja.

mvh

Carsten

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-04 15:15

Hans Kruse wrote:

> Måske er du også ude, hvor det er lidt tyndt...har du ikke et horn i siden
> på Niels?

Nej Hans du tar' fejl, Carsten Riis er alt for uselvstændig til at
han kan ha' en personlig mening om mig, han er en simpel medløber,
der holder med dem, som har sagt noget pænt om hans knipserier...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-11-04 15:29

> Nej Hans du tar' fejl, Carsten Riis er alt for uselvstændig til at
> han kan ha' en personlig mening om mig, han er en simpel medløber,
> der holder med dem, som har sagt noget pænt om hans knipserier...

Ja, jeg skal ikke udtale mig. Men det er da ret underholdende
Mvh, Hans

Fra : John Friis Løndal

Dato : 05-11-04 15:27

OT fut fut -> personfnidder.dk

Meget dybt suuk!

Nå jeg vil også prøve:
   Min far er stærker end din far, ha
   Jeg mener katogras burde ødelægges
   Der er ål i jeres luftskib.

Alt samme har ca. samme relevans for min nye billede samling, som de
seneste indlæg!!

og derforuden har jeg den holdning at Tøser skændes, Mænd slås

Mvh
John
www.honor.dk

Fra : Langgaard

Dato : 05-11-04 09:41

Aalborg

> Jeg er totalt uenig!
> Mvh, Hans

Ok, jeg mangler nok at fortælle at det var aftalt på forhånd at den tekniske
kvalitet ikke skulle prioriteres så meget, da det jo var en konkurrence for
alle, både børn, voksne og professionelle.
I andre sammenhænge ville det selvfølgelig hane tabt på kvaliteten at
"mørkekammerarbejdet"

Billedet som helhed (på afstand) syntes jeg er flot!

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-11-04 10:50

> [...]
> alle, både børn, voksne og professionelle.
> I andre sammenhænge ville det selvfølgelig hane tabt på kvaliteten at

Som tidligere nævnt synes det er en blanding af et godt skud, men i en
dårlig situation med dårligt lys og iøvrigt en lidt underlig beskæring. Det
jeg kommenterede var det sammenkopierede billede. Der er jo ikke nogen
solnedgang på vinderbilledet!

Jeg synes da, der mangler noget lys, som der f.eks. er i det billede jeg
indsendte til konkurrencen
http://www.pbase.com/hkruse/image/32379951/original.
Jeg har ikke noget problem med ikke at have vundet, men jeg kan nu ikke se
at vinderbilledet har det, der skal til. Jeg mindres iøvrigt ikke at have
set kvaliteten af billedet i skulle prioriteres. Teknisk kvalitet er jo ikke
et spørgmål om hvordan lyset var under optagelsen af billedet.

> Billedet som helhed (på afstand) syntes jeg er flot!

Ja, men jeg synes ikke det er et vinderbillede, men det skal selvfølgelig
vurderes ift. de andre indsendte bidrag.

Mvh,
Hans