MS Windows
briani 27239
Lydkortparametre i WindowsXP
Fra : pjl

Dato : 04-11-04 21:46

Hej.
Hvor i Windows kan jeg chekke om mit lydkort (integreret i bundkortet)
supporterer duplex.
Når jeg samtaler foregår det i simplex. Den ene taler, medens den anden
lytter.
Er det et hardware problem eller en opsætning i WindowsXP.

mvh pjl

Fra : John

Dato : 04-11-04 22:17

"pjl" skrev i en meddelelse

> Hvor i Windows kan jeg chekke om mit lydkort (integreret i bundkortet)
> supporterer duplex.
> Når jeg samtaler foregår det i simplex.

I hvilket program? MSN-messenger? Net Meeting? Noget helt tredje?

> Er det et hardware problem eller en opsætning i WindowsXP.

Med fx MSN-messenger burde du kunne duplexe af hjertens lyst. Gå i
'Funktioner' og 'guiden lydjustering'. Gør det samme i Net Meeting (følger
med Windows, men skal muligvis installeres; find det med søgeren)

Mvh John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-11-04 22:38

det kan du finde ud af med RMAA http://audio.rightmark.org
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : pjl

Dato : 05-11-04 09:20

Hej ..
Bruger Skype !

Tak for svarene.

mvh pjl

Fra : John

Dato : 05-11-04 13:49

"pjl" skrev i en meddelelse

> Bruger Skype !

OK, kender ikke Skype i praksis, men kør trygt lyd guiderne i Messenger og
Net Meeting, måske kan det hjælpe til en løsning af dit problem :) Skype har
sikkert også sin egen lyd guide. Er der stadig problemer, kan geninstall af
lyddriver ofte være en hjælp.

Mvh John