Felgebredde og dækbredde
Fra : Fly Christensen

Dato : 04-11-04 20:26

Davs!

Hvordan ser et 195 dæk ud på en 6,5" og 6" fælg? Går dækket ud over
kanten på fælgen eller omvendt?
Findes der en online side, hvor man kan se dette?

Takker

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 04-11-04 20:54

> Davs!
>
> Hvordan ser et 195 dæk ud på en 6,5" og 6" fælg? Går dækket ud over
> kanten på fælgen eller omvendt?

Dækket går ud over fælgens kant. 6,5" kan efter min mening godt gå an men 6"
er for smalt. Selv kører jeg med 7" fælge til 195/50x15.

Hvis du kan finde et billede af en Golf III GTI kan du måske se dette. Den
blev leveret med 195/50x15 på 6,5 tommer fælge

Mvh
Claus

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 04-11-04 23:00

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> wrote in message
> Dækket går ud over fælgens kant. 6,5" kan efter min mening godt gå an men
> 6"
> er for smalt. Selv kører jeg med 7" fælge til 195/50x15.

er næsten 100% sikker på min originalfælg er 6x15 og der sidder 195/60-15 på
og det ser da meget normalt ud. har et pænt hak i den ene forfælg efter et
møde med en kantsten så den går desværre ikke meget udover kanten

gider ikke gå ned og tjekke nu men imorgen tager jeg et kig i
instruktionsbogen og ser om det er sandt hva jeg skriver

--
Allan
Nissan Primera 2,0 se aut

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-04 11:08

Fly Christensen wrote:
> Davs!
>
> Hvordan ser et 195 dæk ud på en 6,5" og 6" fælg? Går dækket ud over
> kanten på fælgen eller omvendt?
> Findes der en online side, hvor man kan se dette?

Mine vinterdæk er originalt 185/65-15 på 5,5" - det er ikke amerikaneragtigt
på nogen måde. Lige nu ligger de hos dækmanden sammen med et sæt 195/65-15
der passer diameter med mine sommerdæk (205/55-16) - en webside sagde god
for kombinationen som et af yderpunkterne, så 6" lyder til at være lige i
øjet - 6,5 måske lidt bredt visuelt.

--
vh
Torben