MS Windows
briani 27239
Hvorfor skal SP2 'komprimere filer' midt u~
Fra : _paul

Dato : 04-11-04 20:17

Efter installering af SP2 viste det sig hos mig at mit systempartition var svært
fragmenteret. Det kunne man godt forvente da SP2installeringen sletter gamle filer i
tusindvis.

Da jeg så kørte en defragmentering på almindelig facon lagde jeg mærke til at
statusteksten forneden skifter fra 'defragmenterer xx%' til 'komprimerer filer'.

Hvad er meningen? Jeg har masser af plads og jeg har aldrig brugt nogen komprimeret
drev.

Fra : ///JJ

Dato : 04-11-04 20:40

_paul wrote:
> [...]
> 'komprimerer filer'.
> Hvad er meningen? Jeg har masser af plads og jeg har aldrig brugt

Check lige om du ikke har fået sat kryds i "Compress files to save disk
space" i "General" fanen på din disks properties (den partition/det
drev-bogstav du har defragmenteret altså).

///JJ

Fra : _paul

Dato : 04-11-04 23:53

> Check lige om du ikke har fået sat kryds i "Compress files to save disk
> space" i "General" fanen på din disks properties (den partition/det
> drev-bogstav du har defragmenteret altså).

Den pågældende partition er FAT32 (kun 3GB). Der er ikke noget der hedder Compress
files.... i diskens Egenskaber.

På samme disk er der en stor NTFSpartition, men der er Komprimering ikke afkrydset.

Fra : ///JJ

Dato : 05-11-04 01:32

_paul wrote:
> Den pågældende partition er FAT32 (kun 3GB). Der er ikke noget der
> hedder Compress files.... i diskens Egenskaber.

Det kunne også være en "skæv" oversættelse af et engelsk udtryk - jeg har
ikke selv lagt mærke til det, men jeg kører næsten heller aldrig defrag.

///JJ

Fra : Palle

Dato : 05-11-04 09:23

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne også være en "skæv" oversættelse af et engelsk udtryk - jeg har
> ikke selv lagt mærke til det, men jeg kører næsten heller aldrig defrag.

Jeg tror du har ret. Hvis der på "engelsk" har stået noget i retning af
"klemmer filerne sammen", så bliver det let til komprimering...