Deling af internet over trådløst netværk
Fra : Torben Hansen

Dato : 04-11-04 15:21

Hejsa

Jeg har problemer med deling af internet, over mit trådløse netværk.

Netværket imellem den stationære pc og den bærebare virker fint. Jeg
har manuelt opsat netværket i mellem de 2 computere. Stationær:
192.168.0.1 Bærebar: 192.168.0.2
De 2 pc'er er medlem af den samme arbejdsgruppe.

På den stationære computer har jeg valgt deling af internet på mit
netkort som mit kabel modem er tilsluttet til. Jeg bruger stofanet.

Men jeg kan ikke få en internet forbindelse op og køre på den
bærebare.

Det skal siges at det har virket upåklageligt tidligere. Jeg har lavet
2 nye installationer af XP + SP2 på begge maskiner. Jeg har slået
Windows Firewall af på begge maskiner. Da jeg mistænkte den. Men uden
resultat.

Hvad kan være galt?

Torben Hansen

Fra : Anders pedersen

Dato : 04-11-04 16:52

On Thu, 04 Nov 2004 15:20:46 +0100, Torben Hansen wrote:

> [...]
> 2 nye installationer af XP + SP2 på begge maskiner. Jeg har slået
> Windows Firewall af på begge maskiner. Da jeg mistænkte den. Men uden

Når du kører trådløst skal du over i en trådløst gruppe
der er
dk.edb.netvaerk.traadloest

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Torben Hansen

Dato : 04-11-04 18:13

On Thu, 4 Nov 2004 16:51:31 +0100, Anders pedersen
<anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>Når du kører trådløst skal du over i en trådløst gruppe
>der er
>dk.edb.netvaerk.traadloest

Der er vel ingen forskel på deling af internet, når det er
Trådløst/kabel. Så jeg kan ikke se problemet.

Er der nogen som har en løsning på problemet?

Fra : Mads Bahrt

Dato : 05-11-04 01:21

Anders pedersen wrote:
> Når du kører trådløst skal du over i en trådløst gruppe
> der er
> dk.edb.netvaerk.traadloest

Så vidt jeg husker blev det aldrig diskuteret i debatperioden op til
dk.edb.netvaerk.traadloes' etablering, hvordan man skulle klassificere
et indlæg hvor trådløst netværk indgik, men det ikke var "emnet" i
indlægget. I mine øjne burde emnet være i dk.edb.netvaerk, men det er
aldrig blevet "besluttet". Det er muligt at vi skulle revidere fundatsen
for dk.edb.netvaerk eller .traadloest for at udspecificere hvordan dette
bør være placeret. På et tidspunkt hvor min alkoholpromille er en del
lavere vil jeg overveje dette og evt. indsende et forslag til en
revideret fundats.

MVH
Mads