[næsten OT] - nogen der så South Park på T~
Fra : Morten DH

Dato : 04-11-04 10:11

Skal love for Lucas og Spielberg fik på hatten for deres "Speciel Editions"
i det første afsnit... Helt ned til sikkerhedsvagterne med walkie talkies

Forklædt som humor, formår folkene bag showet virkelig at få deres budskab
igennem... og de har så ret - specielt den kommentar med at de hele tiden
har ønsket at have imperial walkers og rumdyr med i scene hvor vores 4
venner venter på bussen

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-11-04 11:35

Morten DH wrote:

> [...]
> igennem... og de har så ret - specielt den kommentar med at de hele tiden
> har ønsket at have imperial walkers og rumdyr med i scene hvor vores 4

Har du set det ret nye Simpsons-afsnit hvor det er Lucas det går ud
over? Det er meget, meget sjovt.

http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/GuidePageServlet/showid-146/epid-315351/

The prologue of the Cosmic Wars movie:

The Gathering Shadow

It is a time of uncertainty. The
empire's ambiguous tariff statutes
mandate close reexamination of
galactic import quotas. Interim
Princess Agoomba has co-chaired
a subcommittee to draft amendments
to existing trade policies

Meanwhile, regulatory agencies
are being heavily lobbied by a
consortium of mercantile interest
groups and their suppliers to
streamline loading restrictions for
class C cargo vessels. The shipping...

altimens Bart sidder måbende og siger "trade franchise? Regulatory
agencies?!". Det rammer Lucas' mærkværdige politiceren meget præcist.
Det er røvsygt!

Bart: That sucked.
Lisa: I can't believe 'The Gathering Shadow' was senate redistricting.
Comic Book Guy: Worst Cosmic Wars Ever !! I will only see it three more
times ... today.

Og der er mange andre ting. Det afsnit er alt for sjovt...

/David

Fra : Morten DH

Dato : 05-11-04 14:05

> Har du set det ret nye Simpsons-afsnit hvor det er Lucas det går ud over?
> Det er meget, meget sjovt.

Ja den ramte stemningen ret godt

Der er i øvrigt utroligt mange film-referencer i både Simpsons og South
Park - og vel at mærke ikke kun film fra ugens top-10, kender man mange film
vil man ofte kunne nikke genkendende... Fx det andet afsnit af South Park
fra i onsdags - der var næsten en hel scene fra 2001... men den prellede af
på de andre i mit selskab da de aldrig havde set filmen

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 05-11-04 17:10

> [...]
af
> på de andre i mit selskab da de aldrig havde set filmen

Så skal du tage at se noget Family Guy, der er fyld med referencer til film
og TV i alle afsnit.
og så er serien til og med også hylende morsom :)

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Jacob Andersen

Dato : 06-11-04 08:50

"Johnny Jakobsen" <btzSLET@area42.dk> wrote in message
> [...]
> film
> og TV i alle afsnit.
> og så er serien til og med også hylende morsom :)

Family Guy er efter min mening LANGT mere sjov end Simpsons, Futurama og i
særdeleshed South Park. Det er en fantastisk serie. (der er en 4. sæson på
vej)

/Jacob

Fra : Morten DH

Dato : 06-11-04 13:22

"Jacob Andersen" <duk@glem.det> skrev i en meddelelse
> Family Guy er efter min mening LANGT mere sjov end Simpsons, Futurama og i
> særdeleshed South Park. Det er en fantastisk serie. (der er en 4. sæson på
> vej)

Hmm i 2 har lige skaffet mig endnu et dvdkøb på halsen

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-11-04 18:23

Jacob Andersen wrote:

> Family Guy er efter min mening LANGT mere sjov end Simpsons, Futurama og i

In your nightmares!

/David

Fra : Jacob Andersen

Dato : 07-11-04 08:54

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> In your nightmares!

Man skal måske passe på med at sammenligne dem alt for direkte, da det jo
ikke rigtig er samme type tegnefilm, men ikke desto mindre tiltaler Family
Guys langt mere "edgy" stil mig mere. Det er mere wacky, mere politisk
ukorrekt, sjovere tegnet, har flere vittigheder, flere sjove referencer og
sjovere figurer.

/Jacob

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-11-04 13:49

Jacob Andersen wrote:

> [...]
> Guys langt mere "edgy" stil mig mere. Det er mere wacky, mere politisk
> ukorrekt, sjovere tegnet, har flere vittigheder, flere sjove referencer og

Det er jo smag og behag. Jeg er f.eks. uenig med dig i at den er nogen
af de ting du skriver i forhold til The Simpsons. Og især da hvad angår
referencer, som vi startede med at snakke om. Hvert Simpsons-afsnit er
fyldt med referencer i næsten hver scene, men det er ikke altid man
opdager det. Prøv at læse en episode capsule på snpp.com. Her er en
tilfældig:

http://www.snpp.com/episodes/AABF07

kør ned til "Movie (and other) references".

/David

Fra : ML-78

Dato : 07-11-04 14:02

David Rasmussen skrev:

> Det er jo smag og behag. Jeg er f.eks. uenig med dig i at den er nogen
> af de ting du skriver i forhold til The Simpsons.

I har begge ret. Simpsons er bedre end Family Guy - hvis vi taler om de
gamle afsnit af Simpsons. Til gengæld er Family Guy så langt den
sjoveste serie inden for de senere år. Simpsons inden for de sidste fem
sæsoner eller mere kommer ikke i nærheden af den.

ML-78

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-11-04 14:45

ML-78 wrote:

> [...]
> sjoveste serie inden for de senere år. Simpsons inden for de sidste fem
> sæsoner eller mere kommer ikke i nærheden af den.

Jeg er uenig.

/David

Fra : Jacob Andersen

Dato : 07-11-04 15:57

> Jeg er uenig.

Det er jeg også.

Med hensyn til referencer - Family Guy har (muligvis) ikke ligefrem flere
så, men klart sjovere er referencerne i hvert fald.

"The Family Guy Reference Archives"

http://www.familyguyfiles.com/main.php

/Jacob