Stednavn i Holsten ?
Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 04-11-04 00:13

Hvor finder jeg stednavne i Holsten, jeg er stødt på et som jeg ikke helt
kan tyde og slet ikke finde da jeg ikke er i besiddelse af særlig gode kort
for dette område.
Navnet er: Tuttendorf eller Tottendorf ved Kiel.
Venligst Jytte Frank Dekov

Fra : Inger Buchard

Dato : 04-11-04 00:31

Søg vejen fra Kiel til Tuttendorf på www.viamichelin.de

Stedet ligger mellem Eckernförde og Kiel lige syd for Gettorf

mvh
Inger Buchard

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 04-11-04 09:12

> [...]
> kort
> for dette område.
> Navnet er: Tuttendorf eller Tottendorf ved Kiel.
**********
Se http://www.rostra.dk/slesvig/bykort/kortlinks.html

Selv bruger jeg: geo@genealogy.net

Her får du en vejledning i brugen af denne fremragende database på engelsk
godt nok, men det er til at finde ud af.

(Tak for pæne ord om lægebøfferne)
Flemming.

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 05-11-04 00:12

Tak til både Inger og Flemming for link'ene til vejkort i Holsten, men det
er sent på døgnet og mit tyske rækker ikke til nogen særlig god karakter og
måske jeg også er lidt tungnem ? (kommentarer frabedes ) ) men jeg ku'
altså ikke finde ud af dem og Flemming det ene af de links du opgiver
er da en email-adresse?? nå måske jeg bare er lidt trat oven i hovedet for
jeg har trampet rundt i en "høstak" inde på LAK uden at finde nålen. Det var
altså ikke den om bynavnet Tuttendorf.
God rolig nat fra Jytte

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 05-11-04 00:42

Hej Jytte

Jeg ligger et billede op i dk.binar.historie, hvor du kan se Tüttendorf

Hilsen Heinrich

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 06-11-04 00:27

Hej Heinrich,

Du er altså også en flink fyr tusind tak for de fine kort og hjælpen.

Venligst Jytte