Harry Potter
Fra : BT

Dato : 03-11-04 20:44

Hejsa..

Jeg faldt over Harry Potter Six Disc Box Set, på amazon.com.

Er der nogen som ved om der er danske undertekster på den, når den kommer
fra England.
Kunne godt tænke at give min datter den i julegave, men hvis der ikke er
mulighed for danske undertekster, dropper jeg ideen..

/Brian

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 03-11-04 20:54

BT's utterance expressed in

> Hejsa..
>
> Jeg faldt over Harry Potter Six Disc Box Set, på amazon.com.

Jeg ved ikke lige hvad den udgave koster, men hvis du køber
sådan en boks fra USA er der næsten garanti for bonus-told
og diverse gebyrer = den bliver nok ret dyr.

> Er der nogen som ved om der er danske undertekster på den, når den kommer
> fra England.

Det kan du se på www.dvdcompare.net - her kan du se hvilke
undertekster der er på hvilke udgaver. Fra england er det
R2, og fra USA er det R1 - rigtig mange engelske udgaver
har også danske tekster (fx star wars) hvorimod det er
meget sjældent at amerikanske (r1) der har det.

Amazon.com er USA, amazon.co.uk er england.

> Kunne godt tænke at give min datter den i julegave, men hvis der ikke er
> mulighed for danske undertekster, dropper jeg ideen..

hmm hvor gammel er din datter? Der er rigtig mange som
ikke tror de kan se film uden tekster som når de besøger
mig (som ikke har så mange film med dk-tekster) opdager
at bare de har engelske på, kan de godt. Der er slet ikke
så svært - og så kan det være man lærer nogen nye ord :)

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Mads Jensen

Dato : 03-11-04 22:30

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> Jeg ved ikke lige hvad den udgave koster, men hvis du køber
> sådan en boks fra USA er der næsten garanti for bonus-told
> og diverse gebyrer = den bliver nok ret dyr.

Jeps, tolden er en irriterende dummebøde. Bestil hellere fra UK eller et
andet EU land, for så slipper du for det. Kan anbefale www.cd-wow.com

> [...]
> har også danske tekster (fx star wars) hvorimod det er
> meget sjældent at amerikanske (r1) der har det.

Undertekster fylder ikke så meget på en dvd-skive, og r2 gælder jo for
hele Europa, så der er det vist meget normalt, at der ryger en del
ekstra tekster med; eller ihvertfald for de lande, som man tror, der er
købere i. Region 1 dækker jo kun over Nordamerika og Canada (og vistnok
lidt mere), og der er det vist kun spansk, fransk og så engelske
undertekster, der er med. Har aldrig hørt om en r1 dvd med danske
undertekster, men en gang skal vel være den første

/Mads

Fra : Rune Zedeler

Dato : 03-11-04 23:16

Mads Jensen skrev:

> Har aldrig hørt om en r1 dvd med danske
> undertekster, men en gang skal vel være den første

Forhåbentlig da ikke.
Hvis en dvd ikke kun er tænkt til det amerikanske marked, så har de sgu
bare at gøre den kodefri.

-Rune (der ikke forstår, hvorfor heller ikke de dvd'er, der kun findes i
een region, ikke er gjort kodefri)

Fra : Zif

Dato : 04-11-04 08:35

Hvorfor ikke bare købe dem i danmark.

De 2 første film er allerede udkommet i 2 disc udgaver, og film 3
kommer i 2 disc udgave her i November.

Og nr 1 og 2 kan du få til 95 kr. på www.softexchange.dk . Og nr 3 kan du få
til omkring
de 200 kr når den udkommer.

Og så er du helt sikker på at få den med danske undertekster. Og der er da
vist også dansk tale
på.

Håber det hjalp.

Zif