Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon IXUS 500 VS. 430
Fra : Jan Gregersen

Dato : 03-11-04 16:21

Hej NG

Jeg overvejer at købe et af ovenstående Kameraer. Har dog hørt at der skulle
være mindre men lidt irriterende fejl ved 500 fremfor 430. Prisen er ikke
relevant, da forskellen kun er 500 kr. Men folk der ved noget om de to
kameraer er velkommen til at give respons. Havde tidligere et IXUS 300 som
blev stjålet, af en mongo der ikke kendte forskel på mit og dit...

PFT. Jan

Fra : MAT

Dato : 03-11-04 17:28

> [...]
> 300 som blev stjålet, af en mongo der ikke kendte forskel på mit og dit...

Jeg ville nok vælge et Canon Ixus 40 i stedet....
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/digital_ixus_40/index.asp
Ixus 40 er bedre end Ixus 430 specielt hvad angår videooptagelse. Ixus 40
kan klare op til 30 fps i VGA kvalitet af op til 1 GB's varighed, hvor Ixus
430 kun kan klare 15 fps i format op til 320x240 og Ixus 500 kun 10 fps i
VGA kvalitet. Ixus 40 bruger SD-kort, hvor Ixus 430 og 500 bruger CF-kort,
og skærmstørrelsen er øget fra1½ til 2 tommer. Ixus 40 koster fra kr 2.599,-

Canon's officielle pris kr 3.499,-
Specifikationer iflg. Canon:
4,0 megapixel CCD
3x optisk zoom (ca. 11x kombineret)
UA-objektiv sikrer et superslankt kabinet
Super ydeevne og enestående resultater med DIGIC II processor og iSAPS
teknologi
9-punkts AiAF bringer selv motiver der er uden for søgerens centrum i skarp
fokus
Intelligent orienteringssensor (Intelligent Orientation Sensor) roterer
automatisk portrætbilleder, så de bliver vist korrekt.
Ekstra stor, 2.0" LCD-skærm med høj definition
Lange videoklip i VGA-kvalitet på 30 billeder/sek. med lydoptagelse og
afspilning
6 brugervenlige specielle optagemetoder
Print/Share-knappen og PictBridge-kompatibilitet sikrer dig nemt direkte
print og overførsel til en pc
CANON iMAGE GATEWAY: 100 MB gratis online-fotoalbum

Venligst

Fra : Jan Gregersen

Dato : 03-11-04 17:41

> [...]
> print og overførsel til en pc
> CANON iMAGE GATEWAY: 100 MB gratis online-fotoalbum

Ja jeg har også overvejet det, synes måske designet virker lidt tamt, men
bredden er reduceret fra 2,8 cm. til 2,1 hvilket også er ret vigtigt