Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lige er hurtigt psml...
Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 02-11-04 18:15

Nogen der kan se hvad der er brugt af filtrer/effekter på dette billede, for
at give det sådan et look? Jeg er farveblind(ikke en joke, hehe), så jeg har
lidt svært ved at se om det er rent s/h, eller om der også er lidt
gule/sandfarvede nuancer med også.

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=96646

Og jo, jeg har prøvet at kontakte ham, men han skriver ikke tilbage

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-11-04 18:20

"thomas schreiber (8200)" <virker@ikke.com> wrote in message

> [...]
> joke, hehe), så jeg har lidt svært ved at se om det er rent s/h,
> eller om der også er lidt gule/sandfarvede nuancer med også.

Billedet er svagt bruntonet, og ser desuden ud til at være taget med
polfilter.Højlysene blokker totalt, skyggerne er totalt uden tegning, og
motivet er ikke specielt spændende (synes jeg). Hvad ser du i billedet og
kan du slet ikke se nogen farve i det?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 02-11-04 18:56

> [...]
> motivet er ikke specielt spændende (synes jeg). Hvad ser du i billedet og

Synes stemningen på billedet er helt kanon. Det er noget "evigt" over det
billede. Kan se lidt anden toning end s/h(tror jeg), men var ikke sikker, da
mit farvesyn ikke er synderlig godt - eller også er det bare alle andres der
ikke er

Af samme grund(måske?) er jeg også meget mere fascineret af s/h billeder af
arkitektur/design og macro - big surprise hva'? Jeg deler ikke jeres
"fugle fetish", da jeg mener at fugle(og dyr i det helet taget) skal opleves
i levende billeder, og ikke i stillshots. En skud af en fugl i flugt på
himlen, er for mig så intetsigende som noget kan være. Men heldgvis er vi
alle forskellige med forskellig smag. Men det er en hel anden diskussion

Tak for svaret.

Fra : Kell Christensen

Dato : 02-11-04 19:08

> [...]

> at give det sådan et look? Jeg er farveblind(ikke en joke, hehe), så jeg har
> lidt svært ved at se om det er rent s/h, eller om der også er lidt

Det er et duotone billede, mixet i fx PS

Kell