Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Papegøjetang fra Indien
Fra : max

Dato : 02-11-04 17:44

Et hverdags billede fra Bharatpur, vand vand vand,
der er ikke så meget af det, men dyrene har fundet
ud af hvordan man skaffer sig adgang..
Fanget på en spadseretur ned a vejen uden for fugle
reservatet.. )-max-

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1372964

Fra : Alex W

Dato : 02-11-04 18:18

Hej Max

Det er flotte pappegøjer .. Alexandria parakitter .. den med halsbåndet er
hannen.

Mvh
Alex W

Fra : max

Dato : 04-11-04 16:26

"Alex W"
> Hej Max
>
> Det er flotte pappegøjer .. Alexandria parakitter .. den med halsbåndet er
> [...]

I min bog hedder de noget med rose-ringed parakeet, og ja da det er
hannen der der laver det grove.. De første to dage var jeg helt
vild over at se de grønne, men høhø, de er mere almindelige end duer i
københavnstrup og så larmer de, aah men søde ser de nu ud alligevel.
Det har været en tør monsoon, så her her ikke så mange fugle, som der
så er nogle sesoner, men jeg syns stadig det er ret vildt at se hejre,
ørne, gribbe, forkellige storke, vadere og små sangere på en lille
spadseretur ned a vejen, hvis der var flere fugle så ville det være
helt Hichcock agtigt.. Eneste problem er at folk er venlige, når man
prøver at liste sig ind på en fugl og folk kører forbi og råber
HAAAALOOOOOOOO, lidt svært at holde fingeren i lommen, hæhæ.. -max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-11-04 18:32

max wrote:
> "Alex W"

> I min bog hedder de noget med rose-ringed parakeet, og ja da det er

På dansk hedder den Alexander- (og ikke alexandria-) parakit eller Indisk
Halsbåndsparakit. Der findes svjh ebåde en stor og en lille, hvilken, der
her er afbilledet, kan jeg ikke se.

vh
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-11-04 19:56

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> der er ikke så meget af det, men dyrene har fundet
> ud af hvordan man skaffer sig adgang..
> Fanget på en spadseretur ned a vejen uden for fugle

Det er da et fint billede af en sjov situation. Du har det vel både varmt og
sjovt derude?
Mvh, Hans

Fra : Anders F

Dato : 02-11-04 20:00

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
> Et hverdags billede fra Bharatpur, vand vand vand,
> der er ikke så meget af det, men dyrene har fundet
> ud af hvordan man skaffer sig adgang..
`
Kanonbillede - godt fanget!
Specielt er jeg fan af den danske overskrift

/A

Fra : Tom K.

Dato : 02-11-04 21:07

>"max" skrev i en meddelelse
> Et hverdags billede fra Bharatpur,

Hej

Kan du anbefale nogle rejsemål i Indien... hvor var du selv omkring?

--
Tom

Fra : Brian Lund

Dato : 03-11-04 01:54

> Hej
>
> Kan du anbefale nogle rejsemål i Indien... hvor var du selv omkring?

Jeg ville nok tage et smut forbi Tranquebar ihvertfald, har aldrig været
der, men det er en tidligere dansk koloni, så hvis man er interreseret i
historie så er det da lidt spændende :)

http://www.tranquebar.dk/

Fra : max

Dato : 04-11-04 17:06

"Tom K." <x@NO.spam> wrote in message news:<cm8p3d$92n$1@news.net.uni-c.dk>...

> Hej
>
> Kan du anbefale nogle rejsemål i Indien... hvor var du selv omkring?

Uha - Indien er så fotogent, du kan tage alle steder og vidunderlige
billeder venter på dig.. Sydindien er så dejligt og afslappet,
nordindien er lidt mere temperementsfuld, hehe.. Bare tag herned..
)-max-

Fra : Tom K.

Dato : 05-12-04 12:21

> Uha - Indien er så fotogent, du kan tage alle steder og vidunderlige
> billeder venter på dig.. Sydindien er så dejligt og afslappet,
> nordindien er lidt mere temperementsfuld, hehe.. Bare tag herned..

Så er billetten bestilt

--
Tom