Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dansk manual Canon 20D
Fra : Lars Christensen

Dato : 02-11-04 16:49

Hej

Kender i et sted hvor man kan downloade en dansk manual til 20D.
Kan den evt købes.

Mvh Lars C

Fra : Jack

Dato : 02-11-04 17:10

Ikke den danske, men den kan hentes på engelsk på Canon canadas hjemmeside.
Jeg kan ikke huske linket, men det må være nemt at finde frem til.

Mvh

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-11-04 17:24

Lars Christensen wrote:
> Kender i et sted hvor man kan downloade en dansk manual til 20D.

Nej.

> Kan den evt købes.

Ja - din lokale fotohandler kan skaffe den fra Canon Danmark, der står for
trykningen for egen regning - og derfor ikke forærer den væk til "folk" der
har købt den uden om Canon Danmark - men de vil gerne sælge den.....

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 02-11-04 18:01

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
> Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
> Erstat invalid med dk ved mail - men indlæg bør besvares i gruppen.

Jeg fik at vide hos digital4u - hvor jeg har købt mit Fuji S7000 - at det
ville koste 800 at få en DK manual... Ved ikke om de bare er fulde af det,
eller det virkeligt er så dyrt. Måske fordi man dermed undgår at folk køber
et kamera udenfor DK, og så bare køber en DK manual. Syntes dog det lød ret
vildt...

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Per O. Madsen

Dato : 02-11-04 18:35

> [...]
> eller det virkeligt er så dyrt. Måske fordi man dermed undgår at folk
> køber et kamera udenfor DK, og så bare køber en DK manual. Syntes dog det

Ville du selv oversætte den tykke instruktionsbog for peanuts ??? Det vil
Canon heller ikke.
Antallet af solgte 20D vil sikkert ikke blive overvældende, i hvert fald
ikke i forhold til udgifterne ved at trykke en dansk manual i den størrelse.
Godt jeg har bestilt mit 20D i Danmark !

Per O. Madsen
www.skaldepande.dk

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 02-11-04 19:01

> Ville du selv oversætte den tykke instruktionsbog for peanuts ??? Det vil
> Canon heller ikke.

Nu skal de jo ikke ligefrem oversætte hvert eneste eksemplar, så når det er
gjort én gang, er det bare at kopiere. Det kan umuligt koste mange tusinde
kroner at oversætte en manual. Men jeg ved intet om "manual-oversættelse",
så det er bare et gæt. Og mon ikke det er noget indhold der går igen fra D10
eller et andet Canon DSLR de kan genbruge?

> Antallet af solgte 20D vil sikkert ikke blive overvældende, i hvert fald
> ikke i forhold til udgifterne ved at trykke en dansk manual i den
> størrelse.
> Godt jeg har bestilt mit 20D i Danmark !

Tror du tager fejl her.

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-11-04 19:13

In article <4187cb4f$0$33737$14726298@news.sunsite.dk>, thomas schreiber (8200) wrote:
> [...]
> så det er bare et gæt. Og mon ikke det er noget indhold der går igen fra D10
> eller et andet Canon DSLR de kan genbruge?

Billig oversættelse = 1-2 kr/ord. Dertil kommer opsætning, tryk m.m.
De bruger nok hurtigt 50.000 på en oversættelse. Og ved 1000 solgte
eksemplarer er det 500 kr/stk.

> Tror du tager fejl her.

Hvad består hans fejl i ? Han er både med til at mindske skattetrykket,
han køber varer i DK hvor overskuddet har en forbrugsafsmittende effekt
etc. Så han hjælper den danske økonomi helt gevaldigt.

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 02-11-04 19:22

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> [...]
> han køber varer i DK hvor overskuddet har en forbrugsafsmittende effekt
> etc. Så han hjælper den danske økonomi helt gevaldigt.

Han skriver at:

Det er jeg ikke enig i. Men hvad ved jeg (og han for den sags skyld) om hvad
der bliver solgt af DSLR i DK?

I øvrigt. Hvordan er dit kamera? Fortæl fortæl. Er du tilfreds? Du har jo
også støttet den danske økonomi, så hut jeg visker

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-11-04 22:48

In article <4187d02e$0$33744$14726298@news.sunsite.dk>, thomas schreiber (8200) wrote:

> Det er jeg ikke enig i. Men hvad ved jeg (og han for den sags skyld) om hvad
> der bliver solgt af DSLR i DK?

Hvad er mange ? Sælges der mere end 1000 ? Det er jeg ikke sikker på.
Og det er jo hvad der skal til hvis de skal tjene til manualen.

> I øvrigt. Hvordan er dit kamera? Fortæl fortæl. Er du tilfreds? Du har jo
> også støttet den danske økonomi, så hut jeg visker

Ja, jeg støttede den hjemlige økonomi, og er MEGET glad for kameraet.
Dvs de 5 hurtige skud i raw i bufferen, bedre hvidbalance i mit
lavenergilys, meget hurtigere skrivetid til CF kort, og meget mindre
støj på høje ISO værdier.

Man kan kun undre sig over, hvorfor de 9 fokuspunkter ikke er
placeret i de magiske 1/3 positioner. Synes faktisk de var lidt
bedre placeret med de 7 på 300D.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-11-04 23:30

Povl H. Pedersen skrev:

>Hvad er mange ? Sælges der mere end 1000 ? Det er jeg ikke sikker på.
>Og det er jo hvad der skal til hvis de skal tjene til manualen.

Jeg ved tilfældigvis, at omkring 1976 - 78 blev der solgt ca. 200
Nikon F2 i alle varianter (husker ikke om der var mere end to,
den alm. F2 og F2s) om året i Danmark.

Jeg var på det tidspunkt ansat i en fotoforretning i et center i
Københavns vestegn, hvor vi solgte fem - seks om året, det syntes
vi faktisk var en pæn andel (det er jo ikke sådan et sted man
forventer at de bliver solgt).

Og vi solgte kun F2s.
--
Knud

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-11-04 20:00

> Hvad består hans fejl i ? Han er både med til at mindske skattetrykket,
> han køber varer i DK hvor overskuddet har en forbrugsafsmittende effekt
> etc. Så han hjælper den danske økonomi helt gevaldigt.

Jeg takker også for den enestående redningsindsats for dansk økonomi.
Mvh, Hans

Fra : Per O. Madsen

Dato : 02-11-04 21:49

> Jeg takker også for den enestående redningsindsats for dansk økonomi.
> Mvh, Hans

Jeg har nu ikke på noget tidspunkt haft den danske økonomi i tanke .. dertil
er jeg alt for egoistisk. Jeg synes bare ikke at det gør noget at jeg skal
give en smule mere for et kamera, når jeg så kan læse instruktionsbogen på
dansk. Hvis man på den ene side er "rig" nok til at kaste omkring 12000 ud
på et kamera, hvorfor er man så alligevel så "fattig", at man ikke kan/vil
betale for en manual på dansk? Jeg har allerede en engelsk manual til 20D i
pdf format, men jeg vil altså gerne have en dansk manual og jeg vil også
gerne betale det det måtte koste.
If you get my point !

Per O. Madsen
www.skaldepande.dk

P.S. Den beregning som er nævnt tidligere er nok ikke helt ved siden af. Jeg
ved ikke hvor mange der køber digitale spejlreflekskameraer i Danmark, men i
min omgangskreds er der ikke mange som vil bruge så mange penge på netop et
digitalt spejsreflekskamera !

Fra : Palle

Dato : 02-11-04 23:43

meddelelse news:slrncofjhl.r9.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> [...]
>
> Billig oversættelse = 1-2 kr/ord. Dertil kommer opsætning, tryk m.m.
> De bruger nok hurtigt 50.000 på en oversættelse. Og ved 1000 solgte

Hvad sker der med de sidste 450.000 kr i dit regnestykke?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-11-04 00:08

In article <41880d93$0$86990$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Palle wrote:

> Hvad sker der med de sidste 450.000 kr i dit regnestykke?

Hvad mener du ? Det jeg forsøger at sige er, at med et salg på
1000 manualer, så er omkostningen ca. 500 kr/stk, og dermed er
en pris på ca. 500 kr for manualen ikke urimelig. Hvis der sælges
færre er prisen måsken endnu højere.

Hvad er dine 450.000 kr ? Det overskud de får på apparaterne ?
Hvis du ser på udlandet, og priser der og lægger momsforskellen
+ 500 kr oveni, så er det faktisk ikke specielt dyrt i DK.

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 03-11-04 08:01

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> Hvis du ser på udlandet, og priser der og lægger momsforskellen
> + 500 kr oveni, så er det faktisk ikke specielt dyrt i DK.

Jeg tror han mener at 500 * 1000 = 500000 kr og ikke 50000 kr som i dit
tilfælde.

Hilsen Tommy

Fra : Palle

Dato : 03-11-04 17:56

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror han mener at 500 * 1000 = 500000 kr og ikke 50000 kr som i dit
> tilfælde.

Ja, det var det, jeg mente. Men svaret udeblev.

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-11-04 19:55

> Kender i et sted hvor man kan downloade en dansk manual til 20D.
> Kan den evt købes.

En manual i hovedsprogene (engelsk, fransk, og spansk) kan downloades her
http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=DownloadDetailAct&fcategoryid=325&modelid=10464
gratis!! Hvis man behersker engelsk er det ikke den store sag at lære sig de
få fotografiske udtryk, der skal til. Som andre har sagt, så er manualer på
lokale sprog, som f.eks. dansk ikke tilgængelig gratis.
Mvh, Hans

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 02-11-04 20:17

> [...]
> på
> lokale sprog, som f.eks. dansk ikke tilgængelig gratis.

Nu hvor internettet ikke ligefrem svømmer i gode danske fotosider, er det
godt at de engelske manualer "snakker" samme sprog som de sider
amerikanske/engelske sider. Så jeg vil faktisk hellere have en US manual,
end en DK manual. Så lærer man hurtigere at få grundbegreberne på plads
synes jeg.

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-11-04 10:18

Lars Christensen wrote:
> Kender i et sted hvor man kan downloade en dansk manual til 20D.
> Kan den evt købes.

------
Man kan købe en dansk manual inkl. software hos sin nærmeste forhandler, se
venligst vores forhandlerhenvisning på www.canon.dk <www.canon.dk> under
privat. En dansk manual inkl. software koster ca. 350 - 500 kr.

Med venlig hilsen
Canon Danmark A/S
------

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985