Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
dumt spm måske
Fra : Mus

Dato : 02-11-04 14:45

Men kan man med digitalt kamera lave billeder om til sort/hvis billeder via
computeren?

LN

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-11-04 14:43

Mus wrote:

> Men kan man med digitalt kamera lave billeder om til sort/hvis billeder via
> computeren?

Hvad farve er hvis (skægge ting der kan ske, med taster som ligger
tæt på hinanden.)

Ja, mange kameraer har endda en indbygget sort/hvid funktion. men om den
er bedre end hvad man kan lave i billedbehandling. Det ved jeg ikke.

mvh

Carsten Riis

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-11-04 14:49

Carsten Riis wrote:
> Ja, mange kameraer har endda en indbygget sort/hvid funktion. men om den
> er bedre end hvad man kan lave i billedbehandling. Det ved jeg ikke.

Det er den ikke, man kan få meget bedre resultater ved manuelt at
konvertere til S/H.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-11-04 15:12

Hans Joergensen wrote:

> Det er den ikke, man kan få meget bedre resultater ved manuelt at
> konvertere til S/H.
Absolut enig - den indbyggede S/H funktion (i min A70) laver
ualmindeligt flade billeder.
Virkelighedens farver skal laves om i et program og på luminous
landscape er anvisninger på dette
--
Mvh, Ole Larsen.
Fotografiske billeder på http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Mus

Dato : 02-11-04 16:24

Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41878EE9.7374C69D@carben.dk...

> [...]
>
> Ja, mange kameraer har endda en indbygget sort/hvid funktion. men om den
> er bedre end hvad man kan lave i billedbehandling. Det ved jeg ikke.

Er der nogen der kan svre på, hvorfor jeg ikke kan se mit eget indlæg? Ser
kun jeres svar.

LN

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 02-11-04 14:49

On Tue, 2 Nov 2004 14:44:54 +0100, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

>Men kan man med digitalt kamera lave billeder om til sort/hvis billeder via
>computeren?

ja - det kan du med ethvert fotoprogram.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-11-04 15:29

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message
> Men kan man med digitalt kamera lave billeder om til sort/hvis billeder
via
> computeren?

prøv at søge lidt tidligere i denne gruppe. Jeg husker en henvisning til en
hjemmeside, der kunne noget hokuspokus med at lave det om til GODE sort/hvid
billeder.

Bo //