Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Pixmania???
Fra : AHB

Dato : 31-10-04 22:02

Hej gruppe

Er der nogen der har erfaringer med Pixmania.com??

Hvis ja - er det gode eller dårlige???

mvh.

Anders

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 31-10-04 22:28

AHB wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med Pixmania.com??
> Hvis ja - er det gode eller dårlige???

Ja, jeg kigger lige efter en ny 19" CRT skærm, og dem er de alt for dyre
med.

M.v.h
Niels

Fra : FAM.MERRILD

Dato : 31-10-04 23:31

Hej
kan kun sige hurtig levering
36timer og mit nye kamera var på adrs

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> skrev i en
meddelelse news:418558f3$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 31-10-04 22:54

AHB wrote:

> Er der nogen der har erfaringer med Pixmania.com??

Ja.

> Hvis ja - er det gode eller dårlige???

Gode, også ved retursag. Men husk på at forsendelse koster en del, hvis
der bliver vrøvl med udstyret.

Prøv at søge på http://groups.google.com i grupperne dk.forbruger og
dk.fritid.foto. Emnet har været oppe at vende et par gange. Det er mit
indtryk at de fleste tilbagemeldinger har været positive.

Fra : Henrik L. S.

Dato : 02-11-04 22:19

Hvad er "en del"? Har et kamera, der skal til rep. dernede over garantien,
hvis det overhovedet kan svare sig.
Henrik L.S.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-11-04 22:29

Henrik L. S. wrote:
> Hvad er "en del"? Har et kamera, der skal til rep. dernede over garantien,
> hvis det overhovedet kan svare sig.

I følge postdanmark.dk koster det 150kr at sende en pakke på et kilo
til frankrig.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-11-04 05:31

Henrik L. S. wrote:

> Hvad er "en del"? Har et kamera, der skal til rep. dernede over
> garantien, hvis det overhovedet kan svare sig.

Jeg skulle returnere mit Kyocera SL400R. Det vejer ikke meget, men
kassen og manualerne kom oveni. Desuden insisterede PixMania på at jeg
forsikrede pakken, hvilket jeg først senere fandt ud af er frivilligt.
Ca. 240,- kroner.

Fra : Henrik L. S.

Dato : 03-11-04 18:11

Tak for svaret.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-11-04 09:20

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> skrev:

> Gode, også ved retursag. Men husk på at forsendelse koster en del,
> hvis der bliver vrøvl med udstyret.

Ved reklamationer til netbutikker er det forhandleren, der skal
betale fragtomkostninger både frem og tilbage.
http://www.forbrug.dk/erhverv/love-og-regler/forbrugerlove/mfl-loven/sager/internete-handel/internetrapport/#_Toc495763694

Reglerne i Forbrugeraftaleloven er en implementation af EU-regler så
de gælder også for pixmania.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 03-11-04 12:32

Morten Bjergstrøm wrote:

> Ved reklamationer til netbutikker er det forhandleren, der skal
> betale fragtomkostninger både frem og tilbage.
> [...]

D.o. er en undersøgelse af danske internetbutikker, i forhold til den
danske købelov.

> Reglerne i Forbrugeraftaleloven er en implementation af EU-regler så
> de gælder også for pixmania.

Det afsnit du (så vidt jeg kan se) henviser til, handler om §79. Er det
en specifik dansk paragraf, eller er den påkrævet jvf. d.o. EU-direktiv
?

"Der er på baggrund heraf bl.a. vedtaget et EU-direktiv om fjernsalg,
der har ført til ændringer i forbrugeraftaleloven, ..."

Altså købeloven er blevet justeret, så den lever op til direktivet. Man
kan ikke konkludere deraf at købeloven er identisk i udlandet.

Det kan dog tænkes at den nuværende formulering af §79 er fremkommet
efter det omtalte direktiv. Men det fremgår ikke af din henvisning.

Så vidt jeg kan læse ud af det du henviser, handler direktivet kun om
virksomhedens pligt til at oplyse hvem de er (navn, adresse o.lign).

--
Don't waste space

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-11-04 12:49

Thomas Corell <nospamplease@corell.dk> skrev:

> Det afsnit du (så vidt jeg kan se) henviser til, handler om §79.
> Er det en specifik dansk paragraf, eller er den påkrævet jvf. d.o.
> EU-direktiv ?

Den er påkrævet jvf. artikel 10 i rådets direktiv 44 af 1999.

> [...]
>
> Altså købeloven er blevet justeret, så den lever op til
> direktivet. Man kan ikke konkludere deraf at købeloven er identisk

Forbrugereglerne i Købeloven er et resultat af rådets direktiv 44 af
1999.

> Det kan dog tænkes at den nuværende formulering af §79 er
> fremkommet efter det omtalte direktiv. Men det fremgår ikke af din
> henvisning.

Så må man jo enten tro på, hvad jeg skriver. Selv finde direktivet
frem og kigge i det. Eller spørge.

> Så vidt jeg kan læse ud af det du henviser, handler direktivet kun
> om virksomhedens pligt til at oplyse hvem de er (navn, adresse
> o.lign).

Hvordan er du kommet frem til det?

Direktivet kan du læse på:
http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!prod!CELEXnumdoc&lg=EN&numdoc=31999L0044&model=guichett

I særdeleshed:
(10) Whereas, in the case of non-conformity of the goods with the
contract, consumers should be entitled to have the goods restored to
conformity with the contract free of charge, choosing either repair
or replacement, or, failing this, to have the price reduced or the
contract rescinded;

(Her skal det erindres at should ikke betyder bør som man har
oversat det til i den danske udgave af direktivet)

Hele den danske betænkning i forbindelse med lovændringen kan læses på:
http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=55178

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : HS

Dato : 01-11-04 12:55

Jeps... hurtig levering... og god service

Henrik
www.henrikfotograf.dk

Fra : AHB

Dato : 01-11-04 14:12

Tak for det, så tør jeg godt købe der.

Anders

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-04 01:43

"HS" <opelmanta2@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:41862281$0$17583$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Jeps... hurtig levering... og god service

Sig mig lige en gang!

Snyder Pixmania.com de danske kunder?

Jeg kiggede lige på den danske version af deres HP. Her koster Nikon D70 med 18-70kitoptikken 9572 kr + forsendelse

Går man ind på den tyske version koster kameraet med samme kitoptik1125? = 8483 kr + forsendelse
Det er 1000 + kr i overpris til danskerne.
Hvad foregår her lige?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 02-11-04 04:13

On Tue, 2 Nov 2004 01:43:13 +0100, "Frodo Nifinger"
<jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Går man ind på den tyske version koster kameraet med samme kitoptik1125? = 8483 kr + forsendelse
>Det er 1000 + kr i overpris til danskerne.

Aner ikke, hvad der foregår, men tyskerne har en lille fordel - dog
ikke så stor som du er kommet frem til (nærmere omkring 345 kr.), da
tyskerne kun betaler 16 % moms, mens vi betaler 25 %.

Lars

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-11-04 06:55

In article <4186d514$0$214$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Frodo Nifinger wrote:

> [...]
>
> Går man ind på den tyske version koster kameraet med samme kitoptik1125? = 8483 kr + forsendelse
> Det er 1000 + kr i overpris til danskerne.

De har nok solgt så meget til DK at de skal opkræve DK moms. Grænsen
går jo allerede omkring 240.000 kr/år.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-04 11:23

meddelelse news:slrncoe88v.qi.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> De har nok solgt så meget til DK at de skal opkræve DK moms. Grænsen
> går jo allerede omkring 240.000 kr/år.

Tjah, det ser umiddelbart sådan ud
Hvor nederen

Så kan det jo ikke betale sig i forhold til de billigste danske
onlinebutikker!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger