Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
gidseltagning?
Fra : Ole Brandt

Dato : 31-10-04 12:51

Jeg har fornylig købt et digitalcamera. Og for at redigere mine
billeder i computeren, indlæste jeg et program der hedder "compupic",
jeg engang fik sammen med nogle billeder jeg fik fremkaldt på cd-rom.

Et ganske udmærket program, med 15 dages gratis prøvetid - derefter
skal der betales for det. Det er også ok.

Men efter at have slettet programmet fra computeren, kan jeg slet ikke
se mine billeder. Der spørges hele tiden efter "Compupic" når jeg
klikker på et billede.

For mig at se er det et bevidst forsøg på at få mig til at købe
programmet, der minder lidt om gidseltagning.

Tager jeg fejl? eller er der andre der kender til problemet?

mvh

Ole Brandt

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-10-04 12:57

"Ole Brandt" <testole@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmet, der minder lidt om gidseltagning.
>
> Tager jeg fejl? eller er der andre der kender til problemet?

Hæhæ. Gidseltagning... :) Højreklik på billedet i Explorer, vælg "åbn
med/vælg program" - og vælg det program du ønsker at åbne billedtypen med i
fremtiden. Det er ganske normalt at et program associerer filtypen til
programmet - ofte spørger det dog om lov. Hvis du bruger et andet
billedbehandlingsprogram som standard, kan du sikkert vælge noget i stil med
"register file types" et eller andet sted i programmet.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Ole Brandt

Dato : 31-10-04 17:34

Tak