Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Cokin photo filter
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 31-10-04 11:49

Hejsa

Jeg er faldet over nogle billeder på nettet, hvor jeg virkelig måtte
rive mig selv i håret over hvor godt de så ud!
(http://www.photosig.com/go/photos/browse?id=18995)

Fælles for dem alle er, at de er taget med noget der hedder "Cokin photo
filter" af forskellig art.

Er der nogen herinde der er bekendte med disse, hvordan de virker, hvad
de passer på, og hvad de koster?

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : HKJ

Dato : 31-10-04 12:14

"Gunnar Kristiansen" <funkpost@mac.com> wrote in message
> [...]
> filter" af forskellig art.
>
> Er der nogen herinde der er bekendte med disse, hvordan de virker, hvad

De passer på næsten alt. Systemet fungerer ved at du køber en (eller flere)
mellemringe og en filterholder.
Filterne fås i forskellig størrelse, hvor de store kan bruges på alt og de
mindre kun passer på små objektiver.

http://www.geocities.com/cokinfiltersystem/theguide.htm

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 31-10-04 12:15

On Sun, 31 Oct 2004 11:48:43 +0100, Gunnar Kristiansen
<funkpost@mac.com> wrote:

Hej Gunnar

>Er der nogen herinde der er bekendte med disse, hvordan de virker, hvad
>de passer på, og hvad de koster?

Hvad de koster er jeg ikke lige klar over, men en bondegård skal du
nok regne med.

Hvordan de virker, ses vist bedst på denne side
http://www.geocities.com/cokinfiltersystem/howitworks.htm
--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/ - min legeplads

http://www.betterphoto.com/sites4photogs/dynoMG.asp?memberID=51318

Fra : Steen Lund Hansen

Dato : 31-10-04 13:45

www.speedgraphic.co.uk (og sikkert mange andre) sælger dem.

Filterholder koster 6,00 GBP, en adapter ring ca. det samme. Filtre
koster fra 9,00 GBP for de billigste til 50,00 GBP for det dyreste (pol
filter).
Desuden findes der nogle starter kits til 20-30 GBP med filterholder og
3 filtre