Tak for svaret Martin.
Hvis man køber varen som "USA" og alligevel ikke kan få garantien i Europa,
kan man vel lige så godt vælge "Gray". Om man skal sende varen til B&H i USA
eller til et lokalt værksted i USA, synes jeg giver lidt det samme.
David
"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:cm09gb$2qco$1@news.cybercity.dk...
> "David Johnsen" <David@trimixdiver.dk> wrote in message
> news:4183952d$0$33736$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hejsa,
>>
>> Hvis man ser på hjemmesider fra USA, hvor de sælger fotoudstyr, er der
>> for det meste to forskellige priser. En "USA" og en "gray market" pris.
>> Sådan som jeg har forstået har det, har det kun noget med garantien at
>> gøre, men jeg kunne godt tænke mig, hvis der er en som kender den præcise
>> forklaring??
>>
>> Venlig hilsen
>>
>> David Johnsen
>
> Det er meget udførligt beskrevet f.eks. hos B&H (USA):
>
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist.jsp&A=getpage&Q=GreyMarketStatic.jsp
>
> USA: Varen skal returneres til fabrikantens serviceværksted
> Gray: Varen skal returneres til B&H
>
> B&H konkluderer at en person i USA nok vil købe Gray (fordi det er
> billigst, og det er hip som hap om man sender den til B&H eller
> fabrikantens værksted i USA).
> De konkluderer også at udlændinge nok vil vælge USA modellen, da de så kan
> indlevere den til fabrikantens lokale værksted i hjemlandet i stedet for
> at skulle sende en Gray vare til B&H i USA.
> _MEN_ hav dog lige i baghovedet at mange fabrikanter skelner mellem USA og
> Europa, når det gælder reparationer under garantien, så man ikke
> umiddelbart kan få en ting købt i USA repareret hos fabrikantens
> europæiske værksted.
>
> Martin
>