Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste printer til sort/hvid fotos 10x15
Fra : VJ

Dato : 29-10-04 17:22

Dau,

Blæk eller laser og i givet fald hvilken model ?

Alternativt:

www.digitalshoppen.com jeg har gode erfaringer med farve hos dem. Er her
nogen, der har erfaring med at maile s/h ? 1 krone er jo til at overskue.

Jeg sætter kvalitet over pris.

mvh

Viggo

Fra : OCB

Dato : 29-10-04 17:35

"VJ" <danvitek@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen, der har erfaring med at maile s/h ? 1 krone er jo til at overskue.

Hej!

Jeg arbejder selv mest i S/H digitalt og har længe haft problemer med
fotolabs til dette. Sagen er at fotolabs typisk er til farvefotos, derfor
bruges der også farvepapir til dette. Man kan godt "ramme" den korrekte
toning, men det er lidt af et lotto, enten får billedet et grønligt skær
eller et rødligt.. Det er ikke umuligt, men det er deværre gået hen og
blevet lidt for usikkert for undertegnede.. Man kan dog sætte papir i
maskinen til S/H, men da det kræver at der printes en del (samlignet med
farve), så kan et billede hurtigt løbe op i et par hundrede kroner for et
enkelt i 20x30. Sagen er at farvelabs jo bruger ruller med 180m papir og da
de fleste i dag printer farvebilleder, ja så er vi S/H fans lidt lost..

Jeg ved ikke om der findes labs som på nettet tilbyder decideret S/H print
på korrekt papir, men jeg har de seneste dage prøvet Canon PIXMA IP5000 og
den laver sindsygt flotte S/H prints, til ca. 12-13kr stk.(beregnet med
Canon Pro papir samt brug af blæk. ) Den har jeg besluttet skal lave mine
prints fremover. Det gode er også, at du selv kan bestemme om det skal være
mat eller blank overflade fra print til print.

En IP5000 kan printe 10x15 på ca. 36 sekunder i farve, i s/h lidt hurtigere.
IP8500 gør det på 21 sek og 35sek i A4.

Håber du kunne bruge dette til noget.

Mvh
Ole Condrup Boesen
www.condrup.dk

Fra : Pico

Dato : 29-10-04 22:59

OCB wrote:
> [...]
KLIP

> [...]
> besluttet skal lave mine prints fremover. Det gode er også, at du
> selv kan bestemme om det skal være mat eller blank overflade fra

Hvordan indstiller du den egentlig til det? Jeg har ikke kigget på den
feature endnu og det vil da være fedt hvis jeg kan undgå nogle simple
fejl.
Pico

Fra : OCB

Dato : 30-10-04 00:43

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan indstiller du den egentlig til det? Jeg har ikke kigget på den
> feature endnu og det vil da være fedt hvis jeg kan undgå nogle simple
> [...]
Sort/hvid ? Nu har jeg ikke fået en ind af døren endnu, men de prints af
mine som er skrevet ud på IP5000 blev bare indlæst og bedt om, at blive
udskrevet, intet andet..

Jeg har endnu ikke besluttet om det skal være IP5000 eller 8500... Da jeg
skal levere print til evt. kunder bliver det muligvis sidstnævnte..

Mvh Ole

Fra : Pico

Dato : 30-10-04 23:46

OCB wrote:
> [...]
>>
> Sort/hvid ? Nu har jeg ikke fået en ind af døren endnu, men de prints
> af mine som er skrevet ud på IP5000 blev bare indlæst og bedt om, at

OK, det prøver jeg så ved lejlighed.
Pico

Fra : Michael Bothager

Dato : 31-10-04 14:57

VJ wrote:
> [...]
> nogen, der har erfaring med at maile s/h ? 1 krone er jo til at overskue.

Epson 2100 + en god RIP (f.eks. QuadToneRIP
http://harrington.com/QuadReadMe.html)

Læs evt. her hvor de kun diskuterer B&W digitalt print:

Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager
http://www.michaelbothager.dk/
mibo [at] post6 [dot] tele [dot] dk