Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Forslag til kamera-rygsæk
Fra : KNL DtP

Dato : 29-10-04 14:47

Hej.

Jeg er på udkig efter en mindre fotorygsæk, som dog skal kunne indeholde EOS
10D + batterigreb, 550EX flash, 17-40L og et par objektiver til.

Sagen er, at jeg allerede har en glimrende skuldertaske, som fungerer fint når
der skal tages billeder i pressestil, men bliver lige tung nok, når alt
udstyret er med. Til den helt store oppakning med 100-300 f/4 tele, X-Drive
II, stativ mv. købte jeg i sommers en Lowepro Nature Trekker AW II. Den er
dejlig stor og utrolig robust udført - meeen den er faktisk også så stor, at
den er direkte klodset i nogle sammenhænge. Derfor er jeg på udkig efter en
prisbillig rygsæk til rejsebrug, som skal kunne indeholde det mest nødvendige
fotoudstyr, og som skal være behagelig at have på ryggen.

I sin tid vragede jeg Lowepro Mini Trekker AW, da jeg synes den hurtigt kunne
blive fyldt op med grej. Kvaliteten er i orden, men prisen (~ 1000 kr.) er
måske lige i overkanten. Måske man skulle overveje deres Classic til 600 kr?

Tamrac har også Expedition 4 til omkring 700 kr.
http://www.tamrac.com/5274.htm

Nogen forslag?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Andrew

Dato : 29-10-04 14:59

Hejsa

Tjek www.ebay.co.uk

Jeg har købt rigtigt meget udstyr dér og det skuffer aldrig. Hurtig levering
og til en billig penge. Der er masser af kameratasker at vælge og vrage
imellem.,

Mvh Anders

Fra : KNL DtP

Dato : 29-10-04 15:20

"Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt rigtigt meget udstyr dér og det skuffer aldrig. Hurtig levering
> og til en billig penge. Der er masser af kameratasker at vælge og vrage
> imellem.,

Hmmm - søgte lige på 'Lowepro Mini Trekker Classic' og her er ligger prisen på
cirka EUR 65 + fragt ~ 600 kr. og det koster den jo også hos technikdirekt.de

.... men tak for linket.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Andrew

Dato : 29-10-04 16:03

> Hmmm - søgte lige på 'Lowepro Mini Trekker Classic' og her er ligger
prisen på
> cirka EUR 65 + fragt ~ 600 kr. og det koster den jo også hos
technikdirekt.de

Ok. Nogle gange kan man bare gøre nogle scoops. Har bl.a. købt monopod og
tripod samt en extern batterypack (DigiPower DPS-9000) for småpenge i
forhold til i DK.

Mvh Anders

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-10-04 15:04

KNL DtP wrote:
> [...]
> prisbillig rygsæk til rejsebrug, som skal kunne indeholde det mest nødvendige
> fotoudstyr, og som skal være behagelig at have på ryggen.

Hvad med noget i stil med LowePro CompuTrekkeren ? den har også plads til en
laptop (men er dog lidt ubehagelig at have på når laptoppen er i
lommen, imho).

Jeg kan ikke helt lure om den er lille nok, jeg synes nu også den er
lidt et stort skrummel til tider.

Den fås for 895,- svenske.

Selv overvejer jeg pt. en LowePro Nova 3 til koncert-brug, men jeg synes godt nok den
er lidt smådyr.. :o/

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : KNL DtP

Dato : 29-10-04 15:14

> Hvad med noget i stil med LowePro CompuTrekkeren ? den har også plads til en
> laptop (men er dog lidt ubehagelig at have på når laptoppen er i
> lommen, imho).

Jeg overvejede den også da jeg i først kiggede på takser, men valgte Nature
Trekker istedet.

> Jeg kan ikke helt lure om den er lille nok, jeg synes nu også den er
> lidt et stort skrummel til tider.

Det store problem med disse her fototasker er, at man gerne vil proppe alt
udstyret i dem, men disse krævende pladskrav gør rygsækken stor og klodset.
Jeg er meget glad for min Nature Trekker, men det er ikke ikke lige en man
lige tager med, hvis man skal et smut til London. Dertil er fylder den bare
for meget.

> Selv overvejer jeg pt. en LowePro Nova 3 til koncert-brug, men jeg synes
godt nok den
> er lidt smådyr.. :o/

Jeg har indset, at man ikke slipper uden om et par forskellige tasker. Én til
reportagebrug (kompakt skuldertaske), én praktisk til små ture med en del
udstyr (rygsæk) og så den helt store, hvor det hele kan være i - og som kan
overleve en stormflod..

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : JB

Dato : 29-10-04 15:32

Hvad med en alm. billig rygsæk, som du selv designer til
efter dit og dit udstyrs behov.

Jørgen

KNL DtP <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41825023$0$22708$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-10-04 15:36

KNL DtP wrote:
> [...]
> udstyr (rygsæk) og så den helt store, hvor det hele kan være i - og som kan

Jeg har indset det samme

Jeg har:
Min gamle rygsæk fra Cullmann, der er lille og elendig, og som pt.
leger "skuldertaske".
Min CompuTrekker, der kan rumme det hele og lidt til
Og en normal lille toploader, den er god når man bare skal have et
lille hus og et enkelt objektiv med.

Regner som sagt med at udvide med en Nova 3, eller tilsvarende.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-10-04 20:57

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg er meget glad for min Nature Trekker, men det er ikke ikke lige en man
> lige tager med, hvis man skal et smut til London. Dertil er fylder den

Overvej at indrette et enkelt lille sted i denne kamerasæk til at have
tandbørsten og kreditkortet i. Så kan du rejse hvor du vil i denvestlige
verden

Bo //

Fra : OCB

Dato : 29-10-04 15:21

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg er på udkig efter en mindre fotorygsæk, som dog skal kunne indeholde
> EOS
> 10D + batterigreb, 550EX flash, 17-40L og et par objektiver til.

Jeg har en LowePro Mini Trekker AW - Den koster ca. 1200-1600 incl moms og
kan varmt anbefales. Se evt. specs på deres website.

Mvh
Ole Condrup Boesen
www.condrup.dk

Fra : OCB

Dato : 29-10-04 17:38

"OCB" <contactREMOVEME@condrup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har en LowePro Mini Trekker AW - Den koster ca. 1200-1600 incl moms og
> kan varmt anbefales. Se evt. specs på deres website.

Lige en ekstra note.. Mini Trekker AW kan gå ind under håndbagage i fly.. en
rar ting, hvis man ikke ønsker at ens udstyr ligger i et lastrum tæt på 0
grader..

Fra : KNL DtP

Dato : 29-10-04 17:47

> Lige en ekstra note.. Mini Trekker AW kan gå ind under håndbagage i fly.. en
> rar ting, hvis man ikke ønsker at ens udstyr ligger i et lastrum tæt på 0
> grader..

Jeg tror det bliver sådan en Mini Trekker - AW er naturligvis at foretrækker
mht. det danske vejr, men kan jeg finde en Classic til en okay pris er det
også brugbart. Har lige sat en annonce ind på dk.marked.privat.foto.

Tak for de mange forslag!

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Lene

Dato : 29-10-04 18:20

> [...]
> mht. det danske vejr, men kan jeg finde en Classic til en okay pris er det
> også brugbart. Har lige sat en annonce ind på dk.marked.privat.foto.

Her var den svenske shop, priserne ser gode ud:
http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/pri_case.php

Mini Trekker AW for 850 svenske kr.
og
Mini Trekker Classic for 484 kr

Jeg har ikke prøvet at handle med dem.

Mvh. Lene

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-10-04 18:44

Lene wrote:
> Jeg har ikke prøvet at handle med dem.
> Mvh. Lene

Det har jeg - også med en taske - og det var helt problemfrit - levering ca
4 dage efter bestilling.

Jan
Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 29-10-04 18:53

> Det har jeg - også med en taske - og det var helt problemfrit - levering ca
> 4 dage efter bestilling.

Det lyder godt. Betalte du med VISA eller hva'?

Jeg kiggede dog lige på deres fragtpriser, og hvis jeg har stavet mig korrekt
igennem det svenske, så koster det cirka DKK 245 fra Sverige til Danmark.

"Vad kostar frakten? Ett vanligt paket kostar 299 kr med moms (239,20kr utan
moms)."

Dermed lader prisen for f.eks. en Lowepro Mini Trekker Classic på SEK 786 ~
DKK 650.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Lene

Dato : 29-10-04 19:08

> [...]
> igennem det svenske, så koster det cirka DKK 245 fra Sverige til Danmark.
>
> "Vad kostar frakten? Ett vanligt paket kostar 299 kr med moms (239,20kr

Du milde?!! Det var dog voldsomt!! Så kan det nok ikke betale sig
Mvh. Lene

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-10-04 19:17

In article <418286f8$0$33732$14726298@news.sunsite.dk>, Lene wrote:
> "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev
> korrekt

> utan
>
> Du milde?!! Det var dog voldsomt!! Så kan det nok ikke betale sig

Så må man bare nogen der finder sammen.

Fra : Reidar Solberg

Dato : 29-10-04 15:25

> Jeg er på udkig efter en mindre fotorygsæk, som dog skal kunne indeholde
> EOS
> 10D + batterigreb, 550EX flash, 17-40L og et par objektiver til.

Fra før har jeg Nature Trekker AW, men den kan bli litt stor noen ganger.
Da jeg nu var på utkikk etter en ny og mindre sekk, falt valget på LowePro
Rover AW II. Dette er en forbedret utgave av modellen Orion. Den har plass
til det utstyret du nevner her, samtidig som det er et rom over hvor man har
plass til litt mat, hansker, og småting. Den er meget komfortabel på og har
et greit system for å feste stativet bak på sekken.
Den koster noen kroner (mellom 1300,- og 1500,- i Norge), men er av meget
god kvalitet.

Mvh Reidar

Fra : Lene

Dato : 29-10-04 16:05

"KNL DtP" skrev i en meddelelse

> [...]

> måske lige i overkanten. Måske man skulle overveje deres Classic til 600

Jeg har Lowepro Mini Trekker og den er bare super - og vist ikke til at
slide op. Jeg går stort set ingen steder uden, og den har været med på mange
rejser efterhånden. Den er faktisk ret handy og der er plads til det jeg
orker at bære )

Var der ikke en tråd tidligere med henvisninger til en svensk webshop - der
var priserne ret tillokkende!
Jeg har købt min i Tyskland for 3 år siden til ca. 1000 kr, men har ikke
fortrudt et øjeblik!
Mvh.
Lene