Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70 tilbud?
Fra : GreatDane

Dato : 28-10-04 22:01

Er de linser som er inkluderet i dette tilbud det rene skod? Eller kan
de gå an? Det er mit første SLR kamera som jeg er ude efter, så jeg er
nok ikke så kræsen som andre mere fanatiske fotografer.

http://www.pixmania.com/dk/dk/59391/art/nikon/d70-28-80-70-300-oplader.html

Mvh
Mikkel

Fra : Kell Christensen

Dato : 29-10-04 07:40

GreatDane <mikkel@thrane.dk> wrote:

> [...]
> de gå an? Det er mit første SLR kamera som jeg er ude efter, så jeg er
> nok ikke så kræsen som andre mere fanatiske fotografer.

Du kommer nok til at savne noget vid-vinkel.
Hvad med at starte med 18-70'eren?

Kell

Fra : max[dk]

Dato : 29-10-04 07:45

> [...]
> de gå an? Det er mit første SLR kamera som jeg er ude efter, så jeg er
> nok ikke så kræsen som andre mere fanatiske fotografer.

Jeg vil ikke sige at de er skod, for så godt kender jeg dem ikke. Men jeg
vil sige at når du skal ud og bruge så mange penge alligevel vil jeg hellere
anbefale dig at få 18-70mm AFS som minimum, der er bare et dejligt obj.

Ang. 70-300G kan jeg sige at jeg har prøvet den og synes den var lidt for
"billig" efter min smag, deefter prøvede jeg Tamron 70-300LD og Sigma
70-300APO, og det endte med Sigmaen som jeg virkelig synes at et godt køb.
Tamron'en var også okay, men virkede lidt stram oppe ved de 300mm, kvalitets
indtrykket på Sigma'en var lidt bedere i mine øjne.

Som du skriver kræver du ikke det vilde, og jeg har det på samme måde og
fandt Sigmaen som god valuta for pengene. Nogen vil snakke om f2,8 zoom er
det man skal gå efter,og sådan en kunne jeg da godt tænke mig, men synes at
det er lige lovligt mange penge lige PT.

/Max

Fra : Peter Rongsted

Dato : 29-10-04 10:36

> [...]

>de gå an? Det er mit første SLR kamera som jeg er ude efter, så jeg er
>nok ikke så kræsen som andre mere fanatiske fotografer.

Nikon 28-80 er et skodobjektiv. Køb hellere sættet med 18-70. 70-300
kender jeg ikke noget til.

Noget helt andet er, at deres tilbud ifølge dem også inkluderer batteri
og oplader (godt nok i parrentes). Men det gør der altså altid med D70,
hvis der ikke gør, er det fordi de har taget det ud af æsken. Begge dele
ligger i kassen, når den forlader Nikons fabrik i Thailand.

PEter

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 29-10-04 12:03

"GreatDane" <mikkel@thrane.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de gå an? Det er mit første SLR kamera som jeg er ude efter, så jeg er
> nok ikke så kræsen som andre mere fanatiske fotografer.

++++++++++++++++++++

Hej Mikkel.

Jeg har begge objektiver, og jeg synes at de er gode nok, men selvfølelig
hvis man sammenligner med de dyre objektiver, kan man da nok se/mærke
forskel, men dem har jeg ikke prøvet endnu.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : GreatDane

Dato : 29-10-04 18:27

Tusind tak for alle jeres svar....det var til stor hjælp. Jeg tror at
jeg holder mig til 18-70'eren - og så senere køber en 70-300, dog ikke
med 2,8

Mvh
Mikkel

Fra : AS