Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
garanti på kamera købt i tyskland...
Fra : fam. Ager

Dato : 28-10-04 21:16

sidder her og skulle til at trykke på knappen til at sende en ordre på nyt
kamera(1dmarkII) og kommer meget itvivl...hvad med garantien????
kan man så sende sit garanti bevis ned til forhandler(ac-foto) og få det
underskrevet og så sende kamera til pw-service i dk og regne med at canon
dk,tager garanti rep på deres regning????

grunden til at jeg bekymre mig er at jeg havde store problermer med mit
300d,og først efter et par ture frem og tilbage mellem mig min danske
forhandler og pw-sevice blev det lavet.....mit skræk senarie ville jo være
at skulle slås med en tyskforhandler.......

men hvad siger reglerne om dette, nogen der ved det???

torben ager

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-10-04 21:47

Der er Europæisk garanti på Canon produkter. Jeg havde min 10D til
reparation to gange uden problemer hos PW Service, så forstår ikke at du har
haft problemer. Hvis du møder op med en 1D mk II tror jeg bestemt ikke du
vil have problemer!!

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : fam. Ager

Dato : 28-10-04 22:03

> Der er Europæisk garanti på Canon produkter.
kanon,skønt at høre.....

Jeg havde min 10D til
> reparation to gange uden problemer hos PW Service, så forstår ikke at du
> har
> haft problemer.

en lorte besværlig forhandler,og så kunne de ikke finde fejlen..fik konstant
err99 fejl meddelse...men efter 2 mdr. senden frem og tilbage fik jeg
skiftet lukkeren(havde taget ca.5500 billeder på det tidspunkt)....efter rep
har jeg ca. taget 7000 billeder uden eneste fejlmeddelse...pw-services
meddelse var at lukkeren var defekt.....

men mange tak for dit svar,jeg afgiver nu min ordre.....spørg om jeg glæder
mit til at modtage det :0))))

torben ager

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 29-10-04 09:55

> [...]
> at skulle slås med en tyskforhandler.......
>
> men hvad siger reglerne om dette, nogen der ved det???

Jeg har selv købt et Canon G5 i tyskland og der følger et Europa garenti
med. Hvis dette er udfyldt kan du også få det rep. i DK. MEN garentien
gælder kun 1 år. Som jeg læser det, så skal det sendes til D efter 1 år.

VH
Per