Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
test af brugt 10D
Fra : JH

Dato : 28-10-04 19:57

Hej
Jeg står og er ved at købe et brugt Canon 10D, men hvordan tester jeg det,
så jeg ikke køber katten i sækken; her tænker jeg på fx døde pixels og andre
potentielle defekter. Og antallet af billeder taget. Hvad skal jeg endvidere
være opmærksom på/ er der nogle faldgrupper?
mvh
Jon

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-10-04 11:15

JH <nospam@nospam.nospam> skrev:
> [...]
>potentielle defekter. Og antallet af
>billeder taget. Hvad skal jeg endvidere
>være opmærksom på/ er der nogle faldgrupper?

Hvis kameraet er købt i Europa vil der jo stadig være garanti på
det!! De første eksemplarer kom ud i foråret 2003. Ellers skyd et
par billeder og se på dem for at se at kameraet fundamentalt
fungerer. Du kan jo også be om at se billeder taget med det
fornyligt. Du kan ikke se hvor mange billeder det har taget, men
lukkeren er stort set det eneste, der slides og kan holde til
ihvertfald 50.000 skud nominelt iflg. Canon's serviceværksted i DK
(PW Service i Herlev). Så hvis det er en rimelig pris, så er det
vel ikke det store at betænke sig på, hvis det er en 10D du vil
have. Har iøvrigt selv en til salg i www.dba.dk efter at have købt
en 20D. Det er formentlig den hyppigste årsag til salg af 10D i
øjeblikket.
Mvh, Hans