Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
den tror jeg ikke på !
Fra : Kodak

Dato : 28-10-04 18:28

denne serie af billeder lugter ...:

http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=106160

det er ikke amatørarbejde ... og historien passer ikke

der er noget der ikke stemmer - hvad ...................?

Mr. Kodak

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-10-04 18:47

Kodak wrote:
> denne serie af billeder lugter ...:
>
> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=106160
>
> det er ikke amatørarbejde ... og historien passer ikke
>
> der er noget der ikke stemmer - hvad ...................?

Jeg forstår intet af hvad du skriver. Hvorfor skulle det ikke kunne være
amatørarbejde? Hvad er det for en historie der ikke passer? Hvad er det der
ikke stemmer? Hvorfor lugter det?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-10-04 18:50

"Kodak" <kodak@mail.dk> skrev i en meddelelse

> denne serie af billeder lugter ...:
>
> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=106160
>
> det er ikke amatørarbejde ... og historien passer ikke
>
> der er noget der ikke stemmer - hvad ...................?

Undskyld jeg spørger, men hvad skulle der være galt med, at en amatør tager
sådan en serie billeder, det kan da sagtens passe, også med det udstyr han
påstår at have brugt.

MVH
Thomas

Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-10-04 18:57

"Kodak" <kodak@mail.dk> wrote in message

> denne serie af billeder lugter ...:
>
> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=106160

Jeg kan ikke se nogen billedserie. Andre, der ser det samme ?

Bo //

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-10-04 18:58

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev:

> Jeg kan ikke se nogen billedserie. Andre, der ser det samme ?

Ja fotokritik.dk er defekt og virker kun periodevis.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-10-04 19:14

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> wrote in message

> Jeg kan ikke se nogen billedserie. Andre, der ser det samme ?

Ja, jeg ser også "ingenting" som dig. Selv hvis jeg søger på billednummer,
får jeg en sk*de reklame for fotokritik.dk. Vælger jeg billedet via
fotografen, får jeg også den sk*de reklame, så nu har jeg opgivet.

Mit liv er vist for kort til fotokritik.dk...

Jeg så dog billedserien på TV2 her til aften. Øv. Jeg havde håbet på et
andet billede

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-10-04 19:26

Jens Bruun wrote:
> Jeg så dog billedserien på TV2 her til aften. Øv. Jeg havde håbet på et
> andet billede

Er man lidt medieluder ?

Men ok, det er da en fed fornemmelse... :)

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-10-04 19:30

> Er man lidt medieluder ?

Det troede "man", alle - eller ihvertfald de af os, der stiller billeder til
skue - i denne gruppe var, men jeg tager måske fejl?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-10-04 19:33

Jens Bruun wrote:
> Det troede "man", alle - eller ihvertfald de af os, der stiller billeder til
> skue - i denne gruppe var, men jeg tager måske fejl?

Ja ok

// Hans, der har haft billeder i et par aviser, og Øl Entusiasternes
// blad..
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-10-04 19:15

Bo Bjerre wrote:
> Jeg kan ikke se nogen billedserie. Andre, der ser det samme ?

Det er fordi der linkes forkert.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Pico

Dato : 28-10-04 23:15

Hans Joergensen wrote:

> Det er fordi der linkes forkert.

Det er der "sgu" altid til Fotokritik, dårligt site, får altid reklamen
for F...... gæt selv.
Pico

Fra : tlf:20682620

Dato : 28-10-04 08:24

Æv, jeg ville gerne se det, men jeg får også den åndsvage reklame - er der
nogen der kan poste et link der virker?

--M

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-10-04 20:33

Kodak wrote:

> Mr. Kodak

Hej mr. "Ko...", med mindre du har fået tilladelse til at anvende
dette navn, så bør du nok undlade dette, da det er et registreret
varemæke - og dette er blot ment som et venligt råd...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-10-04 20:48

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hej mr. "Ko...", med mindre du har fået tilladelse til at anvende
> dette navn, så bør du nok undlade dette, da det er et registreret
> varemæke - og dette er blot ment som et venligt råd...!

Der er intet illegalt i at kalde sig Mr. Kodak. Varemærkebeskyttelsen gælder
udelukkende i tilfælde hvor man benytter sig af navnet i kommercielt øjemed.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 00:32

Morten Wartou wrote:

> Der er intet illegalt i at kalde sig Mr. Kodak. Varemærkebeskyttelsen gælder
> udelukkende i tilfælde hvor man benytter sig af navnet i kommercielt øjemed.

Du sludrer, Kodak er ikke et naturligt forekommende navn eller ord,
det er et opfundet navn, og det er så unikt, at firmaet kan hævde
retten til det i enhver sammenhæng...!

MVH Niels Riis Ebbesen
--
Og morten wartou tæller kun for en 1/2 uerfaren debattør...!

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-10-04 07:15

> Du sludrer, Kodak er ikke et naturligt forekommende navn eller ord, det er
> et opfundet navn, og det er så unikt, at firmaet kan hævde retten til det
> i enhver sammenhæng...!

Hvorfor undersøger du ikke ting før du slynger påstande ud?

Et varemærke er udelukkende beskyttelse mod konkurrerende kommerciel brug,
som jeg skrev, beklageligt at du ikke blot accepterer fakta.

Patent- og Varemærkestyrelsens siger: "Varemærkeretten giver Dem eneret til
at benytte mærket. Andre må ikke anvende det samme eller et lignende mærke
for de samme eller lignende varer eller tjenesteydelser."

Det samme gør sig gældende i USA, og formodentlig også i ca. resten af
verden.

Med venlig hilsen,

Morten Canon Fuji Nikon Minolta Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 08:59

Morten Wartou wrote:

> Et varemærke er udelukkende beskyttelse mod konkurrerende kommerciel brug,
> som jeg skrev, beklageligt at du ikke blot accepterer fakta.

Et varemærke er beskyttet imod enhver form for misbrug og snyltning,
og selvfølgelig er det ikke lovligt, at vedkommende her på UseNet
kalder sig for Mr. Kodak.

UseNet er et offentligt og world-wide eksponeret medie, og du kan
ikke udelukke, at nye brugere kan misforstå situationen, så de
vildledes til at tro, at det er en officiel Kodak medarbejder, som
skriver her i gruppen.

MVH Niels Riis Ebbesen
--
Og morten wartou tæller kun for en 1/2 latterlig og uerfaren
debattør...!

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-10-04 10:32

> Et varemærke er beskyttet imod enhver form for misbrug og snyltning, og
> selvfølgelig er det ikke lovligt, at vedkommende her på UseNet kalder sig
> for Mr. Kodak.

Jeg fatter ikke at du bliver ved. Erfaringen burde efterhånden have vist
dig, at når jeg holder fast i en påstand, er det fordi jeg er klar over min
påstands rigtighed, samt at jeg faktisk har undersøgt sagen.

Jeg har lige ringet til Patent- og varemærkenævnet. Jeg har talt med en
jurist - efter først at have talt med en kundeserviceperson. Der er ABSOLUT
ingen tvivl - en privatperson kan IKKE krænke et varemærke på nogen som
helst måde, når det ikke benyttes i kommercielt øjemed - samme melding fra
kundeserviceperson og jurist! Læs desuden varemærkelovens paragraf 4.

> Og morten wartou tæller kun for en 1/2 latterlig og uerfaren
> debattør...!
Der er ingen grund til at mudderkaste.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 10:50

Morten Wartou wrote:

> Der er ingen grund til at mudderkaste.

Du skal ikke blande dig i, hvad jeg skriver i min signatur...

MVH Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-10-04 11:18

> Du skal ikke blande dig i, hvad jeg skriver i min signatur...
Jeg konstaterer blot at du mudderkaster, hvilket er uhyre useriøst i en
debat.

Hvordan var det forresten med varemærkerne? Kan du ikke bare sige: "ups, jeg
tog fejl" i stedet for dit sædvanlige umodne pjat? Du taber diskussion efter
diskussion, men nægter at erkende når du tager fejl.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Langgaard

Dato : 29-10-04 11:50

> [...]
>

> MVH Niels Riis Ebbesen
> --
> Og morten wartou tæller kun for en 1/2 latterlig og uerfaren

Hej

Hvis børn på 3 år kunne skrive, ville det være på niveau med ovenstående.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 11:56

Foto-oraklet langgaard har talt i tåger:
> Hvis børn på 3 år kunne skrive, ville det være på niveau med ovenstående.

Hva' blander du dig nu også i, hvad der står i min signatur...?

FUT:

MVH Niels Riis Ebbesen
--
Og langgaard tæller også kun for en 1/2 latterlig og uerfaren
debattør...!

Fra : Peter Rongsted

Dato : 29-10-04 11:19

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:
[snip]
>Der er ingen grund til at mudderkaste.

Morten

Du har selv startet mudderkastningen med din signatur.

Peter

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-10-04 11:22

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:
> [snip]
>
> Morten
>
> Du har selv startet mudderkastningen med din signatur.

Huhu? Det er da et direkte citat.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-11-04 02:45

Niels Riis Ebbesen skriblede og skrablede følgende:

> Et varemærke er beskyttet imod enhver form for misbrug og snyltning,
> og selvfølgelig er det ikke lovligt, at vedkommende her på UseNet
> kalder sig for Mr. Kodak.

Med andre ord, folk der hedder kodak må altså ikke bruger deres eget navn
jævnfør dit sludder?

Den lader vi lige stå et øjeblik!

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-11-04 02:44

> [...]

> Du sludrer, Kodak er ikke et naturligt forekommende navn eller ord,
> det er et opfundet navn, og det er så unikt, at firmaet kan hævde

Det er da helt ubeskriveligt som du kan vrøvle løs!

http://www.switchboard.com/bin/cgiqa.dll?SR=&MEM=1&QV=02A679814AF08E414E303203O01A5DE9FBCF78E4146CF3203O03A52C3DC0F78E41F0CF3203&LNK=14%3A21&F=&L=kodak&T=&S=&Z=&image1.x=24&image1.y=3

Det tog ca fem sekunder at fastslå, at der er mindst 37 mennesker i USA som
hedder kodak til efternavn!

Er der slet ingen grænser for dit ævl?

Claus

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-10-04 10:25

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev:

> Du sludrer, Kodak er ikke et naturligt forekommende navn eller
> ord, det er et opfundet navn, og det er så unikt, at firmaet kan
> hævde retten til det i enhver sammenhæng...!

Varemærkeloven:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010078229-REGL
§ 4. Indehaveren af en varemærkeret kan forbyde andre, der ikke har
dennes samtykke, at gøre erhvervsmæssig brug af tegn, hvis

Så endnu en gang tager du fejl.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-10-04 10:26

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev:

> Et varemærke er beskyttet imod enhver form for misbrug og
> snyltning, og selvfølgelig er det ikke lovligt, at vedkommende her
> på UseNet kalder sig for Mr. Kodak.

Jo det er fuldt ud lovligt. Til gengæld er din praksis med at beskylde
andre for lovovertrædelser uden de har gjort noget galt yderst tvivlsom
også juridisk set.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 11:11

Morten Bjergstrøm wrote:

> Jo det er fuldt ud lovligt. Til gengæld er din praksis med at beskylde
> andre for lovovertrædelser uden de har gjort noget galt yderst tvivlsom
> også juridisk set.

Sikke noget ævl, selvfølgelig er det ikke tilladt, at folk generer
div. varemærker, ved at benytte dem som navne her på UseNet.

Og det nytter ikke noget, at du blot henviser til en enkelt paragraf
i varemærkeloven, læs § 1., iflg. den har ejeren eneret til
varemærket, og den eneret gælder breddere end det der er præciseret
i § 4.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-10-04 11:34

> Sikke noget ævl, selvfølgelig er det ikke tilladt, at folk generer
> div. varemærker, ved at benytte dem som navne her på UseNet.

Det er fuldt ud lovligt at bruge vareærker når det ikke sker
erhvervsmæssigt. Det fremgår af lovgivningen og det fremgår af det svar
Morten Wartou har fået fra Patent- og varemærkestyrelsen (som ved mere
om dette emne end både du og jeg).

> [...]
> paragraf i varemærkeloven, læs § 1., iflg. den har ejeren eneret
> til varemærket, og den eneret gælder breddere end det der er

Du har ikke det fjerneste begreb om, hvad du snakker om. Dit problem
er, at du udplukker de ting du tror giver dig ret i den tro, at du kan
undlade at se på den samlede sammenhæng. Sådan fungerer tingene
naturligvis ikke.
Ydermere er dit problem at du ikke er klar over, hvordan dansk
lovgivning er opbygget, hvorfor du umuligt kan udtale dig om den.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 11:49

Morten Bjergstrøm wrote:

> Dit problem
> er, at du udplukker de ting du tror giver dig ret i den tro, at du kan
> undlade at se på den samlede sammenhæng.

Og dit problem er, at du ikke ser på, hvad der er af retspraksis på
området, og det handler om, at noget brug kan sidestilles med
erhvervsmæssig brug.

Men jeg kan da forelægge sagen for Kodak, jeg er temmelig sikke på,
at de straks vil gøre hvad der er nødvendig, for at få stoppet den
uberettigede brug af deres navn og varemærke...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-10-04 12:49

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Og dit problem er, at du ikke ser på, hvad der er af retspraksis på
> området, og det handler om, at noget brug kan sidestilles med
> erhvervsmæssig brug.
Dokumentation?

Jeg har til gengæld dette fra Patent- og Varemærkestyrelsen:

"Efter varemærkeloven kan indehaveren af en varemærkeret forbyde andre at
gøre erhvervsmæssig brug af mærket. Mærkeindehaveren kan derimod ikke
forbyde andres private brug af sit varemærke på Internettet. Fansider eller
hadesider er således som udgangspunkt ikke i strid med varemærkeloven."

> Men jeg kan da forelægge sagen for Kodak, jeg er temmelig sikke på,
> at de straks vil gøre hvad der er nødvendig, for at få stoppet den
> uberettigede brug af deres navn og varemærke...
Kodak har sikkert en juridisk afdeling et eller andet sted i verden, og før
de hyler op, undersøger de om der er tale om et lovbrud - det er normalt
sådan man undgår at brænde nallerne.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 29-10-04 17:16

Morten Wartou wrote:

> [...]
> hadesider er således som udgangspunkt ikke i strid med varemærkeloven."

Gad vide hvorfor Niels ikke svarer?

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 19:03

Rasmus Vestergaard Hansen [9000] wrote:

> Gad vide hvorfor Niels ikke svarer?

Fordi argumentet er ligegyldigt, de fleste firmaer ser meget
velvilligt på fan-sites.

Og hvis et hade-site misbruger et firmalogo/varemærke, så kan det
som regel stoppes, da et logo og er omfattet af ophavsretten.

I de tilfælde hvor firmanavnet blot skrives, så er der præcedens
for, at sitets ejere kan pålægges, at de på en fremtrædne plads skal
berigtige, at de ikke repræsenterer det pågældne firma, og at de
også skal oplyse, hvem der ejer varemærket.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-10-04 19:29

> Fordi argumentet er ligegyldigt, de fleste firmaer ser meget velvilligt på
> fan-sites.

Argumentet er ligegyldigt? Jeg forklarer dig hvordan dansk lov er på
området, det er ikke blot noget der står på en internetside, det er også
noget to personer hos Patent- og varemærkestyrelsen siger. Patent- og
varemærkestyrelsen er til for at hjælpe dem der har et varemærke de vil
passe på, og hvis de siger der INTET ulovligt er ved at Mr. Kodak kalder sig
Mr. Kodak, må det vel passe? Eller skulle de lyve, og gå direkte imod deres
klienter?

> Og hvis et hade-site misbruger et firmalogo/varemærke, så kan det som
> regel stoppes, da et logo og er omfattet af ophavsretten.

Nej, et logo er ikke nødvendigvis omfattet af ophavsretten - ret sjældent
faktisk. Fra Patent- og Varemærkestyrelsen: "Det er udgangspunktet i den
varemærkeretlige teori, at et varemærke, der er skabt med henblik på at
skulle fungere som et erhvervsmæssigt kendetegn for en virksomheds varer,
ikke er ophavsretligt beskyttet. Det er den almindelige antagelse i dansk
ret, at sådanne almindelige varemærker generelt ikke opfylder ophavsrettens
krav om originalitet."

> [...]
> de ikke repræsenterer det pågældne firma, og at de også skal oplyse, hvem

Dokumentation?

Det kan være du er vant til at kunne slynge om dig med uunderbyggede
påstande rundt omkring - men hér på internettet risikerer man at støde på
folk som ved bedre, og kan dokumentere deres påstande. Beklager.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 20:30

Morten Wartou wrote:

> Nej, et logo er ikke nødvendigvis omfattet af ophavsretten - ret sjældent
> faktisk.

Du kan godt revidere din opfattelse, et logo er artwork, og
selvfølgelig er et logo omfattet og beskyttet af ophavsretten, der
eksisterer i hundredevis af sager, hvor folk er blevet dømt for at
lave et logo, der bare minder en lille smule om et andet firmas logo...

MVH Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-10-04 20:43

> [...]
> hundredevis af sager, hvor folk er blevet dømt for at lave et logo, der
> bare minder en lille smule om et andet firmas logo...

Min opfattelse? Jeg mener da jeg dokumenterede det for dig? Men det blev væk
i dit svar. Ligesom alle de andre punkter. Nå, jeg gengiver det lige igen:
[...]

Jeg har endnu ikke set een eneste dokumenteret påstand fra dig i denne
debat. Jeg har ikke behov for at få ret, og jeg synes debatniveauet falder
til børnehaveniveau når du blander dig i en diskusison, men jeg synes det er
meget vigtigt at dine løse og uunderbyggede påstande ikke får lov at stå
uimodsagt hen. Du har allerede vildledt så alt rigeligt i denne gruppe, du
beskylder folk for det ene og det andet, anklager personer for at begå
lovbrud, og kommer med injurierende udtalelser.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 21:39

Morten Wartou wrote:

> Du har allerede vildledt så alt rigeligt i denne gruppe, du
> beskylder folk for det ene og det andet, anklager personer for at begå
> lovbrud, og kommer med injurierende udtalelser.

Selvfølgelig er det ikke tilladt, at en person i en fotogruppe på
UseNet bruger navnet "Kodak", vekommende giver jo det indtryk, at
han/hun repræsenterer det pågældne firma...

Og nu er jeg efterhånden træt af at høre på dit ævl og bævl, så fra
nu af er du termineret...

MVH Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-10-04 21:45

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> han/hun repræsenterer det pågældne firma...
> Og nu er jeg efterhånden træt af at høre på dit ævl og bævl, så fra

Hvorfor kommer jeg til at tænke på Henning Primdahl?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-10-04 08:50

Morten Wartou wrote:

> Hvorfor kommer jeg til at tænke på Henning Primdahl?

Hjertelig til lykke, Morten. Du er så vidt jeg ved den første på NG der
har opnået denne overvældende ære.
Mvh
Ole

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 10:21

> Hjertelig til lykke, Morten. Du er så vidt jeg ved den første på NG der
> har opnået denne overvældende ære.

Jeg føler mig også meget stolt. Her er forresten et citat fra tidligere
indlæg af NRE:

"Kill-filteret smadrer ens overblik over debatten, og det bruges for
meste kun som en "teater effekt", når barnlige sjæle lige skal
proklamere, at de har puttet den eller den i deres kill-filter."

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-10-04 10:42

Morten Wartou wrote:

> [...]
> meste kun som en "teater effekt", når barnlige sjæle lige skal
> proklamere, at de har puttet den eller den i deres kill-filter."

Ja, jeg overvejede at nævne hvordan han tidligere har spredpisset på de,
der kill-filtrede ham
Mvh
Ole

Fra : Niels Boegh

Dato : 29-10-04 23:03

> [...]
> han/hun repræsenterer det pågældne firma...
>
> Og nu er jeg efterhånden træt af at høre på dit ævl og bævl, så fra nu

Din argumentationsevne er underudviklet i forhold til at deltage i
diskussionsgrupper.

Niels

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-04 23:50

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Selvfølgelig er det ikke tilladt, at en person i en fotogruppe på
> UseNet bruger navnet "Kodak", vekommende giver jo det indtryk, at
> han/hun repræsenterer det pågældne firma...

LOL. Hvem har det indtryk?
Har du?

Så er du ligeså dum, som jeg har indtrykket af.

mvh

carsten riis

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-10-04 11:57

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev:

> Og dit problem er, at du ikke ser på, hvad der er af retspraksis
> på området, og det handler om, at noget brug kan sidestilles med
> erhvervsmæssig brug.

Du aner åbentlyst ikke hvad du udtaler dig om. Få dig en snak med din
advokat. Han kan sikkert give dig et grundlæggende kursus i jura.

> Men jeg kan da forelægge sagen for Kodak, jeg er temmelig sikke
> på, at de straks vil gøre hvad der er nødvendig, for at få stoppet
> den uberettigede brug af deres navn og varemærke...

Kodak hverken kan eller vil gøre noget.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-04 12:07

Morten Bjergstrøm wrote:

> Kodak hverken kan eller vil gøre noget.

Kan du ikke bare lade ham kontakte Kodak.

Så skriver han da ikke herinde i mellemtiden.

mvh

Carsten Riis

Fra : Thomas Corell

Dato : 29-10-04 13:35

Carsten Riis wrote:

> Kan du ikke bare lade ham kontakte Kodak.

Firmaet "Kodak" eller skribenten "Kodak" ? :)

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 14:27

Thomas Corell wrote:

> Firmaet "Kodak" eller skribenten "Kodak" ? :)

Jeg går da ud fra, at det er firmaet "Kodak", som skriver her i
gruppen, men det er måske en som snylter på navnet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-10-04 13:32

Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev:

> Kan du ikke bare lade ham kontakte Kodak.

Du har ret Carsten - det er bare svært at lade hans udsagn stå
uimodsagt.

> Så skriver han da ikke herinde i mellemtiden.

Så heldige kan vi nok ikke være.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carsten Rasmussen

Dato : 28-10-04 22:02

Jeg er glad for at høre at du ikke synes at mine billeder er amatørarbejde,
Jeg synes nemlig også selv at jeg har taget nogle glimrende billeder. Hvad
er det for en historie du referer til? og hvad er det du mener ikke stemmer?

Hilsen Carsten

Fra : Carsten Rasmussen

Dato : 28-10-04 22:07

Det korrekte link til mit billede er iøvrigt:
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=106160

/CR

Fra : Anders F

Dato : 28-10-04 22:39

> Det korrekte link til mit billede er iøvrigt:
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=106160

Argh! Jeg får stadig kun reklamen

/Anders

Fra : Pico

Dato : 28-10-04 23:17

Anders F wrote:
> "Carsten Rasmussen" <JustMe(REMOVETHIS)1111@hotmail.com> wrote in
> message news:clrn1s$1id2$1@news.cybercity.dk...
>
> Argh! Jeg får stadig kun reklamen

Det er du ikke ene om ;-( Jeg forstår ikke at dem der gerne vil vise
deres billeder bruger FotoKritik.dk
Pico

Fra : tlf:20682620

Dato : 28-10-04 11:49

me2

Fra : Thomas Mårlund

Dato : 29-10-04 19:38

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message
> "Carsten Rasmussen" <JustMe(REMOVETHIS)1111@hotmail.com> wrote in message
>
> Argh! Jeg får stadig kun reklamen

CTRL + F5 hjalp her

/Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 20:34

Thomas Mårlund wrote:

> CTRL + F5 hjalp her

Ja jeg har også fået det at se, efter en CTRL + reload, og det er
rigtig pænt lavet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders F

Dato : 29-10-04 21:00

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message
> "Carsten Rasmussen" <JustMe(REMOVETHIS)1111@hotmail.com> wrote in message

Fed montage =)

/A

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 00:07

Carsten Rasmussen wrote:

> Det korrekte link til mit billede er iøvrigt:
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=106160

Det link virker heller ikke, siden kommer fint frem, men der hvor
dit billede burde sidde, der er en dum reklame for fotokritik.

Men jeg kan sagtens se alle de kommentarer billdet har fået, så
fotokritik's webmoster er nok bare blevet sur over, at vi her på
UseNet skriver noget negativt om hans site, så han har programeret
et eller andet, der lave kage i den, når usenet er referer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-10-04 06:51

In article <41817B94.9070603@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> UseNet skriver noget negativt om hans site, så han har programeret
> et eller andet, der lave kage i den, når usenet er referer...

Han kan som vel, ligesom dig, ikke lide dybe links.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 08:41

Povl H. Pedersen wrote:

> Han kan som vel, ligesom dig, ikke lide dybe links.

Der er vist noget du har misforstået, jeg har ikke ytret noget om,
at jeg er imod dybe links, jeg har derimod sagt, at jeg ikke vil
acceptere hot-links eller hijacking, hvor mine billeder hentes fra
min server, og vises på andres hjemmesider...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 29-10-04 09:12

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Der er vist noget du har misforstået, jeg har ikke ytret noget om,
> at jeg er imod dybe links, jeg har derimod sagt, at jeg ikke vil
> acceptere hot-links eller hijacking, ...

Kært barn får nye navne ;)

> ...hvor mine billeder hentes fra
> min server, og vises på andres hjemmesider...

Det er jo præcis det der menes med "dybe links" ;)

--
Don't waste space

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 29-10-04 09:33

Thomas Corell wrote:

> Det er jo præcis det der menes med "dybe links" ;)

Nej.

http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_linking
http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_linking

Fra : Thomas Corell

Dato : 29-10-04 10:09

Toke Eskildsen wrote:
> Thomas Corell wrote:
> Nej.

Jeg kravler tilbage under min sten..

--
Don't waste space

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 29-10-04 08:48

Niels Riis Ebbesen skrev:
> Det link virker heller ikke, siden kommer fint frem, men der hvor
> dit billede burde sidde, der er en dum reklame for fotokritik.

Prøv og rens jeres cache. Det er browseren der husker det oprindelige
reklame-billede, som fotokritik.dk viste da I gik den "fejle" vej ind.

Det gjorde tricket her... :)

--
Dennis Skærup Højlund Andersen
http://euph.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 09:14

Dennis Skærup Højlund Andersen wrote:

> Prøv og rens jeres cache. Det er browseren der husker det oprindelige
> reklame-billede, som fotokritik.dk viste da I gik den "fejle" vej ind.

Nej det virker ikke, jeg har en så kraftig forbindelse, at jeg kører
helt uden cache...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-10-04 09:27

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Nej det virker ikke, jeg har en så kraftig forbindelse, at jeg kører
> helt uden cache...

Har du prøvet ? ;)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 09:47

Hans Joergensen wrote:

> Har du prøvet ? ;)

Ja nu har jeg prøvet, og det gør ikke nogen forskel...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 29-10-04 10:12

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Nej det virker ikke, jeg har en så kraftig forbindelse, at jeg kører
> helt uden cache...

Er din forbindelse hurtigere end læsning fra din harddisk ? Og er du
garanteret en forbindelse til alt på Internettet der er hurtigere end
din harddisk ? ;)

Nå.. det er ikke OT (on-topic), så vælg en fut, hvis vi skal fortsætte
dette emne.

--
Don't waste space

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-10-04 10:13

Thomas Corell wrote:
> Er din forbindelse hurtigere end læsning fra din harddisk ? Og er du
> garanteret en forbindelse til alt på Internettet der er hurtigere end
> din harddisk ? ;)

Husk på at Niels bruger en Mac, de er lidt underlige

// Hans, der ikke er ude på at starte en flamewar, og derfor EOD'er
// med det samme
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 10:46

Thomas Corell wrote:

> Er din forbindelse hurtigere end læsning fra din harddisk ? Og er du
> garanteret en forbindelse til alt på Internettet der er hurtigere end
> din harddisk ? ;)

Næ selvfølgelig er min forbindelse ikke hurtigere end læsning fra en
harddisk, men jeg går ikke ind på en hjemmeside for at se på en
gammel version, der er hentet fra min disk-cache...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 29-10-04 10:52

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Næ selvfølgelig er min forbindelse ikke hurtigere end læsning fra en
> harddisk, men jeg går ikke ind på en hjemmeside for at se på en
> gammel version, der er hentet fra min disk-cache...

Hvis din browser opfører sig på den måde, kan jeg godt forstå dig, men i
så fald vil jeg mene at din browser er defekt/fejlbehæftet.

Den bør som det første kontrollere om det pågældende content i cachen er
samme version som på serveren, inden den gør brug af det.

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-04 11:20

Thomas Corell wrote:

> [...]
>
> Den bør som det første kontrollere om det pågældende content i cachen er
> samme version som på serveren, inden den gør brug af det.

Hmmm... problemet ligger ikke i browseren, der er derimod mange
web-servere som ikke oplyser- eller oplyser fejlagtig tid og dato på
de dokumenter, som browseren requester.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-10-04 11:37

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Hmmm... problemet ligger ikke i browseren, der er derimod mange
> web-servere som ikke oplyser- eller oplyser fejlagtig tid og dato på
> de dokumenter, som browseren requester.

Det problem har jeg aldrig oplevet? (ud over med fotokritik altså;)

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-10-04 10:53

> Næ selvfølgelig er min forbindelse ikke hurtigere end læsning fra en
> harddisk, men jeg går ikke ind på en hjemmeside for at se på en gammel
> version, der er hentet fra min disk-cache...

En internetbrowser undersøger om der er kommet en nyere version, så det er
noget sludder. Jeg havde glæde af diskcache selv da jeg sad på en
internetforbindelse der var begrænset af det 100 Mbit netkort der sad i
maskinen. I dag har jeg en 2,3 mbit (hver vej), og har naturligvis stadig
glæde af min cache.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Carsten Rasmussen

Dato : 29-10-04 09:19

Der er ikke noget galt med fotokritik, det fungerer fint, Martin har
åbenbart lavet det så der ikke kan linkes direkte til billederne

Når man går ind den rigtige vej, så virker det fint, både via fotografens
navn og via billedeoversigten

Virker det derimod ikke, så er det som Dennis skriver at jeres cache husker
billedet som da inde via det direkte link

/CR

Fra : tlf:20682620

Dato : 28-10-04 19:17

Hej Carsten,

Kan du ikke smide billedet et sted hvor jeg kan se det? - Jeg kan ikke se
det på fotokritik - jeg får bare en dum reklame.

--Michael