Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet uge 44 - (Skriv dit navn)
Fra : PH

Dato : 28-10-04 14:00

Emnet er "Produktbillede"
Et billede af et produkt til katalog eller i bedste fald et lækkert kampagnebillede,
der får mig til at styrte ud og købe produktet.
Komponer evt. en tittel eller et slogan, hvis billedet ikke taler for sig selv.

Jeg glæder mig til at se hvad i har fået i kassen.
...... eller får i kassen........ det kan nås endnu.

Retningslinier for fotostafetten/den bundne opgave:
http://www.fotolog.dk/dk-fritid-foto/fotostafet.htm

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Fra : Erik W.

Dato : 28-10-04 15:13

"PH" skrev i news:4180ef03$0$86996$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> der får mig til at styrte ud og købe produktet.
> Komponer evt. en tittel eller et slogan, hvis billedet ikke taler for sig

Jamen jeg er da klar med et produkt, som vil kunne gøre mig velhavende.
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-197

Billedet er taget i haven med mit gamle Olympus 1400XL Dslr kamera. Det
gjorde jeg selvfølgelig for at kunne fremvise mit 10D med min nyindkøbte
Bigma. Olympusen kan nok ikke hamle op med mit nye kamera i billedkvalitet,
men jeg går alligevel ikke efter at vinde
Billedet er taget udendørs i gråvejret med fillflash. Baggrunden er en
uldplaid lagt over en havebænk. Jeg har sænket billedet en anelse i
højlysene og trukket lidt i skyggerne for at få tegning i objektivets sorte
overflade. Jeg har desuden tilføjet et Lensflare filter. Det er tilført
hele billedet og jeg går derfor ud fra, at det holder sig lige inden for
reglerne.

Prisen i annonceteksten er for internationale kunder. Folk her i gruppen kan
naturligvis købe produktet billigere. For en lille femhundredekroner seddel
vil jeg håndlave hver enkelt bouncer. Hvis folk synes prisen er lidt høj kan
jeg oplyse at langt størztedelen af prifen går til mazerialer og at der kun
kan lasves to bounzerrre for fer flasdeWhisssky.

Mvh Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-10-04 16:39

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote in message

> Jamen jeg er da klar med et produkt, som vil kunne gøre mig
> velhavende. http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-197

Du skulle ikke have drukket indholdet af flasken først. I din brandert har
du byttet om på ugerne - det er først i næste uge, emnet er "Humor"

Nå, men lidt - faktisk meget lidt - mere seriøst:

Jeg finder dit billede sjovt og opfindsomt. Billedkvaliteten er i denne
sammenhæng sekundær og jeg har fuld forståelse for, at du godt vil have lov
til at flashe Big'ma. Der er kun to ting, jeg kan sætte en finger på: 1)
Remmen skulle enten have været helt afmonteret eller også lagt lidt bedre
til rette, så den ikke gled ud af billedet og 2) Kunne du ikke have fundet
en pænere modlysblænde? Den er simpelthen for grim

> [...]
> folk synes prisen er lidt høj kan jeg oplyse at langt størztedelen af
> prifen går til mazerialer og at der kun kan lasves to bounzerrre for

Du laver ikke en Royal Salute luksusudgave? Jeg ville jo nok have valgt en
enkeltstyksmodel af bouncer-råmaterialet, if you get my drift...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-10-04 09:33

Jens Bruun wrote:
> til rette, så den ikke gled ud af billedet og 2) Kunne du ikke have fundet
> en pænere modlysblænde? Den er simpelthen for grim

Det er den orginale modlysblænde til Sigma'en, og den ser sikkert
sådan ud fordi den skal give plads til 50mm.

Er der ikke modlysblænde med som standard til alle gode objektiver ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 12:50

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kampagnebillede,
> selv.
>
> Jamen jeg er da klar med et produkt, som vil kunne gøre mig velhavende.

He. Alternativ tekst du har lavet. :) Billedvinklen er lidt kedelig synes
jeg, til sådan et pow-wow-hi-tec-bouncer-billede bør der nok være lidt mere
pow-wow-hi-tec over det. Det er også som om det bliver meget fladt med den
baggrund - jeg synes der mangler en definition af rummet, om du forstår...
:)

Men absolut sjov idé. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : max

Dato : 30-10-04 17:44

"Erik W."
> Jamen jeg er da klar med et produkt, som vil kunne gøre mig velhavende.
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-197
>
> Mvh Erik

Jamen altså alle de dejlige flasker, det er jo lige mit mærke, så jeg
syns sefølig det er næsten et mesterværk, saksen og tjaepen kunne jeg
godt have undværet, hehe, så kinky er jeg ikke, men det skal måske
læses som en rebus..??? Sjovt billede.. -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 00:40

> [...]
> kun
> kan lasves to bounzerrre for fer flasdeWhisssky.

Hej Erik

Hvorfor får jeg aldrig den idé med at drikke whisky mens jeg fotograferer
(kan det have noget at gøre med, at jeg som regel kører rundt?). Nå,
Glenfiddich'en står i hvert fald og smiler til mig nu
Jeg er enig i, at billedevinklen måske ikke er den mest interessante, men
kan godt følge dit valg i, at vise bounceren på den måde, det gør, at andre
vinkler er svære, især hvis du vil have lens-flare-effekten. Den er jeg så
ikke så vild med, men det er jo en smagssag

MVH
Thomas

Fra : PH

Dato : 31-10-04 17:11

> [...]
> Bigma. Olympusen kan nok ikke hamle op med mit nye kamera i billedkvalitet,
> men jeg går alligevel ikke efter at vinde

Det gælder heller ikke om at vinde ..... men om at være med
iøvrigt lå du på en klar førsteplads i et par timer

> [...]
> overflade. Jeg har desuden tilføjet et Lensflare filter. Det er tilført
> hele billedet og jeg går derfor ud fra, at det holder sig lige inden for

Du har jo mange produkter med på billedet
Med udgangspunkt i at det er bouncer'en, der skal sælges synnes jeg
at produktet forsvinder bag ved din lensflare. Måske kunne du stille et ekstra eksemplar
foran kameraet.
uldplaiden er lidt grumset at se på .....
Whisssky kan jeg godt lide ...men ved ikke lige hvad den laver der ?
Saks og tape bidrager ikke til produktets troværdighed
Lyset er fint og billedet ville sikkert også være bedre hvis du havde taget det med 10D.

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-10-04 20:11

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-198

For yngre mennesker: dette er en pladespiller :)

En Michell Gyro med en Rega RB-300 arm. Dejligt spilleværk.

Kurverne er kørt ud i ekstremerne, og jeg er helt sikker på der nok er nogen
der skal synes det også er ekstremt grimt. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kell Christensen

Dato : 28-10-04 21:08

Morten Wartou <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-198
>
> For yngre mennesker: dette er en pladespiller :)
>
> En Michell Gyro med en Rega RB-300 arm. Dejligt spilleværk.

Gyro og gyro - ka' den spille 78'ere?

Kell

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 12:40

"Kell Christensen" <4200slet@c.dk> skrev i en meddelelse

> Gyro og gyro - ka' den spille 78'ere?

Ja, med lidt modifikationer. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : max

Dato : 30-10-04 17:31

4200slet@c.dk (Kell Christensen) wrote in message news:<1gme03s.ys9n01p8sw5mN%4200slet@c.dk>...

> Gyro og gyro - ka' den spille 78'ere?
>
> Kell

Billedt har en sjov blanding af high tech og old tech feeling, fræk
teknik og beskæring, men det er ikke lige mig - ellers er det
udemærket. -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-10-04 11:17

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-198

Utraditionelt løsningsforslag, må man vel sige? Jeg synes rigtig godt om
det, og synes, du er sluppet godt fra det tekniske. Eneste ankepunkt må
være, at de unge nu har endnu sværere ved at forstå, hvordan vi "gamle" var
i stand til at lytte til musik dengang

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 12:40

> [...]
> det, og synes, du er sluppet godt fra det tekniske. Eneste ankepunkt må
> være, at de unge nu har endnu sværere ved at forstå, hvordan vi "gamle"

Ja, utraditionelt. Det behøver jo ikke alt sammen være traditionelt. :) Det
er en relativt ny pladespiller - og der sælges faktisk en del pladespillere
i dag, LP-salget er stigende, da folk har indset de lyder bedre end CD'er.
Nå, der kom jeg vist over i noget propaganda. ;)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 00:33

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kurverne er kørt ud i ekstremerne, og jeg er helt sikker på der nok er
> nogen der skal synes det også er ekstremt grimt. :)

Hej Morten.

Nå, det er sådan en pladespiller ser ud Nej pjat, tror nok de gamle
havde en, da jeg var knægt, hehe.
Jeg kan godt lide din idé med at lave det helt anderledes af hvad man
forventer, det giver en god POW-effekt. Men synes alligevel ikke den holder
helt, det virker hurtigt for abstrakt til min smag. Men eftersom det er et
produktskud, så må formålet vel være at tiltrække opmærksomhed, og det gør
det

MVH
Thomas

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-10-04 00:42

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> holder helt, det virker hurtigt for abstrakt til min smag. Men
> eftersom det er et produktskud, så må formålet vel være at tiltrække

Pladespillere hører nutiden til, der er bare ikke så mange der ved det. Man
har jo bildt folk ind at CD'er er bedre. :) Hov, propaganda igen... :)

En Michell Gyro SE i sig selv er nærmest et abstrakt kunstværk, og det er
det specielle design sammen med det analoge jeg har prøvet at fremhæve. :)
Jeg faldt pladask for den da jeg så den første gang, og kastede straks en
mindre formue efter den.
http://www.michell-engineering.co.uk/pic/tur/michell_gyrose.jpg - sådan ser
den ud uden POW-effekt. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : PH

Dato : 31-10-04 17:15

> [...]
>
> Kurverne er kørt ud i ekstremerne, og jeg er helt sikker på der nok er nogen
> der skal synes det også er ekstremt grimt. :)

Fint billede
Jeg kan godt lide vinklen og beskæringen.
Det ligner noget der bare bliver ved og ved ..... og aldrig går i stykker.

Fra : Kell Christensen

Dato : 28-10-04 21:08

> Emnet er "Produktbillede"

Så er der et par gamle flasker og noget glas...

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-199

Hilsen Kell

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-10-04 11:22

"Kell Christensen" <4200slet@c.dk> wrote in message

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-199

Det gamle stykke glas havde fortjent udelt opmærksomhed. Altså: Væk med de
to boblevine og bregnen. Jeg ved ikke, om din hvidbalance er valgt med
velberåd hu, men jeg finder den lidt for gul. Ellers et sjovt billede med en
god historie (og her tænker jeg på det gamle objektiv, som jeg får helt lyst
til at røre ved og undersøge nærmere).

Fra : Kell Christensen

Dato : 30-10-04 12:51

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Det gamle stykke glas havde fortjent udelt opmærksomhed. Altså: Væk med de
> to boblevine og bregnen.
OK - dem kyler vi ud.
> [...]
> god historie (og her tænker jeg på det gamle objektiv, som jeg får helt lyst

Ja, det var inden man brugte plastic til objektiver og linser.
Her med påsat indstiksblænde f:100.
Du velkommen til at røre, hvis du passerer Slagelse.

Iøvrigt en tung sag mere på
http://home1.stofanet.dk/kell4200/tessar/

Kell

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 12:45

"Kell Christensen" <4200slet@c.dk> skrev i en meddelelse

> Så er der et par gamle flasker og noget glas...
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-199

Jeg synes det noget rodet og meget "opstillet", og jeg kan ikke helt se hvad
der er centrum i billedet... Men et dejligt objektiv er det i hvert fald -
eller er det en kikkert? :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kell Christensen

Dato : 30-10-04 12:51

Morten Wartou <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

> eller er det en kikkert? :)

Måske med lidt modifikationer. :)

Kell

Fra : max

Dato : 30-10-04 17:29

4200slet@c.dk (Kell Christensen) wrote in message news:<1gmdzyy.2qlctpnl1b9cN%4200slet@c.dk>...

> Så er der et par gamle flasker og noget glas...
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-199
>
> Hilsen Kell

Narhj de flasker ser sku fristende ud - hehe, men sammenhængen mellem
bregnen, den gamle kobber objektiv og Frexineten.. hmm.. Egentlig er
det ok, jeg kan bare ikke overhovedet li den store sorte plamage i
forgrunden,uha den er rigtig grim.. -max-

Fra : Kell Christensen

Dato : 30-10-04 20:19

max <ma22x@hotmail.com> wrote:

> [...]
> bregnen, den gamle kobber objektiv og Frexineten.. hmm.. Egentlig er
> det ok, jeg kan bare ikke overhovedet li den store sorte plamage i

Det er jo objektivdækslet - i pap, skind og plys - men jeg må nok
hellere glemme al det tilbehør næste gang.

Flaskerne - det er sån' noget med bobler og brus og det er ikke lige mig
- så nu har de stået på en hylde i over 12 år!
Jeg bytter gerne lige over med rødvin (samme årgang)

Kell

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 00:31

"Kell Christensen" <4200slet@c.dk> skrev i en meddelelse

> Så er der et par gamle flasker og noget glas...
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-199

Hej Kell.

Interessant opstilling du har lavet. Boblevinen kan jeg ikke lide smagen af,
men synes faktisk flaskerne kunne være et studie i sig selv, de har en flot
form og ser godt ud med den matte overflade.
Objektivet er også spændende, jeg ville nok udelade den lenscap der ligger i
forgrunden. Samtidig er jeg lidt i tvivl om bregnen. Den giver nogle andre
farver, for ellers havde billedet været lige så fedt i sort/hvid uden den,
men på den anden side, så synes jeg potten den står i er lidt generende.

MVH
Thomas

Fra : PH

Dato : 31-10-04 17:23

> Så er der et par gamle flasker og noget glas...
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-199

øøhh ..... jeg ved ikke om det er flaskerne eller glasset der er produktet her.
ud fra teksten gætter jeg på at det er glasset.
Og det synnes jeg tager sig rigtig godt ud med lys og skarphed.
Flaskerne og brejnen tilføjer unødvendigt rod til billedet.
Jeg kunne godt undvære det gule skær på billedet.

Fra : N/A

Dato : 29-10-04 09:39

Fra : Erik W.

Dato : 29-10-04 09:39

Casper kan du ikke svare på mit indlæg
news:4180fe7d$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk så diskussionen kommer til
at ligge i den rigtige tråd. Ellers bliver det frygteligt uoverskueligt,
når de andre begynder at poste deres løsningsforslag.
Du kan evt cancle dette indlæg.

Mvh Erik

Fra : Casper

Dato : 29-10-04 14:53

On Fri, 29 Oct 2004 10:39:08 +0200, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>at ligge i den rigtige tråd. Ellers bliver det frygteligt uoverskueligt,
>når de andre begynder at poste deres løsningsforslag.

Jo selvfølgelig... beklager, det var en smutter...

Casper

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 30-10-04 00:12

Nu vil jeg da også lege med igen. Jeg har været igang med at lege med det
gamle Nikon F2S, så det her er hvad det er blevet til.

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-200

Billedet er taget med et Nikon D70 og en Micro-Nikkor AI-S 55/2,8. EXIF er
1/60, f/8, ISO 200. Billedet er belyst af to halogenlamper og ikke andet.

MVH
Thomas

Fra : Kell Christensen

Dato : 30-10-04 11:09

Thomas Pedersen <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-200

Det var godt Thomas - så er vi da oppe på 4 fotos.

Kell

Fra : max

Dato : 30-10-04 17:36

4200slet@c.dk (Kell Christensen) wrote in message news:<1gmgxlo.1qmgf22rifeoN%4200slet@c.dk>...

> Det var godt Thomas - så er vi da oppe på 4 fotos.
>
> Kell

Et dejligt gammelt kamers, tror det hedder F2s..?? Teknisk ok og lige
ud a landevejen pack shot, ville måske have valgt en anden baggrund
til dette objekt, det ligner for meget det det er gulv brædder..
Ellers nydeligt. -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 00:22

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud a landevejen pack shot, ville måske have valgt en anden baggrund
> til dette objekt, det ligner for meget det det er gulv brædder..

Hej Max.

Du er dælme ikke let at snyde, det ER gulvbrædder. Vidste ikke helt om jeg
ville smide det i den våde løv der er her i landet i disse dage Jeg er
lidt forsigtig med det, selvom det sikkert kan tåle en ret hårhændet
behandling.

MVH
Thomas

Fra : max

Dato : 31-10-04 17:28

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message news:<4184220f$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> ville smide det i den våde løv der er her i landet i disse dage Jeg er
> lidt forsigtig med det, selvom det sikkert kan tåle en ret hårhændet

Uuh jeg er naesten i meditativ tilstand - mut favoritkamera og lle de
flasker spiritus de andrehar postet,, damn det er et hindu tastatur,
tasterhe hoppoer rundt.. put hej.. mac

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-10-04 11:14

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-200

Du har fået meget ud af lidt. Den gamle Nikon tager sig ud fra sin bedste
side, dybdeskarpheden er perfekt, og træet er en ganske god baggrund.
Slagskyggen til højre generer en lille-bitte smule, men det er en bagatel.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 00:24

> [...]
> side, dybdeskarpheden er perfekt, og træet er en ganske god baggrund.
> Slagskyggen til højre generer en lille-bitte smule, men det er en bagatel.

Hej Jens.

Takker for ordene. Jeg prøvede faktisk at bløde slagskyggerne op med både
hvide reflektore og justere lyset fra de to lamper, men jeg kunne ikke
slippe af med dem Kom forresten til at bruge kameraet idag, de andre der
var der mente det larmede som ind i h......., hvorimod jeg synes det lød for
fedt, hehe

MVH
Thomas

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 12:42

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1/60, f/8, ISO 200. Billedet er belyst af to halogenlamper og ikke andet.

Dejligt varmt billede - men skyggerne synes jeg ikke er særligt heldige.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 00:25

> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Dejligt varmt billede - men skyggerne synes jeg ikke er særligt heldige.

Hej Morten.

Takker for ordene. Som jeg også skrev til Jens, forsøgte jeg at fjerne
slagskyggerne ved brug af reflektore og justering af de to halogenlamper,
men jeg er ikke altid lige heldig

MVH
Thomas

Fra : PH

Dato : 31-10-04 17:39

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-200
>
> Billedet er taget med et Nikon D70 og en Micro-Nikkor AI-S 55/2,8. EXIF er
> 1/60, f/8, ISO 200. Billedet er belyst af to halogenlamper og ikke andet.

Jeg begynder at få en mistanke om at der befinder sig et par fotografer i denne gruppe

Skarpt og fint lys
Jeg kunne også ønske en anden bagrund og lidt blødere skygger

Fra : Kell Christensen

Dato : 31-10-04 19:26

PH <send@ejspam.dk> wrote:

> Jeg begynder at få en mistanke om at der befinder sig et
> par fotografer i denne gruppe

Så, så, nu skal vi jo heller ikke overdrive....

Kell

Fra : Froggy

Dato : 31-10-04 09:14

In news:PH <send@ejspam.dk> typed:
> [...]
> kampagnebillede, der får mig til at styrte ud og købe produktet.
> Komponer evt. en tittel eller et slogan, hvis billedet ikke taler for
Uh, det er skidt med kun 4 billeder, så jeg vover pelsen trods elendige
"atelierforhold" (håber at få gjort noget ved det i løbet af kort tid).
Det eneste jeg havde at gøre med var et gammelt ridset lysbord, 1
skrivebordslampe og en 150w arbejdslampe. (Godt, at der ikke var nogen,
der så mig mens jeg knipsede billedet svingende på et ben på en stol
med kameraet i den ene hånd og arbejdslampen i den anden for at undgå de
værste reflekser i den blanke bordplade.

Jeg fik vist ikke skrevet de rigtige tekster ind i fotolog - kan man
rette efter upload?
Nå, pyt ... I får oplysningerne her:
© Johnna Nonboe
Billledets data:
1/125 sec.
f/2.8
ISO 80
Roteret 2 grader og beskåret, Fill flash, USM og autofarvekorrigering i
Photoshop Elements 2.0.

Jeg har meget svært ved at bedømme billedets farvetone og lysstyrke på
min nye fladskærm - så gode råd modtages med glæde - jeg skal jo lære at
se farverne og lyset på en ny måde.

OT: De meget mørke billeder, som jeg 'primede' med for et stykke tid
siden ser umiddelbart pæne ud på min skærm, men jeg har nu forsøgt at
gøre dem "se-venlige" for alle - så kommentarer modtages med glæde (også
m.h.t. den tætte beskæring - klik på billederne, så kommer
originalbilledet frem til sammenligning) - de nye forsøg kan findes på:
http://home.no/sjov/2004-10-2/

--
Froggy
Are you kidding.

Fra : Kell Christensen

Dato : 31-10-04 09:26

Halløjsa

- så kom der dog noget spændende!

Jeg skulle lige til at lave en fælles dom (nekrolog) over uge 44,
og så ser jeg denne sprudlende ide - brawo.

Tænk nu ikke på farvetone og al det der- det er iden der tæller.

Vi andre kan så bruge de lange vinteraftener til lidt
reklamefotografi-øveri....

Dog et lille spørgsmål: Er det dobbeltklæb du har under glas/flasker?

Til lykke

Kell

Fra : Froggy

Dato : 31-10-04 09:41

In news:Kell Christensen <4200slet@c.dk> typed:
> [...]
> reklamefotografi-øveri....
>
> Dog et lille spørgsmål: Er det dobbeltklæb du har under glas/flasker?

Takker ærbødigst for de flotte ord

Nej, der er ikke brugt nogen hjælpemidler, flaskerne og glasset ligger
løst på det let skrå lysbord. Det var derfor jeg valgte de lidt kantede
colaflasker, men det var dælme svært at få dem til ikke at rulle
alligevel. Jeg havde egentlig lagt den ene flaske, så den skulle dække
den cicaretsvedne brune plet på pleksiglaspladen lige ved bunden af den
2. flaske, men det lykkedes ikke helt. De brune i glas og flasker er de
ægte autentiske colasjatter

--
Froggy
Are you kidding?

Fra : Froggy

Dato : 31-10-04 09:56

In news:Froggy <froggy51@despammed.com> typed:

Ups - glemte vist lige noget:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=21&pos=0

- hopper tilbage under mit skræppeblad ...

--
Froggy
Are yoy kidding?

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-10-04 10:05

"Froggy" <froggy51@despammed.com> wrote in message

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=21&pos=0

Nope, det korrekte link er dette:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-201

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-10-04 11:12

> "Froggy" <froggy51@despammed.com> wrote in message

> Nope, det korrekte link er dette:
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-201

Hehe, du har nærmest fast arbejde med at korrigere lænker. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-10-04 11:05

"Froggy" <froggy51@despammed.com> skrev i en meddelelse
> In news:Froggy <froggy51@despammed.com> typed:
>
> Ups - glemte vist lige noget:
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=21&pos=0
>
> - hopper tilbage under mit skræppeblad ...

Jeg finder det ganske uappetitligt. Nu er jeg ganske vist ikke Coladrikker,
men den lille klump råddenskab som det ligner der er i bunden af flaskerne,
er ikke lækker at se på. Og så er hele idéen meget klichépræget, kan man
vist roligt sige.

Beklager, men det får i hvert fald ikke mig til at drikke Cola. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Froggy

Dato : 31-10-04 11:30

In news:Morten Wartou <detteskalfjernesnews@wartou.dk> typed:

> [...]
> meget klichépræget, kan man vist roligt sige.
>
> Beklager, men det får i hvert fald ikke mig til at drikke Cola. :)

Thi hi, fair nok - du har faktisk ret i at det ser underligt (måske
endda uappetitligt) ud med de små sjatter, fordi flaskerne ligger ned -
hvis de havde kunnet stå op i stedet for, havde det nok haft en anden
virkning. Måske havde det været bedre, hvis jeg havde skyllet flaskerne
først, så colasjatterne ikke var kommet med. Det overvejede jeg faktisk,
men blev enig med mig selv om, at så ville det komme til at virke for
'plasticagtigt' og endnu mere kunstigt end de 'sløset henslængte'
flasker.
Men hvordan ser billedet ud på din skærm? For lyst? For mørkt? Or what?

--
Froggy
"Man! That's totally Froggy!" Ref.:

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-10-04 12:02

Froggy wrote:
> [...]
> jeg faktisk, men blev enig med mig selv om, at så ville det komme til
> at virke for 'plasticagtigt' og endnu mere kunstigt end de 'sløset
Kanske, jeg synes dog ikke flaskerne ser ud til at være spor "sløset
henslængt" - jeg tror faktisk man skal være ret omhyggelig for at få en
flaske til at balancere på en anden som det er tilfældet. :) Jeg tror
desuden det havde virket lidt bedre, hvis glasset havde stået op - det
virker for arrangeret, man lægger ikke et glas på den måde. :)

Hvordan er teksterne lavet?

> Men hvordan ser billedet ud på din skærm? For lyst? For mørkt? Or
> what?
Lyset virker rimeligt, men lidt kedeligt - jeg tror noget ekstra kontrast
ville gøre godt.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Froggy

Dato : 31-10-04 15:22

In news:Morten Wartou <detteskalfjernesnews@wartou.dk> typed:
> Froggy wrote:
[klip]
> [...]
> tror desuden det havde virket lidt bedre, hvis glasset havde stået op
> - det virker for arrangeret, man lægger ikke et glas på den måde. :)

Det var ikke så svært endda, fordi colafalskerne er kantede - med helt
runde flasker havde det nok været umuligt. Jeg ville da også hellere ha
haft det hele til at stå - og måske bare en enkelt vælret flaske, men
det ville ha' krævet en p.t. umulig opstilling (ommøblering, da
lysbordet så skal væltes - det står mellem to store skabe, og der står
ting både under og foran bordet p.g.a. en mindre ombygning - jeg kunne
ikke lige overskue at flytte det hele for at lave billedet 'korrekt').

> Hvordan er teksterne lavet?

Taleboblerne med tekst er lavet i CorelDraw, printet på tyndt
brevkortkarton og klippet ud langs den tykke sorte streg. De ligger også
bare løst på lysbordet.

> Lyset virker rimeligt, men lidt kedeligt - jeg tror noget ekstra
> kontrast ville gøre godt.

OK, jeg vil prøve at se billedet på en almindelig monitor senere, takker
for tippet.
På min fladskærm virker billedet alt for lyst, men det gør alle de andre
billeder også. - Jeg har forsøgt at kalibrere skærmen efter et
farvekort - og det ser umiddelbart fint ud, men det må da kunne lade sig
gøre at få den sat bedre op til billeder. Det er åbenbart ikke så let,
som jeg troede.

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-10-04 15:35

Froggy wrote:
> [...]
> ting både under og foran bordet p.g.a. en mindre ombygning - jeg kunne
> ikke lige overskue at flytte det hele for at lave billedet 'korrekt').
Ja, man kan sagtens få dem til at ligge sådan - men hvis de bare er
"henslængt" vil de nok ikke ligge sådan. :)

> Taleboblerne med tekst er lavet i CorelDraw, printet på tyndt
> brevkortkarton og klippet ud langs den tykke sorte streg. De ligger
> også bare løst på lysbordet.
Ja, jeg tænkte nok det var noget i den stil. De virker fint.

> [...]
> farvekort - og det ser umiddelbart fint ud, men det må da kunne lade
> sig gøre at få den sat bedre op til billeder. Det er åbenbart ikke så
Mange fladskærme er helt håbløse til billedbehandling, det er især kontrast
de mangler, specielt evnen til at lave sort helt sort. Jeg holder mig til
min billedrørsskærm. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : PH

Dato : 31-10-04 18:23

> [...]
> med kameraet i den ene hånd og arbejdslampen i den anden for at undgå de
> værste reflekser i den blanke bordplade.

Det ville jeg godt have set et billede af

> Jeg har meget svært ved at bedømme billedets farvetone og lysstyrke på
> min nye fladskærm - så gode råd modtages med glæde - jeg skal jo lære at
> se farverne og lyset på en ny måde.

Sjov ide
farvetone og lysstyrke er ok her.
Flaskerne er skarpe og glasset lidt mindre skarpt.
(kan måske løses ved at gå op på f/4 - f/8 ?)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-10-04 10:01

PH wrote:
> [...]
> der får mig til at styrte ud og købe produktet.
> Komponer evt. en tittel eller et slogan, hvis billedet ikke taler for sig selv.

"Aldi bringer hyggen"

http://gallery.nathue.dk/tingsager/CRW_6106.jpg

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Kell Christensen

Dato : 31-10-04 10:43

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> http://gallery.nathue.dk/tingsager/CRW_6106.jpg

Aldihygge - nyt ord i DK-bogen!

Fint - men en skam der ikke er lidt glød tilbage i det svovl.

Kell

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-10-04 12:28

On 31 Oct 2004 09:00:57 GMT, Hans Joergensen wrote:

> "Aldi bringer hyggen"
>
> http://gallery.nathue.dk/tingsager/CRW_6106.jpg
>
> // Hans

Jeg tror at lidt mere sekundær belysning ville have gjort underværker, for
jeg synes ikke fyrfadslyset giver nok lys. Jeg så ikke tændstikken før jeg
kunstigt ændrede billedet i irfran.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Thomas Corell

Dato : 31-10-04 12:32

Jens Stadsgaard wrote:

> Jeg tror at lidt mere sekundær belysning ville have gjort underværker, for
> jeg synes ikke fyrfadslyset giver nok lys. Jeg så ikke tændstikken før jeg
> kunstigt ændrede billedet i irfran.

Sikker på at din skærm er indstillet rigtigt ?

Jeg har absolut ingen problemer med at se tændstiksæsken.

--
Don't waste space

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-10-04 19:04

On Sun, 31 Oct 2004 11:31:34 +0000 (UTC), Thomas Corell wrote:

> Sikker på at din skærm er indstillet rigtigt ?
>
> Jeg har absolut ingen problemer med at se tændstiksæsken.

Det er jeg ikke helt sikker på den er. Men det er den første gang jeg
føler mig bekæftet i at den ikke er korrekt indstillet. Jeg må igang med
Adobe Gamma igen.

Fra : Kell Christensen

Dato : 31-10-04 19:22

Hej d'herrer

Bemærk:

a) Jeg så ikke tændstikken før jeg kunstigt ændrede billedet i irfran.

b) Jeg har absolut ingen problemer med at se tændstiksæsken.

!!!

mvh Kell

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-10-04 19:29

Kell Christensen wrote:
> [...]
>
> a) Jeg så ikke tændstikken før jeg kunstigt ændrede billedet i irfran.
>
> b) Jeg har absolut ingen problemer med at se tændstiksæsken.

Jeg ser begge dele klart og tydeligt... Jeg tror du skal stille lidt på din
skærm. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kell Christensen

Dato : 31-10-04 19:42

> Jeg ser begge dele klart og tydeligt... Jeg tror du skal stille lidt på din
> skærm. :)

Det samme her på Trinitronen.

Det jeg gør opmærksom på er at den ene taler om tændstikken
- den anden om tændstiksæsken!

mvh Kell

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-10-04 20:05

On Sun, 31 Oct 2004 19:28:47 +0100, Morten Wartou wrote:

> Jeg ser begge dele klart og tydeligt... Jeg tror du skal stille lidt på din
> skærm. :)

Jeg har justeret noget på den nu og det har hjulpet noget. Jeg skal vist
lege noget mere med det en af dagene. Jeg er nemlig sikker på at det kan
blive meget bedre, efter det I begge skriver.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-10-04 20:35

Jens Stadsgaard wrote:
> lege noget mere med det en af dagene. Jeg er nemlig sikker på at det kan
> blive meget bedre, efter det I begge skriver.

Så er mit billed da godt for noget

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-10-04 20:43

On 31 Oct 2004 19:35:12 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Så er mit billed da godt for noget
>
> // Hans

Og efter jeg har fået ændret noget på skærmen er det også blevet et bedre
billede at se på. Jeg skal vist arbejde lidt mere med det, for at det
bliver perfekt.

Jeg kunne heller ikke forstå at du ville tage et så mørkt billede. Du
tager somregel flotte billeder.

Fra : Froggy

Dato : 31-10-04 20:58

In news:Jens Stadsgaard <jensstadsgaaard@post.invalid> typed:

> [...]
> at det bliver perfekt.
>
> Jeg kunne heller ikke forstå at du ville tage et så mørkt billede. Du

Huuuh, jeg sidder her med det omvendte problem - jeg så fint både æske
og tændstik, men mine egne billeder bliver for mørke på en alm. skærm,
når de er pæne på den, jeg sidder ved nu.

Fra : PH

Dato : 31-10-04 18:38

> "Aldi bringer hyggen"
>
> http://gallery.nathue.dk/tingsager/CRW_6106.jpg

Hyggeligt billede
Og skarpt
Det er en svær balance at skulle vise produktet (fakta) og bevare hyggen.
En anelse mere lys på æsken ville måske fremhæve den mere.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 31-10-04 10:52

On Thu, 28 Oct 2004 15:00:05 +0200, "PH" <send@ejspam.dk> wrote:

> [...]
>der får mig til at styrte ud og købe produktet.
>Komponer evt. en tittel eller et slogan, hvis billedet ikke taler for sig selv.

Så kommer mit forslag, der er smidt lidt ekstra sharpening ind via
Capture One, og senere i PhotoShop (Unsharp Mask), der er desuden
smidt en tekst ind der.

Billedet er taget på spisebordet, på et almindeligt stykke
printerpapir, lyset er lagt med 3 blitz.

Hvad synes i ?

http://www.fotographi.dk/produktReneErnstNielsen.jpg

Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-10-04 12:21

On Sun, 31 Oct 2004 10:51:46 +0100, René Ernst Nielsen wrote:

> [...]
> smidt en tekst ind der.
>
> Billedet er taget på spisebordet, på et almindeligt stykke
> printerpapir, lyset er lagt med 3 blitz.

Fint billede. Jeg synes at diamanterne burde ligge lidt højere på papiret
så at det ser ud til at de ligger på midten og ikke lidt under midten. Jeg
ved godt at de ligger centreret på papiret men det ser ud til at de ligger
under midten.

Fra : PH

Dato : 31-10-04 18:42

> [...]
> smidt en tekst ind der.
>
> Billedet er taget på spisebordet, på et almindeligt stykke
> printerpapir, lyset er lagt med 3 blitz.

Flot billede
god balance i lyset.
Der er sådan nogle hvide nistre ......jeg ved ikke om det har fået for meget sharpen
eller om de skal være der ?

Fra : PH

Dato : 31-10-04 12:29

Det er rart at se der er kommet folk til på falderebet.

Jeg må også hellere give mit bidrag til ugens tema
http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=184&aktuelslide=0&kat=2&katnavn=Produkter&str=Stor

Og så et par tillægsspørgsmål:
Hvad mener i om Lensflare generelt...... er det hot or not ?
Hvordan skal det bruges for at se overbevisende ud ?
Er det tilladt her i stafetten ?

Jeg har et eksempel her:
http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=179&aktuelslide=4&kat=2&katnavn=Produkter&str=Stor

Jeg vender tilbage senere med kritik og dommer-aktiviteter

Fra : Peter Rongsted

Dato : 31-10-04 15:41

"PH" <send@ejspam.dk> wrote:

>Og så et par tillægsspørgsmål:
>Hvad mener i om Lensflare generelt...... er det hot or not ?

Helt sikkert not. Jeg forsøger at undgå lens flare, når jeg tager
billeder - bl.a med dyre objektiver. Så vil jeg absolut ikke lægge det
på kunstigt bagefter!

>Hvordan skal det bruges for at se overbevisende ud ?

Det skal ikke bruges.

>Er det tilladt her i stafetten ?

Efter min mening er det en manipulation af billedet, som går over de
tilladte justeringer. Hvis du vil have lens flare i dit billede, så skab
dem på optagelses tidspunktet.

Peter

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 31-10-04 17:46

"PH" <send@ejspam.dk> skrev i en meddelelse
> Det er rart at se der er kommet folk til på falderebet.
>
> Jeg må også hellere give mit bidrag til ugens tema
> http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=184&aktuelslide=0&kat=2&katnavn=Produkter&str=Stor

Det ser rigtigt godt, det billede, men hånden på hjertet, er det ikke
sammenkopieret?

For mig at se er det. Bønnerne virker mørkere exponeret end kaffekoppen, DOF
er heller ikke helt den samme: De bagerste kaffebønner er uskarpe, mens
underkoppen i samme afstand er knivskarp. Det samme gælder i forgrunden. Der
er overhovedet ingen reflektioner af bønner på undersiden af underkoppen
heller. Koppen virker oxo som om, den svæver. Farvebalancen virker også lidt
uens.

Har jeg ret?

Ellers må du fortælle i detaljer, hvordan du har gjort!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : PH

Dato : 31-10-04 19:27

> Det ser rigtigt godt, det billede, men hånden på hjertet, er det ikke
> sammenkopieret?

Hehe ... hånden på hjertet det er ikke sammenkopieret

> For mig at se er det. Bønnerne virker mørkere exponeret end kaffekoppen,

Kan jeg have lavet ubalancen i "Levels" ?

> DOF
> er heller ikke helt den samme: De bagerste kaffebønner er uskarpe, mens
> underkoppen i samme afstand er knivskarp.
>Det samme gælder i forgrunden.

De ligger ikke i samme afstand

>Der
> er overhovedet ingen reflektioner af bønner på undersiden af underkoppen
> heller. Koppen virker oxo som om, den svæver.

Ja den virker faktisk som om den svæver

>Farvebalancen virker også lidt
> uens.
>
> Har jeg ret?
ja og nej

> Ellers må du fortælle i detaljer, hvordan du har gjort!

Hjælp......javel .......ok

Det var det herrens år 2004 d. 20-10
kl. 13:46 solen stod i ca. syd og lyset faldt fra venstre gennem vinduet ind på mine motiver.
jeg havde anbragt motivet på et stykke buet sort karton.
Snedig som jeg er, havde jeg stillet en hvid melaminplade, som reflektor, på højre side af motivet.

Efter at have skudt forskellige produkter og arbejdet med blænde og DOF slog det mig at der manglede noget
.......... kaffe ............. Jeg lavede straks kaffe, hældte bønner på mit pap, og greb en af min sviger-mor-mors kaffekopper.
og skød løs ............. jeg skød og skød........... jeg kunne bare ikke lade være.

Jeg er skyldig ........... men ikke i sammenkopiering.

Jeg har lagt en ubehandlet version her. Det kan være den forklarer noget
http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=188&aktuelslide=0&kat=7&katnavn=dk%20fritid%20foto%20opgaver&str=Stor

Hvis du ikke er overbevist må du komme forbi.
........ så giver jeg en kop kaffe og en forklaring ........... hvis du har p-tærter med

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-10-04 19:38

"PH" <send@ejspam.dk> wrote in message

> [...]
> skød........... jeg kunne bare ikke lade være.
>
> Jeg er skyldig ........... men ikke i sammenkopiering.

Tak for en fin forklaring. Nogen af os kan måske ligefrem lære noget af din
fremgangsmåde

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-10-04 14:44

PH wrote:

> [...]
>
> Jeg glæder mig til at se hvad i har fået i kassen.
> ..... eller får i kassen........ det kan nås endnu.

Øv øv øv, jeg havde ellers en god ide til motiv og har da også skudt et
- syntes jeg - godt billede.

Men mit USB-kabel vil ikke hjælpe med at overføre billedet fra kamera
til computer.

En beskrivelse af motivet:
En avis (Politiken i dette tilfælde), et bord, en væg, et bundt nøgler
og en kande kaffe. Eller bedre sagt: Skyggen af en Bodum-bistrokande.

Den eneste lyskilde er en halogen-lampe som så kaster lyset for at skabe
skyggen. Skyggen bliver kastet op mod væggen

Historien i billedet sgu gerne være, at man får avisen til morgenkaffen
før man skal ud af døren, men alligevel så tidligt at man kan nå at læse
avisen.

Men desværre virker det skideUSB kabel ikke, og så kan jeg jo ikke
deltage i stafetten.
Nå billedet offentliggør jeg så snart jeg har et fungerende kabel.

mvh

Carsten Riis

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 31-10-04 17:12

> [...]
> selv.
>
> Jeg glæder mig til at se hvad i har fået i kassen.
> ..... eller får i kassen........ det kan nås endnu.

Nå, men det er mig, der har smidt fantomringen på Jens' fotolog

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-202
Til min rædsel har jeg opdaget, at den ikke engang er rigtig skarp.
Sådan er det med lukketider på 1/8, og børn der ikke gider stå model ret
længe ad gangen

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 31-10-04 17:24

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Til min rædsel har jeg opdaget, at den ikke engang er rigtig skarp.
> Sådan er det med lukketider på 1/8, og børn der ikke gider stå model ret

*Suk*
Så glemmer man oxo sit navn
Er rettet nu.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Kell Christensen

Dato : 31-10-04 18:29

Frodo Nifinger <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

> Sådan er det med lukketider på 1/8, og børn der ikke gider stå model ret
> længe ad gangen

Er det ikke bare ude af fokus?

Kell

Fra : PH

Dato : 31-10-04 19:47

> [...]
> Til min rædsel har jeg opdaget, at den ikke engang er rigtig skarp.
> Sådan er det med lukketider på 1/8, og børn der ikke gider stå model ret

Aarhh jeg tror ikke på at det er uskarpt
Du har bare givet det en gang blur i Photoshop
...... Har jeg ret ?

Ok ........ spøg til side
Ideen med power-præsentarionen er god.
Jeg kender godt det med børn der ikke kan stå stille.

Fra : PH

Dato : 31-10-04 20:55

Ærede fotografer

Der kom mange gode bud på ugens opgave.

Jeg savnede et par af de trofaste deltagere,
men der er heldigvis også kommet nye til.

Der kom desværre ingen vareprøver i min postkasse,
hvorfor jeg ser mig nødsaget til at afgøre sagen på ærlig vis.
Dvs. give stafetten til ophavsmanden til det bedste billede.

Han hedder René Ernst Nielsen

Tillykke.
Din opgave er nu at finde på et emne til stafetten i uge 46,
emnet oplyses i en ny tråd og det samme gøres med resultattråden

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 31-10-04 22:04

On Sun, 31 Oct 2004 20:54:50 +0100, "PH" <send@ejspam.dk> wrote:

> [...]
>Din opgave er nu at finde på et emne til stafetten i uge 46,
>emnet oplyses i en ny tråd og det samme gøres med resultattråden

Tusind tak for den store ære, jeg har nu oprettet en tråd med det nye
emne, håber folk kan komme op med nogle gode forslag.

Jeg skal forsøge at være en ærlig og streng dommer, men kan
selvfølgelig bestikkes med en Speedlite 580 EX, eller en Canon 17-40 L

Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962