Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Coppermine Photo Gallery eller alternativ
Fra : J.K.Arning

Dato : 28-10-04 09:17

Jeg overvejer at bruge Coppermine Photo Gallery til at lægge nogle
billeder online men der er nogle ting ved den jeg ikke bryder mig om som
f.eks. det der rating system.

Ligeledes er det ikke lige mig at den benytter tabeller men det kunne
nu nok skrives om til ren css.

Jeg er bare på ingen måde en haj til php ( som den er skrevet i ) så
det baserer sig meget på forholdsvis velovervejde gæt når jeg skal ind
og redigere i systemet.

Kender nogle Coppermine og kan guide mig igennem det .. eller kender en
tutorial specifikt rettet mod Coppermine ?

Eller .. ultimativt .. et helt andet system skrevet i php / asp som gør
brug af MySql og hvor layout er 100% css styret ? Det må gerne koste
lidt ( skal vi sige 30 - 40 $ ) hvis det er godt.

Jeg vover lige pelsen og lægger denne post i dk.fritid.foto også da
emnet tidligere er blevet debateret i denne gruppe og der sidder nogle
med viden om emnet der.

X'Posted to: dk.edb.internet.webdesign.serverside,dk.fritid.foto
F'up2: dk.edb.internet.webdesign.serverside
--
Regards
J.K.Arning :: 28-10-2004 10:08:59

Fra : rosenauer.dk

Dato : 28-10-04 09:35

Der findes masser af alternativer - et af de mest benyttede/kendte er
http://gallery.sourceforge.net (gratis) - men check f.eks. FreshMeat - der
er voldsomt mange der garanteret passer fint på dine specs / license terms:
http://freshmeat.net/search/?q=gallery§ion=projects

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Erik W.

Dato : 28-10-04 11:59

"rosenauer.dk" skrev i news:4180af1e$0$282$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> http://gallery.sourceforge.net (gratis) - men check f.eks. FreshMeat - der
> er voldsomt mange der garanteret passer fint på dine specs / license

Flere gange er det sket at jeg har taget billeder af folk , foreksempel
kitesurfere og folk i deres sejlbåd, og har gerne villet give dem en folder
på min server hvor kun de har adgang og hvor de kan se de billeder jeg har
taget af dem.
Findes der et gallery der understøtter det?

Mvh ERik

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 28-10-04 12:29

Erik W. skrev:
> [...]
[snip]
> på min server hvor kun de har adgang og hvor de kan se de billeder jeg har
> taget af dem.
> Findes der et gallery der understøtter det?

Ovennævnte "Gallery" understøtter brugere, og muligheden for at styre
hvilke rettigheder der har til hver enkelt album. Herunder også at få
dem og se.

Jeg bruger selv Gallery, og vil varmt anbefale det. Det har bl.a. nogle
ret lækre features til uploadning af billeder (udover std.
web-formularer, så har de også nogle kække java-ting og mulighed for at
bruge WinXP's "Publish to web").

--
Dennis Skærup Højlund Andersen
http://euph.dk

Fra : Casper

Dato : 28-10-04 13:25

On Thu, 28 Oct 2004 12:58:59 +0200, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>taget af dem.
>Findes der et gallery der understøtter det?

Coppermine har nøjagtig det du efterspørger... og det kræver ikke den
store viden at sætte det op. Eller spørger du efter et alternativ til
coppermine? (undskyld, jeg er lidt forvirret)

Casper

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-10-04 13:44

"Casper" <never@neverland.dk> wrote in message

> Coppermine har nøjagtig det du efterspørger... og det kræver ikke den
> store viden at sætte det op.

Med mindre, man ønsker at benytte Coppermine sammen med ImageMagick på
Windows Server 2003 - så begynder det at blive lidt langhåret...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Casper

Dato : 28-10-04 14:38

On Thu, 28 Oct 2004 14:44:20 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Casper" <never@neverland.dk> wrote in message

>Med mindre, man ønsker at benytte Coppermine sammen med ImageMagick på
>Windows Server 2003 - så begynder det at blive lidt langhåret...

Ja ok, point taken. Men en "standard installation" af coppermine med
brugerstyring mv. kræver ikke det store. Coppermine sørger jo selv for
opsætningen... det var blot det jeg ville frem til.

Casper

Fra : Erik W.

Dato : 28-10-04 21:43

"Casper" skrev i en meddelelse

> Coppermine har nøjagtig det du efterspørger... og det kræver ikke den
> store viden at sætte det op. Eller spørger du efter et alternativ til
> coppermine? (undskyld, jeg er lidt forvirret)

Ja jeg er også forvirret - Jeg vil gerne have et galleri med nævnte
facilitet kørende - jeg har længe gerne villet have et galleri på min
freeBSD server. Jeg anede nok at Coppermine kunne det, Jens Bruun gør det jo
i fotostafetten, jeg synes måske bare at Coppermine kan for meget. Gallery
http://gallery.menalto.com/index.php ser spændende ud den vil jeg lige
tjekke ud.

Mvh Erik

Fra : Casper

Dato : 29-10-04 09:14

On Thu, 28 Oct 2004 22:42:51 +0200, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>i fotostafetten, jeg synes måske bare at Coppermine kan for meget. Gallery

Fint... lige en lille bemærkning. De fleste af de smarte "funktioner"
i Coppermine kan slåes til/fra efter ønske. Der er et ordenligt
"interface" til opsætningen... damn, jeg lyder snart som om jeg har
aktier i Coppermine.

Casper

Fra : J.K.Arning

Dato : 29-10-04 10:29

On Fri, 29 Oct 2004 08:13:35 GMT, Casper in newsgroup dk.fritid.foto
wrote:

> [...]
> i Coppermine kan slåes til/fra efter ønske. Der er et ordenligt
> "interface" til opsætningen... damn, jeg lyder snart som om jeg har

Hej Casper .. vi er efterhånden ret offtopic men det var jo mig selv der
startede det så ..

Kan man slå det kommenter og rating system fra ?
JEg har været inde i koden og pille og noget af det kan jeg slette men
andet medfører en fejl. Så hvis det var mnuligt i opsætningen ville det
jo være bedre .. jeg kan bare ikke finde det ?

Hvad Gellery angår ser den super lækker ud men den kræver desværre
safemode off for at køre på serveren og det tillader f.eks. surftown og
sikkert en del andre ikke.

--
Regards
J.K.Arning :: 29-10-2004 11:26:13

Fra : Casper

Dato : 29-10-04 14:52

On Fri, 29 Oct 2004 11:29:22 +0200, "J.K.Arning"
<spam_remove_@arning.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad Gellery angår ser den super lækker ud men den kræver desværre
>safemode off for at køre på serveren og det tillader f.eks. surftown og

Jeg kan ikke lige huske, på stående fod hvordan, men jeg er ret
sikker... skal nok lige checke efter...

Casper

Fra : Erik W.

Dato : 29-10-04 14:56

"Casper" skrev i news:oni4o09j5j81gpqol160jtl5rqoi9mua0q@4ax.com...

> Jeg kan ikke lige huske, på stående fod hvordan, men jeg er ret
> sikker... skal nok lige checke efter...

Hvis man kan de6 så tror jeg da at jeg vælger Coppermine.

Mvh Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-10-04 15:15

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote in message

> Hvis man kan de6 så tror jeg da at jeg vælger Coppermine.

Det kan man.

Fra : Erik W.

Dato : 29-10-04 15:49

"Jens Bruun" skrev i news:cltj94$7ag$1@news.cybercity.dk...

> Det kan man.

Jamen så må jeg hellere få sat Coppermine op på freeBSD serveren ovre i
redskabsskuret

Mvh Erik