Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik ønskes: vovhund
Fra : Morten Wartou

Dato : 27-10-04 20:59

Halløj!

Jeg har taget dette billede for et halvt års tid siden på Kreta - og der var
et eller andet der virkede tiltalende ved det, og jeg er vendt tilbage til
det gang på gang for at finde den rette beskæring. Jeg tror nok jeg har
fundet den nu. ;)

http://inet.uni2.dk/~unimwl/vovhund.jpg

Men måske det bare er fordi jeg slet ikke kan stå for Labradorhvalpe. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 27-10-04 21:04

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/vovhund.jpg
>
> Men måske det bare er fordi jeg slet ikke kan stå for Labradorhvalpe. :)

Er det bare mig, eller er der meget støj på tungen? (det lød lidt weird, men
det var nu meninge jeg ville skrive det, hehe.)

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Brizz

Dato : 27-10-04 21:09

> Er det bare mig, eller er der meget støj på tungen? (det lød lidt weird,
men
> det var nu meninge jeg ville skrive det, hehe.)

Er det ikke bare dig? Sådan en tunge er jo ikke glat som en bordplade så det
er jo nok bare sådan tungen er.
Jeg synes billedet er supergodt og skarpt de steder der skal være skarpe.
Kan godt lide situationen med tungen som den er

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-10-04 23:57

thomas schreiber (8200) wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Er det bare mig, eller er der meget støj på tungen? (det lød lidt
> weird, men det var nu meninge jeg ville skrive det, hehe.)

He. Jojo, det er et 1:1-crop, og jeg har kørt noget shadows/highlights i PS
for at få øjnene med, og det er måske gået lidt udover støjniveauet. Jeg
synes nu ikke det er generende i rimelig betragtningsafstand.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Lene

Dato : 27-10-04 22:46

Hej Morten,

"Morten Wartou"
> [...]
> det gang på gang for at finde den rette beskæring. Jeg tror nok jeg har

Jeg kunne godt tænke mig at se originalen for at følge dit valg - er det
muligt?
Mvh.
Lene

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-10-04 23:55

Lene wrote:
> Hej Morten,
>
> "Morten Wartou"
>
> Jeg kunne godt tænke mig at se originalen for at følge dit valg - er
> det muligt?

Det er det da. http://inet.uni2.dk/~unimwl/vovhund2.jpg - den hoppede frem
og tilbage så der måtte skydes når der kunne. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-10-04 07:54

> Det er det da. http://inet.uni2.dk/~unimwl/vovhund2.jpg - den hoppede
> frem og tilbage så der måtte skydes når der kunne. :)

Efter at have set originalen må jeg sige, at du imho har fået det bedst
mulige ud af billedet med din beskæring. Hunden er sød, billedet er skarpt -
faktisk lidt for skarpt (knurhårene er alle meget pixelerede). Jeg kunne
godt have undværet tungen og jeg savner direkte øjenkontakt.

Jeg kan godt forestille mig, at det har været en svær model at arbejde med.
Måske du havde haft flere chancer, hvis du havde lagt dig helt ned på maven
foran kræet?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-10-04 09:55

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Jeg kan godt forestille mig, at det har været en svær model at
> arbejde med. Måske du havde haft flere chancer, hvis du havde lagt

Jeg havde flere chancer - men den var MEGET aktiv (jeg tror den har haft et
kængurugen), og de fleste røg ud af fokus, og blev hurtigt slettet, da jeg
var på ferie med en begrænset mængde CF-plads, og jeg havde ej fået mit
X-drive på det tidspunkt. :)

Du kunne have undværet tungen? Hvordan ville du så smage? Eller række tunge
ad børnene? ;) Nuvel, jeg synes det er det der giver det lidt liv. :)

For skarpt - jeg skal nok vænne mig til at skære lidt ned i størrelsen når
jeg laver sådan noget - det er 1:1-crop (igen...) og det bliver måske for
tydeligt. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Lene

Dato : 28-10-04 16:02

Hej Morten,

"Morten Wartou" skrev

> Det er det da. http://inet.uni2.dk/~unimwl/vovhund2.jpg - den hoppede frem
> og tilbage så der måtte skydes når der kunne. :)

Jeps, så kan jeg forstå din beskæring. Jeg spekulerer lidt over hvordan du
alternativt kunne have fundet på at beskære det.
Det er også bare fordi jeg har tænkt meget over et lignende billede - nemlig
dette:
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=12152

Hundehvalpe er bare for nuttede, så det er ikke bare dig!
Og beskæring kan man tænke meget over - ja faktisk er det lige før man kan
få søvnløse nætter af det !

Mvh.
Lene

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-10-04 20:30

Lene wrote:
> [...]
>
> Hundehvalpe er bare for nuttede, så det er ikke bare dig!
> Og beskæring kan man tænke meget over - ja faktisk er det lige før

He. Fint billede du har fanget. Jeg ville nok droppe alt andet end hovedet
og dens måltid. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Lene

Dato : 28-10-04 22:56

"Morten Wartou" skrev
> He. Fint billede du har fanget. Jeg ville nok droppe alt andet end hovedet
> og dens måltid. :)

Tak, det kostede også et helt tulipanbed

Måske ville jeg også turde en tættere beskæring efter at have set dit foto.

En tæt beskæring har jeg på et andet foto her - dvs. det er jo egentlig
næsten et makrohundehvalpefoto )

http://www.lene-baarts.dk/golden/images/Strand2.jpg

Det varede lidt længe med at svare -jeg har lidt under at der var ret mange
indlæg, jeg ikke kunne se (øv). Men nu har jeg fundet sunsite, så går det
måske bedre.
Mvh.
Lene

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-10-04 00:20

Morten Wartou wrote:

> http://inet.uni2.dk/~unimwl/vovhund.jpg

hehe - lidt i samme stil - dog slet ikke i samme tekniske klasse:
http://wargamez.dk/rivmin/pics/vov.jpg

--
Mvh Henrik.

Fra : John

Dato : 28-10-04 18:32

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/vovhund.jpg
>
> Men måske det bare er fordi jeg slet ikke kan stå for Labradorhvalpe. :)

Jeg synes det er en flot og modig beskæring. Men jeg synes der er lidt for
meget USM? Og lidt mere glimt, eller et "catchlight" i øjnene ville have
været super. Meen det er sjældent vi kan få det hele, ikke?

Alt i alt kan jeg godt li' det...

--
MVH
John K Hansen

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-10-04 20:31

John wrote:
> [...]
> lidt for meget USM? Og lidt mere glimt, eller et "catchlight" i
> øjnene ville have været super. Meen det er sjældent vi kan få det

Takker. Jo, det er nok lidt i overkant med USM'en, jeg tror nu mest det
skyldes det er et 1:1-crop. Skruer lidt ned næste gang. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : max

Dato : 29-10-04 14:55

> [...]
>
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/vovhund.jpg
>
> Men måske det bare er fordi jeg slet ikke kan stå for Labradorhvalpe. :)

Dejlig vovse - tog mig 16 minutter at downloade - jeg er et stædigt
bæst, bortset fra de langsomme internet forbindelser, kan i godt være
lettere misundelige.. 350 forskellige fugle.. hmm.. pip pip.. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-10-04 15:09

> Dejlig vovse - tog mig 16 minutter at downloade - jeg er et stædigt
> bæst, bortset fra de langsomme internet forbindelser, kan i godt være
> lettere misundelige.. 350 forskellige fugle.. hmm.. pip pip.. -max-

Ja, hvis du er i Indien i fugleparadiset, så er jeg misunderlig. Rigtigt
kedeligt vejr her
Glæder mig til at se nogle billeder....Hans

Fra : max

Dato : 30-10-04 16:55

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message news:<41824ee7$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Ja, hvis du er i Indien i fugleparadiset, så er jeg misunderlig. Rigtigt
> kedeligt vejr her
> Glæder mig til at se nogle billeder....Hans

Ja her er så et enkelt, det er ikke så let med forbindelser der
falder ud hele tiden, men her er dejligt.. Har sgu også et billede
til næste uges stafet, var det ikke Humor..hehe.. Hvis nogen har
lyst til at kigge forbi, så ku' det være hyggeligt.. -max-

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1370257

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-10-04 00:34

max wrote:
> [...]
> til næste uges stafet, var det ikke Humor..hehe.. Hvis nogen har
> lyst til at kigge forbi, så ku' det være hyggeligt.. -max-

Prrrrrrrrrrragtfuldt! Du bør altså se at få spurgt National Geographic om du
ikke skal sælge nogle billeder til dem. De er vist så småt begyndt at
acceptere at man kan tage gode billeder med digitalkameraer. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : max

Dato : 31-10-04 17:34

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message news:<axVgd.15847$uN2.12909@news.get2net.dk>...

> [...]
> ikke skal sælge nogle billeder til dem. De er vist så småt begyndt at
> acceptere at man kan tage gode billeder med digitalkameraer. :)

Jaja det er godt med dig - nu handler det bare om at hygge, og saa
vidt jeg kan forstaa saa ville et par uger her nede ikke vaere saa
daarligt for de fleste a jer.. 3 uger med privat chauffoer og alle
udgfter incl fly tjae 11k kr.. i har naesten ikke raed til at blive
hjaemme.. Henter jer i lufthavnen.. Hehehe, det r ret dejligt.. max

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-10-04 17:42

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> udgfter incl fly tjae 11k kr.. i har naesten ikke raed til at blive
> hjaemme.. Henter jer i lufthavnen.. Hehehe, det r ret dejligt.. max

Jamen du arrangerer da bare næste fotosafari. Du skal nok lige give os et
par måneder, så vi kan planlægge og spare lidt op.

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 00:01

max wrote:
> [...]
> bæst, bortset fra de langsomme internet forbindelser, kan i godt være
> lettere misundelige.. 350 forskellige fugle.. hmm.. pip pip.. -max-

Ja, jeg får lyst til at få hund hver gang jeg ser den - det duer bare ikke i
en lejlighed på Vesterbro, især ikke når husdyrhold er forbudt.

Det var Indien? Lyder spændende. Vi glæder os til at se de fotografiske
resultater. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou