Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Genopladning af alcaline batterier
Fra : Lars Troels

Dato : 27-10-04 14:01

Er der nogen af jer der har erfaringer med genopladning af alcaline
batterier. Det er en "intelligent"-lader MW4798 fra batterier.dk.
'
Lars T.
www.sitecenter.dk/larstroels

Fra : Thomas Corell

Dato : 27-10-04 14:06

Lars Troels wrote:
> Er der nogen af jer der har erfaringer med genopladning af alcaline
> batterier.

Alkaline batterier kan ikke oplades. I værste fald eksploderer/smelter
de.

--
Don't waste space

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-10-04 14:42

Thomas Corell wrote:

> [...]

Det frarådes fra alle steder. Men for en del år siden, da jeg havde en
ordentlig moppedreng af en Bauer-blitz, imødegik jeg dens umættelige appetit
på batterier ved at fodre den med ganske alm. alm alkalinebatterier, der fik
en tur i laderen. Og senere fik ungernes radiostyrede biler samme foder. Og
det er altid gået godt.
I begyndelsen smed jeg lader mv. i en plastpose - blot for en sikkerheds
skyld - men jeg har ALDRIG oplevet et batteri eksplodere. En enkelt gang
eller to har jeg set et bulne, og så er det selvfølgeligt røget ud.
Så vidt jeg husker brugte jeg en speedmarker til at sætte en streg på
batterierne - om det var 5 eller 10 gange jeg ladede dem op inden de blev
kasseret, husker jeg ikke.

vh
Jan

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-10-04 14:48

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> Thomas Corell wrote:

> I begyndelsen smed jeg lader mv. i en plastpose - blot for en sikkerheds
> skyld - men jeg har ALDRIG oplevet et batteri eksplodere. En enkelt gang

Hvis noget "ønsker" at explodere, brhøver du ikke komme det i en plastpose.
Den holder ikke til braget.

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-10-04 14:09

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote in message

> Er der nogen af jer der har erfaringer med genopladning af alcaline
> batterier. Det er en "intelligent"-lader MW4798 fra batterier.dk.

-jeg ser ikke det store foto indhold i dit indlæg, men kan kun fraråde
genopladning af engangsbatterier. Med litd held exploderer de. Og er du ikke
heldig, lækker de bare og ødelægger (foto??) apparatet.

Bo //

Fra : Peter Schroeder

Dato : 27-10-04 14:48

"Bo Bjerre" skrev
> -jeg ser ikke det store foto indhold i dit indlæg, men kan kun fraråde
> genopladning af engangsbatterier. Med litd held exploderer de. Og er du ikke
> heldig, lækker de bare og ødelægger (foto??) apparatet.

Alkaline kan faktisk genoplades en halv snes
gange med den rigtige lader. Men i fotosammenhæng
er der ingen grund til det, fordi kapaciteten er for ringe.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Knud I

Dato : 27-10-04 14:46

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af jer der har erfaringer med genopladning af alcaline
> batterier. Det er en "intelligent"-lader MW4798 fra batterier.dk.
> '
Har tidligere haft en oplader til både genopladelig og alkalinebatterier
gav ret hurtig op på alkaline, de kan kun oplades 2-3gange
for mig virkede det som de nyopladede ikke havde ret lang levetid.

jeg mener genbrug af alkaline lyder godt men virker dårligt.

Mvh Knud

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 28-10-04 11:00

> [...]
> Er der nogen af jer der har erfaringer med genopladning af alcaline
> batterier. Det er en "intelligent"-lader MW4798 fra batterier.dk.

Jeg har da prøvet, bare for sjov, men med en ganske almindelig lader til
genopladelige batterier, jeg vil ikke kalde erfaringerne gode.
Dem som det endelig lykkedes at få lidt strøm i, blev temmeligt ofte lidt
tykkere end de var til at begynde med, så havde man fået puttet dem ind i
sin Meridian stavlygte, så var man nødt til at skille den helt ad, for at få
dem ud igen. Det var dog ikke det værste, men andre begyndte at lække,
selvom der stadig var strøm på dem. Så mit råd vil være, at lade være, og i
stedet købe nogle genopladelige, som jo heller ikke er stort dyrere nu om
dage. Den med at de kan eksplodere, er vist noget de skriver, for at få
folk til at lade være, så de kan sælge nogle flere.

M.V.H.....Benny..