Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Håb om kritik af billede
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 26-10-04 14:12

Så har jeg endnu et par billeder klar til kritik, jeg har ikke haft
held til at få kritik af dette billede, men det kan være at det
hjælper nu:

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=105009

Dette billede har jeg vist før, men nu er det i en lidt anden
beskæring, billedet er taget i sammen omgang som ovenstående:
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=104953

Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-10-04 15:08

René Ernst Nielsen wrote:

> Dette billede har jeg vist før, men nu er det i en lidt anden
> beskæring, billedet er taget i sammen omgang som ovenstående:
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=104953

Hmmm... det er jo billede som du tidligere har henvist til, og hvis
jeg skal sige noget pænt, så er det rimmeligt skarpt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-10-04 17:50

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmmm... det er jo billede som du tidligere har henvist til, og hvis
> jeg skal sige noget pænt, så er det rimmeligt skarpt...

....og skarpheden ser IMHO til at være kunstig skarphed (=USM).

vh
Jan

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 26-10-04 20:24

>...og skarpheden ser IMHO til at være kunstig skarphed (=USM).
>
>vh
>Jan

Der er (selvfølgelig) smidt noget skarphed ind vha. Capture One, og
siden da også en lille smule USM, jeg har nu uploadet en version uden
nogen form for kunstig tilført skarphed. Billedet er konverteret fra
raw, nedskaleret og komprimeret, og ligger nu som extra #1 på
nedenstående link:

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=104953

Der er desværre ikke nogen der endnu har haft en mening om
nedenstående:

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-10-04 21:06

In article <dr8tn0hh6jre1ouclq0p7bq8d7elmkog5b@4ax.com>, René Ernst Nielsen wrote:

> [...]
> nogen form for kunstig tilført skarphed. Billedet er konverteret fra
> raw, nedskaleret og komprimeret, og ligger nu som extra #1 på

Du kunne også bare lave en lineær konvertering, svine med USM,
og så bruge en curve for at få det normalt eksponeret. Så får
du det gode af USM, uden de halo'er det giver hvis du laver en
sharpen bagefter.

> Der er desværre ikke nogen der endnu har haft en mening om
> nedenstående:
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=105009

Siger mig ikke det store. Synes ikke montagen gavner. Og farverne er
for kedelige. Det blå håndklæde falder for meget i med baggrunden.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 27-10-04 06:28

>Siger mig ikke det store. Synes ikke montagen gavner. Og farverne er
>for kedelige. Det blå håndklæde falder for meget i med baggrunden.

Montagen er lavet, fordi, billedet blev givet i en ramme med plads til
tre billeder, og for at lave noget der ligner lidt det, så lavet jeg
en hurtig montage...

Farverne er valgt ikke at være for vilde, ham jeg lavede billederne
for, ville gerne have at lidt afdæmpet "romantisk" look til
billederne. Som man kan se, er der jo også stor forskel på hans
billede (s/h), og de billeder han synes kæresten skulle have
(montagen)

Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 29-10-04 16:58

Jan Bøgh wrote:

> ...og skarpheden ser IMHO til at være kunstig skarphed (=USM).

.... og nu har du husket at se den store udgave, som ikke er skaleret på
fotokritik?
http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=104953

Jeg kan godt lide billedet Rene, men er nok lidt enig i at det er svært
at tyde hvad historien er i det.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Anders F

Dato : 26-10-04 22:27

"René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> wrote in message
> Så har jeg endnu et par billeder klar til kritik, jeg har ikke haft
> held til at få kritik af dette billede, men det kan være at det
> [...]

Uh! De er efter min mening for ens til at lave montage af...
Umiddelbart synes jeg håndklædet virker noget kunstigt - der er jo kun vand
i baggrunden?
Det er en smagssag at beskære billeder! Jeg kan ikke lide når det ligner man
ikke kan bestemme sig: Enten skærer man hårdt (væk med meget mere - ikke kun
albuespidser) - eller også gør man ikke (ikke skære albuespidser mv)!

Hm - det lød vist lidt negativt. Men det /var/ altså ment konstruktivt....

Mvh.
Anders