Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der dårlige SD kort.
Fra : K.Ø.

Dato : 26-10-04 12:30

Hej.
Jeg står og skal nok købe et nyt 512mb SD hukommelseskort.
Har set på EDB-priser.dk at der er masser af mærker til meget forskellige priser.
Har nogen erfaring med at visse mærker bare er noget møg, man skal holde sig fra? - eller kan producenten være hip som hap?

Venlig hilsen
Karsten Østergaard

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 26-10-04 16:39

"K.Ø." <bee@ready.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Der kan være forskel på hastigheden hvis du har et kamera der kan udnytte
det, ellers tror jeg som ikke der er den store forskel, og der er jo garanti
på. Jeg har både Sandisk og Kingston men i 256 Mb. Jeg kan ikke mærke
forskel, men jeg tror Kingston stadig er billigst.

Mvh Steen.

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 19:42

Jeg har et Canon Ixus IIs. Til det kamera købte jeg to stk. Kingston 256 Mb
kort.

Det ene er et standard Kingston SD 256 MB (laveste pris pt. ifølge edbpriser
er 179 kr)
Det andet er et Kingston Elite Pro Hi-Speed SD 256 MB (laveste pris pt.
ifølge edbpriser er 248 kr).

I ovenstående kamera betyder det stort set ikke noget om det er det ene
eller det andet kort. Dog kan jeg mærke en lille forskel hvis jeg tager en
serie af billeder hurtigt efter hinanden. Efter ca 10-12 billeder i rap er
kameraet en lille smule hurtigere klar til at tage det næste billede med
Elite Pro Hi-Speed kortet. I stedet for at det tager 1,5 sekunder mellem
hvert billede tager det måske 1 sekund. Med andre ord er det lidt hurtigere
når det gælder.

Mht. Almindelig brug og videofaciliteten er det uden betydning.

Mvh.
Thomas