Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Landskabsfotografi
Fra : Lene

Dato : 26-10-04 11:55

Hej i gruppen,

Er der nogen som kender en god bog om landskabsfotografering - gerne som
behandler komposition også.
Eller links til nogle landskabsfotos, som I bare synes er helt fantastisk
gode.

Jeg har kig på National Geografics photo guide til landskabsfoto - er der
nogen her som kender den og kan anbefale den?
Mvh. Lene

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-10-04 13:11

Lene wrote:

> Er der nogen som kender en god bog om landskabsfotografering - gerne som
> behandler komposition også.

Gå på biblioteket og lån nogle af Ansel Adams bøger, der kan du får
dine lyster styret...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lene

Dato : 26-10-04 14:33

> Gå på biblioteket og lån nogle af Ansel Adams bøger, der kan du får
> dine lyster styret...

Tak for tippet
Desværre har vores lille landsbybibliotek ikke noget, men så er det jo godt
at man kan bestille på nettet. Så nu venter jeg bare og glæder mig til at
komme i gang.
Det var nu ikke helt let at vælge nogle få ud af de 78 mulige

Mvh.
Lene

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-10-04 15:38

Der er også et website om Ansel Adams http://www.anseladams.com/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lene

Dato : 26-10-04 17:51

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Der er også et website om Ansel Adams http://www.anseladams.com/

Ja, det er nogle fantastiske billeder. Nu er jeg bare spændt på at se mere!!

Mvh.
Lene

Fra : Jakob Hansen

Dato : 26-10-04 14:44

Hej Lene

"Lene" <baartsvæk@12move.dk> wrote in message
> Eller links til nogle landskabsfotos, som I bare synes er helt fantastisk
> gode.

http://www.josephholmes.com/ er der efter min mening mange flotte
landskabsbilleder.

Jakob

Fra : Lene

Dato : 26-10-04 17:53

Hej Jakob,

Jakob Hansen skrev

> På http://www.josephholmes.com/ er der efter min mening mange flotte
> landskabsbilleder.

Tak for linket - det er en ret spændende HP. Gid der også fandtes sådanne
workshops om de emner i DK - det kunne da godt friste

Mvh.
Lene B.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-10-04 17:55

Jakob Hansen wrote:

> På http://www.josephholmes.com/ er der efter min mening mange flotte
> landskabsbilleder.

Og ham her kan sandelig også være med:
http://www.richardvanhoesel.com

mht. til teknikker, må det være oplagt at se på Luminous Landscape.
http://www.luminous-landscape.com/

vh
Jan

Fra : Poul I.

Dato : 26-10-04 18:35

http://www.svengerlith.dk/index.html

Mvh
Poul

www.gpi.dk

Fra : Lene

Dato : 28-10-04 23:05

"Poul I."skrev

> http://www.svengerlith.dk/index.html

Tak for links og tips til alle og undskyld at jeg ikke svarede før - kunne
ikke se de sidste indlæg i tråden før lige nu, hvor jeg fandt sunsite...

Forresten kom jeg også lige til at købe 3 bøger udover alle dem jeg har
bestilt på biblioteket. 2 af dem ser rigtigt gode ud, så dem vil jeg savle
over i weekenden sammen med alle jeres tips. Det er disse 3:

- National Geografic Photoguide, Landschaftsaufnahmen af Robert Caputo

- Die Kunst der Landschaftsfotografie af Chris Coe.

- Der grosse National Geografic Photo Guide, Geheimnisse der
Profi-Fotografie. Men der er godt nok meget om valg af film og om
fremkaldelse i den sidstnævnte - og det er jeg vist færdig med )

Mvh.
Lene