Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OT : Billeder til DVD
Fra : Kurt Sorensen

Dato : 26-10-04 08:59

Jeg står og skal brænde nogle cd'ere til familie og venner med
billeder fra det forgangne år. De skal afspilles på DVD og derfor er
jeg interesseret i at vide hvordan man mest fordelagtigt bærer sig af
med det.

Billederne er taget med et 300D og gemt i jpg m. minimum kompression.
Hvor stor opløsning kan et Tv udnytte, da det immervæk må gi' plads
til en del flere billeder på cd'en i forhold til en mindre opløsning ?

venlig hilsen

Kurt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-10-04 09:39

In article <gc0sn0990vlj129oeirk0ike8nrmjbijnl@4ax.com>, Kurt Sorensen wrote:
> [...]
> Hvor stor opløsning kan et Tv udnytte, da det immervæk må gi' plads
> til en del flere billeder på cd'en i forhold til en mindre opløsning ?

et TV klarer 720x576 pixels interlaced i PAL-mode

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 26-10-04 09:40

"Kurt Sorensen" <kurt.sorensen@vip.cybercity.dk > wrote in message
> [...]
> Hvor stor opløsning kan et Tv udnytte, da det immervæk må gi' plads
> til en del flere billeder på cd'en i forhold til en mindre opløsning ?

Hej Kurt

Hvorfor ikke lave et Diashow, med musik og overgange mellem billederne???

Hent ProshowGold, hermed kan du lave DVD film af dine billeder.

Demo kan hentes her http://www.photodex.com/products/proshow/

Programmet kan helt klart anbefales og så koster det kun 430 Dkr.

VH
Per

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-10-04 10:35

In article <417e0d71$0$234$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Per Wolfsdorf wrote:
> [...]
>
> Demo kan hentes her http://www.photodex.com/products/proshow/
>
> Programmet kan helt klart anbefales og så koster det kun 430 Dkr.

iPhoto er gratis hvis man bruger den rigtige platform :)