Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af Digital kamera
Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 21:19

Hej
jeg vil købe et nyt digitalt kamera, og jeg står kan ikke bestemme mig for
enten Canon S1 IS eller FUJI Film Finepixx S7000.
Hvilket skal jeg vælge og hvorfor :)

Hilsen Jens

Fra : Erik W.

Dato : 25-10-04 21:37

"Jens Willadsen" skrev i en meddelelse
> Hej
> jeg vil købe et nyt digitalt kamera, og jeg står kan ikke bestemme mig for
> enten Canon S1 IS eller FUJI Film Finepixx S7000.
> Hvilket skal jeg vælge og hvorfor :)

Hvorfor har du valgt de to ud?

Mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 22:12

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote in message
> "Jens Willadsen" skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor har du valgt de to ud?
>
> Mvh Erik

En blanding af Pris og zoom,
jeg ved bare ikke om man skal afskrive de extra zoom i Canon for den højere
opløsning ved Fuji.
Jeg vil også helst have compact flash da det er det jeg har iforvejen

MVH Jens

Fra : Erik W.

Dato : 25-10-04 23:03

"Jens Willadsen" skrev i

> [...]
højere
> opløsning ved Fuji.
> Jeg vil også helst have compact flash da det er det jeg har iforvejen

Okay grunden til jeg spurgte er at som jeg opfatter det henvender de to
kameraer sig til to forskellige slags kunder.
S7000 er ligesom Nikon CoolPix 8700 Og Canon Pro1 et kamera som både ligner
og lugter lidt af digital spejlrrefleks.
S1 IS er mere et lækkert lille Point and shoot kamera i stil med Olympus' UZ
serie.
Både S7000 og S1 IS er uden tvivl gode til hver deres domæne, så må du jo
bare afgøre hvad du selv er mest til.

Mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 23:18

> [...]
> serie.
> Både S7000 og S1 IS er uden tvivl gode til hver deres domæne, så må du jo

Hvad er det der gør at Fujien er den der lugter mest af digital
spejlrefleks, Canonen bortset fra opløsningen på papiret har bedre specs end
Fujien.
Husk dette er set af en Amatør, men en amatør som godt kunne tænke sig at
arbejde mere med det!!

MVH Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 23:21

> [...]
> serie.
> Både S7000 og S1 IS er uden tvivl gode til hver deres domæne, så må du jo

Og Canon pro1 ser sq osse godt ud men ligger lidt over min prisgruppe, men
det gør s7000 ikke

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 26-10-04 19:28

> S1 IS er mere et lækkert lille Point and shoot kamera i stil med Olympus'
> UZ
> serie.
>
> Mvh Erik

Hvordan får du Canon S1 IS til at være et lille point and shot? Det er da på
størrelse med mit S7000.

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-10-04 23:15

Jens Willadsen wrote:

> Hej
> jeg vil købe et nyt digitalt kamera, og jeg står kan ikke bestemme mig for
> enten Canon S1 IS eller FUJI Film Finepixx S7000.
> Hvilket skal jeg vælge og hvorfor :)

personlig har jeg et Canon S1 IS og er glad for det.

Jeg har desværre haft lånt mine kort ud de sidste 14 dage (lige fået
gratis 128 Mb kort idag). Ellers ville jeg gerne have vist dig nogle
nyere skud.

Men du kan se noget fra min nevøs barnedåb.

http://www.carben.dk/carsten/barnedaab_jacob/indeks.html
(disse billeder har jeg ikke gjort så meget ved udover lidt beskæring)

og fra en fotosafari fra september i år.

http://www.carben.dk/carsten/fotosafari040918/indeks.html
(i dette galleri er billederne dog krafig beskåret og behandlet, så de
viser ikke de "originale" billeder fra kameraet)

Og et billede af mig.
http://www.carben.dk/carsten/portrait_cr1.gif
Jeg holder kameraet selv. Billedet er kraftig reduceret i størrelse.

Canon har også lavet nogen prøvebilleder:
http://web.canon.jp/Imaging/pss1is/sample-e.html

mvh

Carsten Riis

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 26-10-04 19:30

"Jens Willadsen" <jens--Snabel A--willadsen.nu> wrote in message
> [...]
> jeg vil købe et nyt digitalt kamera, og jeg står kan ikke bestemme mig for
> enten Canon S1 IS eller FUJI Film Finepixx S7000.

Hvis du bor i Århus er du velkommen til at komme forbi en dag, og få en
lille "tour" af mit S7000. Det er topnice Der er diskuteret mange gange
tidligere her på gruppen hvad folk syntes om S1 IS, og jeg syntes det virker
alt for plastikagtig i forhold til S7000. Andres syntes det ikke.

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 20:30

"thomas schreiber (8200)" <virker@ikke.com> wrote in message
> [...]
> gange tidligere her på gruppen hvad folk syntes om S1 IS, og jeg syntes
> det virker alt for plastikagtig i forhold til S7000. Andres syntes det

Ok det er også lidt det jeg har kunnet opsnuse, (Der er åbentbart ikke en
butik i nærheden af mig der har et S7000 stående).
Men jeg tænker også meget på om hvilket af de 2 har flest muligheder for at
tweake selv :), jeg er som sagt amatør men vil gerne lære det, da jeg kan
forestille mig at de bedste billeder ikke bliver taget med
forudindstillinger.

MVH Jens